Gå til innhold

Prisant.: 6000


Anbefalte innlegg

Det meste går vel fram av tittelen.

 

Eg skal byggja ein pc for ein kompis. Ca 6000,-. Han har skjerm, tastatur, mus og høgtalarar frå før av.

 

Han vil ha det best muleg for den prisen.

 

Eg har det svært travelt for tida, og det hadde difor vore fint om nokon kunne kome med eit forslag, så kan eg setja han saman for han.

 

Eg er takksam for alle forslag :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå la ikke du ut noen bruksområder... men her kommer et oppsett, så bra du kan få det for 6000 kr.

 

forslag_6000kr.JPG

 

 

**Edit:**

ops.., glemte diskettstasjon... blir 137 kr. der også... blir noen få kroner over budsjettet da... men kompisen din har vel kanskje en strømkabel hjemme, så da kan den tas bort i mitt oppsett... og then.. hey.. vi er innenfor budsjettet igjen :cool:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Gå ned til en xp2500 og kjøp en god kjøler for pengene. Da er du så godt som sikker på å få en xp3200+

Ja.. Du sier noe der...

 

Ved å gå ned til XP 2500+ (ikke-Boxed) så spares 500 kr.

 

så brukes vel 300 kr. på kjøler.. (noen andre må anbefale, har ikke så mye peiling)

 

da er det 200 kr til overs...

 

Disse kan f.eks brukes til å oppgradere skjermkortet til Radeon 9600 XT...

 

Eller så kan de brukes til frakt... Slik at man får PCen inkludert frakt til 6000 kr. :yes:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke ha kjøpt det kabinettet. Jeg ser liten vits i å bruke 800 på det når budsjettet er så stramt.

Hvis du kan leve med litt støy gå for q-tec, ca halvparten av prisen.

 

EDIT: man kan kanskje klare seg uten diskettstasjon, eller å skaffe en gratis skulle vel ikke være et problem.

Endret av Koffe
Lenke til kommentar
Jeg ville ha valgt et annet kabinett, eller i hverfall en annen strømforsyning.  den Som sitter i nevnt kabinett bråker som en traktor.
Har den strømforsyningen og den er stille som bare det... (Det er vel den samme som er i Dragon-kabinettene?)

 

 

Jeg ville ikke ha kjøpt det kabinettet. Jeg ser liten vits i å bruke 800 på det når budsjettet er så stramt.

Hvis du kan leve med litt støy gå for q-tec, ca halvparten av prisen.

 

6000 kr. -> 800 kr. på kabinett... det er ikke ille syns jeg...

Hva skal man med de ekstra 300-400 kr man sparer ved å kjøpe et Q-Tec kabinett?

 

- Liten vits å legge de i skjermkort og kjøpe Radeon 9600 XT som kun yter bittelitt mer enn Pro-versjonen.

- Kjøpe en 256 MB Minnebrikke i tillegg er bare teit!

 

Det som kunne vært aktuelt er å kjøpe en større harddisk istedet... MEN...

 

Den strømforsyninga til det Q-Teq kabinettet suger deluxe... Ustabil faenskap (har hatt det selv, ja)

 

 

Si meg noe mer fornuftig han kan bruke de sparte 400 kr. på!!!

 

???

 

Nei...

 

Bruk de på ta steget opp fra et Q-Teq kabinett til Chieftec...

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
- Liten vits å legge de i skjermkort og kjøpe Radeon 9600 XT som kun yter bittelitt mer enn Pro-versjonen.

9600XT er mye bedre enn 9600 PRO EZ. EZ er billigutgven av PRO.

Hvis det er tilfelle så trekker jeg tilbake valget av PRO Ez

Fant ikke en "vanlig" Pro-versjon.

 

 

Men jeg står fast bestemt på at han skal velge noe annet enn Q-Teq...

 

Aopen kan jo være en mulighet.. men da må han innom en annen webshop...

 

Er han god til å flashe så kan han jo kanskje kjøre på med et vanlig 9600 kort...

 

 

Det er snakk om prioriteringer!

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Hva enn du gjør, hva enn du kjøper. IKKE kjøp Q-tek. Jeg har selv strømforsyning fra dem, og det er ikke imponerende greier. En kompis av meg hadde kabinettet, og det hadde han kjempebra kjølesystem på og greier, men det ble likevell så varmt at han måtte ta av plast-dekselet på fronten. Pc'n hørtes ut som en traktor...

Lenke til kommentar

takk for all hjelpa. i dag har eg tatt meg tid til å setja opp dette oppsettet:

 

kab Aopen Case ATX Tower Black 350W PSU USB 2.0 Silent P 765,-

 

ram Kingston - Minne - 512 MB x 1 - DIMM 184-pin - DDR - 400 MHz / PC3200 811,-

 

cpu 150 <> AMD CPU Athlon XP 2500 1.833MHz Socket A 333FSB 640k 715,-

 

hk ASUS A7N8X-X - Hovedkort - ATX - nForce2 400 - Socket A - LAN EN, Fast EN - IDE 610,-

 

sk GeCube GC-R96XT-C3 - Grafikkadapter - RADEON 9600 XT - AGP 8x - 128 MB - TV-utgang 1133,-

 

hdd Western Digital Caviar WD1200BB - Harddisk - 120 GB - intern - 3.5" - ATA-100 - 40 pin IDC - 72... 703,-

 

dvd-brennar LiteOn DVD+/-R/RW/8x4x12 40x24x40 IDE BlackBulk 832,-

 

dvd LITE-ON 16X48X DVD SORT BULK 244,-

 

diskett ?? 100,-

 

sum 5913,-

 

må berre beklaga viss det ser litt rotete ut, men eg vil helst ha med meg all informasjonen som står oppgitt på sidene.

 

dette er ikkje avanserte brukarar, og dei treng difor ikkje svært avanserte greier. er skjermkortet dugande? bør eg gå for boxed prosessor, eller skal eg kjøpa vifte utanom?

 

som de kan sjå har eg vald brennar og dvd frå lite-on, ettersom eg fann dei rimelege i svart :thumbs: (må matcha kabinettet). er det muleg å få diskettstasjonen i sølv?

 

Alle prisane er henta frå ITbutikken (utanom kabinettet, Vaagen Consulting). Vil kjøpa mest muleg samla.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...