Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke noe pc ekspert, men jeg har et sort problem. Jeg har en HP(dritt pc) som jeg har bygget litt på blant annet nytt skjermkort, ram og minne(alt er lagt inn av profesjonelle), men etter jeg la til den nye hardisken så har pcen begynt å restarte seg selv, dette er skjer veldig ofte når jeg holder på å spille(Spessielt max payne 2, BFV og BF1942) Men det skjer og ellers, når jeg bare er inne på internett eller word(det er VELDIG irreterende hvis jeg holder på å skrive noe) Jeg har prøvd å formatere hele dritten og innstallere windows på nytt, men det virket ikke. Noen som har hatt det samme problemet og hvet hvordan jeg kan fikse det. Jeg gjentar at jeg ikke har noe spessielt greie på pc.

 

PS. Godt mulig at dette er feilpostet, men jeg fant ingen annen plass å poste det, hvis det er feil så kan noen moderatorer bare flytte det hvor det skal være.

 

Takker for all hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel slike ferdig pc'er fra HP /Dell og andre bruker ikke ha

mere enn akkurat passe stor power supply med det

som er levert av innmat .

Noen ganger er de litt underdimensjonerte til og med .

 

Noen spørsmål :

Hva er nytt og hva var det før .

 

Eks.

Før 1 minnebrikke nå 2 minnebrikker

Før 1 harddisk nå 2 harddisker

Før intergrert graffik kort nå GF4 Ti4200

 

Håper du skjønner , hva er det som har tilkommet ?

 

Ellers se bakpå power supply , der skal det være noen klistremerker

med info om total watt og max continous watt .

 

Post tilbake hva du finner ut .

 

Folk pleier å liste opp alt av installert utstyr ,ved henvendelser om

slike problemer med fabrikat/type osv .

 

Et bra 350w Power Supply koster vel fra 4-500,- og oppover .

 

......

Lenke til kommentar

Nøyaktig som du skrev:

Før 1 minnebrikke nå 2 minnebrikker(satt en ekstra på 256mb)

Før 1 harddisk nå 2 harddisker(satt inn en ekstra på 160GB)

Før intergrert graffik kort nå GF4 Ti4200(jepp)

 

Bakpå power suply boksen står det:

Output rating 200W(MAX)

 

har du en link til hvor jeg kan få kjøpt meg et bra 350w Power Supply? Kan jeg få kjøpt det i en butikk, jeg bor i stavenger(eller må jeg bestille fra internett?)

Funker denne bra?

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
Kjøp denne du. Billig og stillegående.

 

P.S Derwsom det er strømforsyninga som er for lita ja. Ser du kor stor den er den du har?

Den jeg har nå var vel på 200W(MAX) :dontgetit: Det var det som sto på klisteret på boksen. Men er det sannsynlig at det er strøm forsyningen?

veldig!

Lenke til kommentar

Har ikke hatt 200w siden jeg hadde PIII maskin jeg .

Egentlig ver det ikke 200w engang , det var 250w når jeg tenker meg om.(måtte bytte fra 180w).

 

Du kan teste ved å slå av maskinen , ta ut 220volten .

Plugge ut strøm connectoren på 160GB disken ,fyre opp pc igjen.

Hvis ingen restart oppstår da er det for svak PSU ja .

(Husk at pc er helt strømløs når du plugger ut/inn harddisk strømmen)

 

Det finnes sikkert databutikker i Stavanger sentrum også ,

slik at du kan kjøpe deg en i morgen over disk hvis du vil.

Bare ikke kjøp q-tek power , da disse yter mindre enn det som

står på de (en 300w q-tek leverer kun 180w continious). 350w/360w eller 400w av et godt merke er vel de størrelsene som vil passe for deg .

 

 

......

Lenke til kommentar
bare for og nevne det sjekk kontakten på hk for hp bruker ikke vanlig standar kontakt

startit ligger i stavanger på rett ved kilden og har og og sett at på obs mariero har di og psu i hylla på data avdelingen

Den bruker normal kontakt, samme som denne, hadde tenkt meg på obs i dag ja. Men startit så ut til å være lagt ned da jeg kjørte forbi en dag, men jeg an vel sjekke det iallefall, men vil ny power supply stoppe BF i å crashe til desktop? av og til cracher det bare til desktop, men av og til resarter hele pc'en seg :dontgetit:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...