Gå til innhold

skal hydro seltz L20 bråke?


hysing

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte brukt waterchill av en kar i norland her om dagen. Systemet fugerer greit med det unntak at pumpen lager en meget høyfrekvent summelyd. Jeg er ikke sikker på om det er fordi jeg ikke har luftet ut luften i anlegget enda.

Har noen erfaringer på det?

 

Og så over til de blå waterchillkoblingene. De legger noe skikkelig! Jeg jak ikke garantere at jeg brukte all min flid på å montere de, men de er pent skåret og ganske godt presset inn. Dessverre begynner de å lekke nesten me3d en gang noen trekker i dem eller veiver mmye med dem.

Hva mener dere om dette? er det risikofyllt å transportere vannkjøring. eksempelvis horisontalt? vil problemet løse seg hvis jeg går over til 12mm slanger??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samma her og, ingen lyd men ein god del vibrasjonar.

 

For å sitera meg sjøl frå et tidligare innlegg.

 

Joda Hydor pumpa er enkel å åpne, du tar først å røsker vekk det dekselet deretter skrur du opp den blå ringen. Så tar du ut det stykket som nippelen er festa i.  Da ser det slik ut.

 

DSCN1880.JPG

 

Deretter kan du dra av den gummidingsen som er i kvar ende av akslingen. Den eine gummidingsen står inni det stykket som nippelen er festa i.  Ok då ser det sånn ut. 

 

DSCN1881.JPG

 

So drar du den magnetet av sjølve impelleren, det kan virka litt skummelt, men det går ofta bra . . . 

 

DSCN1882.JPG

 

For oss som slit med godt slittne bildekk så ser detta ikkje særlig bra ut  .  Denna konstruksjonene ber jo om ubalanse. Er begge dei to tappene/greiene/kilene/whatever særlig nær kvarandre skulle ein jo tru at det blir ubalanse rundt aksen.    Ja ja.  Viss vi skal drista oss til ein tur på OcShoot så kan me lesa om nova pumpa der nokon hadde slipt vekk noko rask som, ein og finn på Hydorpumpa. 

 

DSCN1885.JPG

 

DSCN1884.JPG

   

 

Har ikkje gjort noko med dette problemet enno då. Har ikkje hatt tid . . .

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...