Gå til innhold

Utskifting av deler


Anbefalte innlegg

Jeg trenger å oppgradere PC'n min for å få litt ekstra guffe i spill

(spesielt BF: Vietnam). Delene som jeg mener bør skiftes er disse:

 

AMD Athlon 2800+ "Barton"

Abit NF7-S Vs. 2.0

Club3D Radeon 9800Pro 256mb

 

(1GB Twinmos PC3200 (2x512mb, kjører i dual channel))

 

Jeg trenger både erfaringer og anbefalninger, vil vel egentlig oppgradere

til 64-bits system. Budsjettet mitt ligger rundt 10000,- kr (eks. RAM).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å overklokke CPU, ellers tviler jeg på at du har mye å hente på å oppgradere. AMD 64 bits kommer vel med ny socket(939?), så det er sikkert smart å vente på det i hvertfall, dessuten finnes det vel ikke noen ferdig win64 versjon for x86-64 CPUer? Ellers kommer det også nye skjermkort på markedet snart, R420 og NV40 som sikkert kommer til å yte endel bedre enn 9800Pro. Ville hvertfall ikke oppgradert med det som er på markedet nå.

Lenke til kommentar

Hvis DET er de delene du mener bør SKIFTES UT, skulle eg gjerne ha sett resten av delene dine.... :wow:

 

Men ok, du kan jo alltids gå for en 64bitsløsning. Med budsjett på 10k, så e d vel bare å velge et bra hovedkort (over de relativt få 64kort der ute), 2x1024RAM og så ta den raskeste 64-cpuen du kan få for resten av pengene. Oppdragere 9800PRO e no litt drøyt...kos deg med d kortet i noen mnd te iallefall.

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

AMD Athlon 64 3400+ 2.2 GHz Socket 754, 1 MB cache, BOXED

Asus K8V DELUXE Hovedkort Socket 754 K8T800, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid

Corsair XMS TWINX PRO3200LL 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200LLPRO DIMMs

Gainward GeForce FX5950 ULTRA 256MB DDR AGP, "Ultra/1800XP", VIVO, Retail

 

EDIT: Siden du vil skifte ut det du har, og som egentlig er bra --- tar jeg frem det feteste som er på lager idag hos Komplett. Jeg ville ikke skiftet RAMmen i første omgang...---og da skulle budsjettet holde sånn noenlunde---...

Det som står igjen er egentlig å gå her: https://prisguiden.no/ og sjekke priser. (Men etter min smak er det vel så viktig at varene er på lager når man først har bestemmt seg :dribble:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Problemet ER at de ikke holder til BF: Vietnam, eller ihvertfall ikke bra... BF: Vietnam kjører veldig dårlig på PC'n min. Mens Far Cry faktisk fungerer bedre!

 

Dette er noe j***** herk, det er derfor jeg er villig til å opppgradere litt tidligere enn kanskje vanlig. (Noen som har ideer til hvordan BF: Vietnam skal funke bedre gå inn HER)

Lenke til kommentar
Problemet ER at de ikke holder til BF: Vietnam, eller ihvertfall ikke bra... BF: Vietnam kjører veldig dårlig på PC'n min. Mens Far Cry faktisk fungerer bedre!

 

Dette er noe j***** herk, det er derfor jeg er villig til å opppgradere litt tidligere enn kanskje vanlig. (Noen som har ideer til hvordan BF: Vietnam skal funke bedre gå inn HER)

Da er det ikke hardware-en som er gale. Spiller Battlefield Vietnam på min bærbare med P4-2.66/512MB/Radeon9000 uten no problemer (lav grafikk då). Helt spillbart.

 

Så dersom du ikke spiller i syke oppløsninger med alt av FSAA/AA slått på maks, så må du ta en titt på driverne dine tror eg...

Lenke til kommentar

Tror folk prøver å hinte at du bør laste ned nye skjermdrivere(eventuelt finne noen som er optimaliserte for BF, rage3d.com har kanskje noe nyttig for deg, sjekk rage3d tweak). Er ikke så inne på hva av drivere som finnes for AMD og nvidia, men det finnes sikkert optimaliseringsdrivere for brikkesett og CPU(finnes for Intel hvertfall) til XP/w2k.. mulig en oppgradering av BIOS kan løse kompatibilitetsproblemer, dersom det er det du opplever. Som noen andre sa; du bør ikke ha problemer med å kjøre BF og andre nyere spill på bortimot max oppløsning/kvalitet.

Lenke til kommentar
Tror mer det er noe galt med han som sitter forran pc'en enn delene  :laugh:

 

Gjør litt grunnarbeidet før du kommer med slike utsagn, for denne kunne du godt ha spart deg. Hvis du leser litt rundt vil du se at flere med Radeon 9800Pro og nogenlunde likt oppsett som meg har store problemer med grafikken og hvis det er oppsettet mitt som er problemet for å spille dette spillet bra er jeg mer enn villig til å bytte ut visse deler.

 

Med andre ord, har du ikke noe godt å si, så hold kjeft! :thumbs:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-KmmsfQ59

Jeg har en Intel Pentium Xeon Quad 4Ghz, 4GB Ram, 2TB HD plass, masse fete skjermkort, stor skjerm har jeg også, har akvarium, og mikrobølgeovn og en didgeridoo, men likavel lagger mine spill, deriblant BF:V - Jeg tror jeg skal skifte ut alle delene mine.

 

Noen forslag? ;(

Lenke til kommentar
Jeg har en Intel Pentium Xeon Quad 4Ghz, 4GB Ram, 2TB HD plass, masse fete skjermkort, stor skjerm har jeg også, har akvarium, og mikrobølgeovn og en didgeridoo, men likavel lagger mine spill, deriblant BF:V - Jeg tror jeg skal skifte ut alle delene mine.

 

Noen forslag? ;(

Begynn med den delen under hatten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...