Gå til innhold

iPod fra utlandet


Anbefalte innlegg

Går og lurer på en 20GB iPod med iTrip, men er ikke akkurat impulskjøper og drøye 4000,- svir litt. Ser at noen har gode erfaringer med mydigitaldiscount.com, men de fører ikke iPod.

 

Er det noen som har hatt no hell med kjøp fra utenlandsk nettbutikk, eventuelt vært i utlandet å handlet?

Endret av thomasoi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Har tenkt over det samme selv, men j vurderer det som ikke aktuellt da jeg ikke stoler på at batteriet vil vare like lenge som apple sier. Da er det tryggere med 5 års reklamasjonstid. Prisene i Norge er heller ikke dyrere enn i statene, om man tar bort momsen (i motsetning til iRiver). Om j skulle handlet harddiskbasert mp3-spiller fra utlandet, trur jeg derfor j ville gått for iRiver. De lover også at batterikapasiteten er 80 % etter 3 år, noe som er svært akseptabelt.

Lenke til kommentar

http://www.apple.com/no/ koster 3G 20GB 3690 NOK. Da jeg kjøpte via Apple Store var det den prisen jeg betalte. Frakt osv. kom ikke i tillegg, ettersom Apple sender gratis (hvertfall da jeg kjøpte). Alternativt kan du jo kjøpe 15GB for 2.890,01 NOK.

 

Det er ikke mye å tjene på å kjøpe fra en utenlands internettbuttikk annet enn Apple Store, så kjøp den der.

 

Har forresten hørt rykter om at det skal komme en 4G til sommeren. :thumbup:

Endret av nkrystad
Lenke til kommentar

Takk for gode råd! Har vel også funnet ut at det er lite å tjene på de nettbutikker jeg har sett.

 

Men hvordan er prisene i utenlandske butikker, skal ut å reise litt snart og lurer på om noen har "importert" iPod slik? Er det f.eks mulig å endre språket på poden selv?

Vet man får endel billig elektronikk på Gibraltar...;)

 

 

Når det gjelder garantispørsmålet er dette selvfølgelig viktig (og blir nok utslagsgivende, selv om jeg stoler mer på 3G batteriene), men det er likevel godt å være klar over sine muligheter. Men iPod mini med 4GB blir derimot uaktuelt, ettersom prisen NEPPE kommer til å gjenspeile størrelsen (relativt mot 20GB måtte 4GB kosta kr 750...).

Lenke til kommentar

Skal du ut og reise for å kjøpe elektronikk er det vel Malaysia som er billigst. Batteriet på iPod kan byttes, dersom det skulle gå i stykker og levetiden er OK, varer faktisk i omtrent 8 timer alt etter hvordan du bruker den. Skal du ut og reise finnes det faktisk eksterne batteripakker som gir ekstra 40t+, billadere finnes etc etc. Ikke ofte man trenger mer enn 8 timer, faktisk.

 

http://www.batterytech.com/ipod_info/iPod_info.htm dette er ganske klumpet som du ser, men det finnes mindre utgaver fra bla belkin som gir mindre ekstra tid.

 

edit: man kan også erstatte det interne batteriet med ett med høyere kapasitet, sjekk:

http://www.pdasmart.com/ipodpartscenter.htm

Endret av kindings
Lenke til kommentar

de har den hos:

http://webstore.officeline.no

 

tror heller ikke den gjør noe skade eller forstyrrer i noen stor grad, da hadde den garantert vært forbudt i USA, da de er strengere på slike ting enn vi er her i Europa. Problemet er at lovene våre er til tider utdaterte når det kommer til elektronikk etc, forbudet i norge er vel strengt tatt rettet mot pirat radiostasjoner :)

Endret av kindings
Lenke til kommentar

iTrip er vel neppe ulovlig i USA når den selges for fulle mugger på amazon.com, og såvidt jeg har forstått er den fortsatt også lovlig å selge i Norge (men ikke å bruke). Nå skal det vurderes i løpet av våren om den skal bli ulovlig i Norge, men kan egentlig ikke tenke meg at det skjer.. Les i itavisen:

 

http://www.itavisen.no/art/1302945.html

 

 

For en oppdatering på topicet:

Har nå bestilt min 20GB iPod gjennom apple.com/no, prisen var grei og sikkerheten høy. Forventer den på døra i løpet av ei drøy uke, gratis levert=)

 

Men de kunne ikke levere iTrip, så derfor må jeg enten finne en MacOffice butikk eller finne den på nett et sted. Har sett de har den på http://webstore.officeline.no, men de tar i likhet med MacOffice kjeden kr 490 for den og som den kjipingen jeg er vil jeg gjerne spare noen kroner... Har noen sett noen andre (norske) butikker som fører iTrip?

Lenke til kommentar

Bestilte min 20 gigg Ipod via en internett butikk som jeg fant på pricegrabber . Fikk den levert til en kompis av meg i USA. Plukket den opp hos han. Total kostnad 2590 kroner. Ikke alle som har den muligheten desverre.

 

En ting om supporten: Fikk krash på den etter 14 dager :( Ringte Apple support. De sendte en eske med UPS. Leverte Ipoden til budet som kom med den tomme esken. Tracket forsendelsen på nett. Under et døgn senere var pakken i Nederland. Etter 5 dager (!!) fikk jeg pakken i retur. Jeg fikk en helt ny Ipod fra Apple! Er ikke det service vet ikke jeg. :thumbs:

 

Jim

Lenke til kommentar
iTrip er forbudt i Norge :(

Det er også forbudt å kjøre for fort, men alle gjør det... Dette synes jeg faktisk havner innunder "bruk med omhu". Forsøk viser at den kun virker på veldig kort avstand, så det er ingen umiddelbar fare for at du skal fôre resten av nabolaget med musikk. Er den trygg i USA tipper jeg den er trygg her og... Er vel bare en som kan for lite, og som har for mye makt ett eller annet sted!

Lenke til kommentar

Apple hadde neppe sluppet unna med å selge ett ulovlig produkt i USA, men et kan jo finnes restriksjoner i enkelte delstater/storbyer. Uansett er jeg enig med Jon-D, dessuten: hvordan skulle noen finne utav dette uten at noen anmelder deg direkte? tviler politiet har kunnskap eller kapasitet til å håndtere dette. Du trenger liksom ikke annonsere at du har iTrip og kanskje la være å bruke den i verste rush.trafikk for å ikke plage andre.

Lenke til kommentar

HVIS, og bare HVIS du skulle bli tatt, vil du i verste fall få litt tilsnakk!

 

Plage andre? Så lenge du ikke sender på samme frekvens som en av radiokanalene vil det ikke plage noen!

 

 

 

 

Anyways, bestilte iPod mini + iTrip i USA igår, den blir levert til en kamerat der borte som sender den videre til meg! Ergo, jeg slipper MVA'en :D

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar
Men hvordan er prisene i utenlandske butikker, skal ut å reise litt snart og lurer på om noen har "importert" iPod slik? Er det f.eks mulig å endre språket på poden selv?

Jeg kjøpte min iPod når jeg var i Thailand, og jeg har alle mulige språk på den, inkl. norsk.

 

Kan jeg og få spørre hva det er med iTrip som gjør den ulovlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...