Gå til innhold

Windows XP SP2 Beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er tatt opp før: Dere skal IKKE installere beta av sp2 med mindre dere er en beta tester!! :realmad: Og er dere beta testere så vet dere hvor det kan lastes ned.

 

Dessuten bør du ta en titt på retningslinjene til forumet! Dette er ikke lov her!

 

Edit: SP2 er ferdig med beta-fasen!

 

Edit2: RC1 har kommet i en public release som ALLE kan laste ned og installere etter de retningslinjer som står beskrevet. LINK

Endret av ob1
Lenke til kommentar

Hmm, det ligger jo strødd overalt, visste ikke at det var "Lukket" å få bruke det. Gjør jo bare MS en tjeneste om man vil betateste det.

 

Hvordan blir jeg betatester, finner ikke helt fram, skal vel være en side til f.eks betatest av Win Longhorn også? bare lurer...

Lenke til kommentar

du må melde deg som frivillig beta-tester hos beta.microsoft.com. De vil da trekke ut kandidater for hver beta-testing.

 

Longhorn er ikke kommet til beta-stadiet enda, så alt du kan gjøre er å melde deg på og vente.

 

Ja, beta-testere er en lukket gruppe som ikke skal gi ut beta-programvare til noen andre. De skal heller ikke diskutere beta-programvare med noen andre enn andre beta-testere og alt dette signerer man på før man får bli beta-tester. Dessverre er det utro tjenere der også.. :no:

 

Bare fordi at beta-programvare ligger ute betyr ikke at man har lov til å installere det.

Lenke til kommentar

Tror du skal ta beta-testing litt mindre alvorlig :) Hva om noen innstallerer en beta versjon av Longhorn(når de måtte komme)? Det er uansett ikke ferdig programvare, dvs man får mest sannsynlig masse kluss og problemer, men dersom noen vil laste ned for å se, hvorfor ikke... Tror neppe MS egentlig bryr seg heller(selv om de sier noe annet i avtalen/lisensen), de får inn auto-rapporter uansett og er like glade uansett hvem som finner problemene.

 

Har selv beta-testet tidligere og synes ikke det er verd bryet, men kjekt å være med... men tror uansett ikke man skal ta seg selv for høytidelig dersom man gjør det :) Etter erfaring er det ikke veldig vanskelig å få være med heller.

 

Vil selvfølgelig ikke oppfordre folk til å begå ulovligheter, men å laste ned en beta-versjon av en programvare kan neppe betraktes som veldig kriminelt :)

Lenke til kommentar

Det er ikke meningen å ta det så høytidelig, men grunnen til at jeg blir engasjert er at jeg har sett og hørt en del drittslenging om nye oppdateringer og WindowsXP fordi de nettopp fikk masse problemer med et beta-produkt. Det er derfor jeg er litt offensiv og fraråder flest mulig å skaffe seg en beta fra nettet. Hvis folk hører mye dritt om beta til SP2 så er jeg redd for at det vil skremme mange til ikke å installere det når det kommer. Det igjen virker jo mot hele hensikten med SP2 som kommer til å bli en meget viktig oppdatering for WindowsXP brukere! Som du kanskje skjønner så er det ikke de som tipser MS om feil jeg er redd for, det er de som ikke gjør det jeg frykter. Siden jeg ikek vet hvem som er hva så fraråder jeg som sagt alle fra å leke med beta'er.

 

Nei, det er helt klart at man må se det hele i litt perspektiv. Det finnes værre brudd på opphavsrett, men det er tross alt litt prinsipp i det også. Er det ok å bryte en regel bare fordi at det, i den store sammenheng, ikke er en alvorlig forbrytelse? Uansett om Microsoft bryr seg eller ikke så er det kriminelt å installere et program du ikke har anskaffet lovlig. Om det er en alvorlig forbrytelse er en helt annen diskusjon og kan ikke avgjøres av hverken meg eller deg.

 

Håper dette var litt oppklarende mtp mine reaksjoner. :)

Lenke til kommentar

Jeg vil tro de fleste er klar over at det er en risiko å innstallere programvare som ikke er endelig versjon(alfa, beta, RC etc), men jeg er muligens litt naiv på akkurat dette og overvurderer folk flest. :)

 

Når det kommer til MS er det noen mennesker som vil være negative uansett hvor bra det som kommer fra dem er, pga de er store, markedsleder, monopolist og alt det andre folk kommer på. Man hører sjelden disse reflektere over hvorfor MS windows er markedsleder og ikke Linux eller UNIX.

 

WinXP er litt rart, du er sikkert enig med meg at det er en forbedring fra w2k og NT4, men veldig mage sverger til w2k. Når jeg spør hvorfor får jeg nesten alltid svaret:"fordi det ser litt rart ut", selv kaller jeg winxp for barbie edition. Når jeg sier at alt det der kan skrues av, får jeg svaret:"jo, men er det minner veldig om en win9x klone". Vet ikke hvor mange ganger jeg har forklart folk at winxp er et NT OS, selv har jeg brukt NT OS siden NT4 og forklarer hvorfor det ikke kan være det. Poenget er at veldig mange ser på de fancy funksjonene i XP med skepsis, men jeg bruker winXP på samme måte som NT4, noe er forandret da, men basisfunksjonene som bruker administrasjon og rettigheter er omtrent identiske dersom man vet hvor man finner disse(fleste bruker den enkle versjonen og tror det er hele muligheten man har i XP)..

 

ok vet ikke hvorfor jeg fortalte dette, hadde kanskje bare lyst til å fortelle.

Lenke til kommentar

Jeg synes at det er bra at du fortalte det. Forumet er jo her for at vi kan kunne lese om hverandre. Ikke nødvendigvis bare for å få svar på et spesifikt problem.

 

Jeg nølte lenge med å ta ibruk xp selv, men når jeg først ga xp en real sjans så ble det bra. Xp har mange gode funksjoner som egentlig ikke er hverken fancy eller skeptiske. Bl.a. mange flere drivere, og jeg nevner innebygde drivere for digital (video)kamera som et eksempel. System Restore er jo kjekt, ikke sant? Remote assistance og remtote desktop er noe jeg bruker mye.

 

Så etter en lang stund med xp virker 2000 mer og mer utdatert til hjemmebruk, men i nettverk og domener anser jeg 2000 og xp som likeverdige.

 

Det jeg kanskje prøver å si er at xp er mer egnet til hjemmebruk enn 2000, men de burde definitivt tatt med noen flere guider. Jeg tenker da på en guide for fildeling (for at brukerne kan velge å deaktivere enkel fildeling og bruke brukernavn/passord) og at man MÅ ta en backup av private krypteringsnøkler på diskett e.l. når man skal ta i bruk EFS for første gang. Det er en del tråder her på forumet på begge de to sistnevnte områdene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...