Gå til innhold

Krise - vannlekasje, no signal, ingen beep


Anbefalte innlegg

Mine specs:

  1. Hercules 9800xt
  2. Asus A7N8X deluxe
  3. 2500+ amd

Satt i antarctica settet og brukte power trikset for å få igang bare waterchillen, så så jeg at det rant ut vann ifra cpu blokken. Fikk en kompis senere til å komme opp og han sa ledningene ikke var godt nok i. Merkelig, siden jeg hadde presset de veldig kraftig inn.

Så lot jeg den stå og tørke, tilsammen til nå 14timer med føner, papir og hele pakka. Ingen komponenter hadde strømtilførsel annet enn vannkjølingssettet

Fikk da tilslutt mot til å starte opp, No Signal og ikke noe pip i oppstart.

 

Vannet som jeg så rant ned på venstresiden av hk og ned på agp port, tror den var borti skjermkort også ned til pci og til bunnen.

 

Takk. :cry:

Endret av Chris88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mine specs:

  1.  
     
     
     
  2. Hercules 9800xt
     
     
  3. Asus A7N8X deluxe
     
     
  4. 2500+ amd
     
     

Satt i antarctica settet og brukte power trikset for å få igang bare waterchillen, så så jeg at det rant ut vann ifra cpu blokken. Fikk en kompis senere til å komme opp og han sa ledningene ikke var godt nok i. Merkelig, siden jeg hadde presset de veldig kraftig inn.

Så lot jeg den stå og tørke, tilsammen til nå 14timer med føner, papir og hele pakka. Ingen komponenter hadde strømtilførsel annet enn vannkjølingssettet

Fikk da tilslutt mot til å starte opp, No Signal og ikke noe pip i oppstart.

 

Vannet som jeg så rant ned på venstresiden av hk og ned på agp port, tror den var borti skjermkort også ned til pci og til bunnen.

 

Takk.      :cry:

Du vet at det løner seg å teste vannkjølingen utenfor pc'en i 24 timer før du setter den inn i pc'en?

 

For å se om det er lekasjer

 

Edit:La det stå i 48 minimum, ellers se etter iring på hk,3dkort.....

Endret av Oseantic
Lenke til kommentar
sto ingenting om å teste det utenfor, dessuten er jeg noob innen vannkjøling. iring?

Du burde ha lest litt her først :thumbup:

 

Men lykke til videre.

 

Edit: Avsnitt tatt ut fra linken:

 

 

Skeptisk?

Nei, du behøver ikke være det. Kjøper man komplett vannkjøling, eller setter sammen deler av god kvalitet, er vannkjøling sikkert som banken. Lekkasjer kan oppstå, men som regel er det relatert til brukerfeil? Test derfor alltid systemet for lekkasjer i 24 timer før du tar det i bruk. Skulle det mot formodning oppstå en liten lekkasje er ikke alt håp ute, langt i fra! De fleste deler i en PC tåler faktisk en liten vannsprut hvis du oppdager det rimelig fort.

Endret av Oseantic
Lenke til kommentar

Jeg vil da kanskje tro at sunn fornuft vil tilsi at man burde testa om det er tett før man stapper vann sammen med dyre datadeler... skal selv teste vannkjølinga mi i kanskje 2 dager før jeg tør å sette det inn....

 

Eller så monterer jeg vannkjølinga i kabinettet uten andre komponenter... og kjører test i 48 timer eller.no

 

Men trist at det skjedde. Håper det blir ordnings..

Lenke til kommentar

En fyr sa at skjermkortet mitt er dødt, pga av at jeg fant iring" nederst på skjermkort der man fester det i agp porten. ######.. :cry:

 

Hercules 9800pro - 4400,- kr

mellomlegg for 9800xt -- 1000kr "ja det var dumt"

 

totalt 5400 kroner tapt, men skal ikke forhaste meg med konklusjoner.

Hvis noen vil gi meg noe visdomsord så kontakt meg på msn.

Lenke til kommentar

vent 1 dag til så...kan du prøve på nytt og se om det funker...

 

Jeg kjørte foresten min nokia 3200 gjennom vaskemaskina engang...la den på varmegulv i 1måneder og den fungerte fint igjen.Skjerm og taster var litt trege men alt funket.

 

Håper det ordner seg, har foresten selv bestilt samme vannkjølings sett.

Endret av Oseantic
Lenke til kommentar
vent 1 dag til så...kan du prøve på nytt og se om det funker...

 

Jeg kjørte foresten min nokia 3200 gjennom vaskemaskina engang...la den på varmegulv i 1måneder og den fungerte fint igjen.Skjerm og taster var litt trege men alt funket.

flott å høre litt positivt her. Ja jeg kan jo ha på varmeovnen litt ekstra. så prøve imorgen, har en oppgave på data som skal gjøres ferdig til mandag. Dette blir jo bare bedre og bedre.

Lenke til kommentar
vent 1 dag til så...kan du prøve på nytt og se om det funker...

 

Jeg kjørte foresten min nokia 3200 gjennom vaskemaskina engang...la den på varmegulv i 1måneder og den fungerte fint igjen.Skjerm og taster var litt trege men alt funket.

flott å høre litt positivt her. Ja jeg kan jo ha på varmeovnen litt ekstra. så prøve imorgen, har en oppgave på data som skal gjøres ferdig til mandag. Dette blir jo bare bedre og bedre.

Jepp...Enkelte personer som har vært uheldig....kan jo få litt *POWER* fra oven vettu :thumbup: .

 

Men vis man har sølt vann på hk (kort med elektriske kretser) bør man tørke det fortest mulig av og vente 24-48 timer før man starter pc'en igjen.

Endret av Oseantic
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...