Gå til innhold

Hva er egentlig EA games


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

EA er en utgiver, samtidig kjøper de andre selskaper som produserer titler for dem, som igjen blir gitt ut under EA.

 

edit: jeg klarte å styre unna den fristelsen å kun skrive - djevelen - som svar

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
EA Games er et firma som har sans for spill :yes: o je :thumbs:

EA har sans for penger, personlig mener jeg de ødelegger spillmarkedet, på samme måte som chelsea ødelegger internasjonal fotball.

Lenke til kommentar

:cool: det er jo bare et bra spill dem har laga da det er Battlfield 1942 :cool:

ingen bryr seg om fotbal spilla dem lager :no:

 

##Denne brukeren har blitt bannet 4 uker for trolling, spamming, dårlig språk, overdreven bruk av smilies, spørsmål etter CDKeys, nick og enda litt til - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
:cool: det er jo bare et bra spill dem har laga da det er Battlfield 1942 :cool:

ingen bryr seg om fotbal spilla dem lager :no:

Digital Illusions lagde battlefield spillene, ea er utgiver

Lenke til kommentar

EA er fett. EA ØAGER spill da, det har de gjort hele tiden, EA pacific, og nå mange andre EA studios. Feks Westwood ble kjøpt opp, lagt ned, og alle som jobbet der flyttet til EA pacific!! De utgir også endel spill de ikke selv har utviklet ja!!

 

EA ruler big time, feks Battle for Middle Earth blir sinnsykt fett tror jeg!

 

Btw; Om du hadde gått inn på NM i FIFA2003 så tror jeg ikke du hadde kommet ut igjen, du duden som sa at ingen spilte dem .. :) Jeg spiller demo gså btw, både på PC og XboX!

Lenke til kommentar
EA er et møkka selskap da :mad:

det finnes ikke noe spill utgiver/utvikler som har så mange kunder som hatet som ea.jeg er en av de som hater ea,de tenker bare på penger og gir ****** i om spillet er bra eller ikke.

det går ant når spillene ikke er laget av ea som bf vietnam,men så fort ea skal lage spillene sjøl går alt på tryne.

 

bare se på c&c spillene som de har klart og ødelegge,nfs underground klarer ikke maskinen min og kjøre pga dårlig support for at kort.

Lenke til kommentar
og konklusjonen av alt dette var ? :roll:

:)

 

EA, Electronic Arts, har vel i utgangspunktet vært enspillutgiver, det vil si at de sørger for å få utgitt spill (Doh). Noe som igjen betyr at potensielle spillutviklere har et konsept EA finner interessant, og bestemmer seg fo rå satse på. Vanligvis får spillutviklerne finansiert utviklingen, og EA sørger for salg, markedsføring og distribusjon. Hvem som får hva av penger varierer vel fra utgiver til utgiver, men sannsynligvis får utviklerne bare royalties eller en fast sum for det som utgis.

 

I det siste (?) har EA også kjøpt opp en rekke utviklere, som Maxis, Westwood und so weiter. I de fleste tilfellene blir utviklerne spist opp og går inn i merkenavnet "EA", vet ikke om dette gjelder alle.

 

Så EA er vel nå et selskap som satser vertikalt i kjeden, hele veien fra utvikling til salg. De hiver ut mye bra, men ingen kan vel akkurat anklage dem for å være nyskapende. Det siste virkelig "nye" som kom ut fra dem, var vel Battlefield 1942, selv om det kan diskuteres om det virkelig var så mye nytt der. Og det var et spill de ikke hadde forventet kom til å selge noe særlig, de ble tatt på sengen av suksessen (ut fra EA Norges eget utsagn, presse / detaljistseminar i Bergen for halvannet års tid siden).

 

Håper dette var et noenlunde oppegående svar :)

 

Forresten noen som vet om EA er det samme som ECA eller EAT eller hva pokker det het det selskapet som ga ut masse spill på CBM64 (og Amiga?) i sin tid? Tror blant annet det var de som ga ut Solo Flight og en del andre gode spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg synes det er dårlig at ea holder på som de gjør.

bare så det er helt klart, de bryr seg ikke om stort annet enn pengene som håves inn. alt ea ser på som "overflødig" i et spill blir fjernet, det meste blir strippet helt frem til det er ingenting annet enn et gjennomsnittsprodukt.

uheldigvis så ser ikke vi gamere på det som overflødig.

men litt honnør skal de ha, de er flinke til å tjene penger...

Lenke til kommentar

The Sims hadde jeg faktisk helt glemt. Vet ikke hvordan det var med Sims heller, om EA hadde kjøpt opp Maxis før The Sims ble planlagt. Og akkurat Maxis, og Will Wright, er vel ett av de selskapene som har klart å beholde litt av friheten under EA paraplyen.

 

Og når det gjelder at EA ikke bryr seg om annet enn pengene, så er det vel ikke annet å forvente. De gjør dette for å tjene penger, og har regnskap og investorer å ta hensyn til. De vet hva som selger, og de selger det som hakka møkk. Hva vi som hardcore gamere ønsker betyr faktisk svært lite i denne sammenhengen; det er ikke oss de tjener penger på likevel. The Sims er et genialt spill i den sammeheng at det har masseappell, i likhet med mange av sportsspillene deres etc. Hardcore gamere tjener ingen penger på.

 

Hvis man skal ha originalitet og nyskapenhet, må man nesten gå til mindre, relativt uavhengige spillutviklere / utgivere. Det er ofte mye dårlige produkter som kommer herfra, men av og til kommer det perler. Det beste vi kan gjøre er å støtte opp under gode titler ved å kjøpe dem - inntektene er det eneste de store utgiverne ser på, noe som også er grunnen til at vi nå har Battlefield Vietnam, og som gjør at vi antageligvis kommer til å få Battlefield 1812, Battlefield Somme, Battlefield Afghanistan og Battlefield god knows what. Det selger. Tipper i alle fall at vi får minst en eller to tillegspakker til 'nam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...