Gå til innhold

Amd 64 og minnebrikker


pronoob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet altså at p4 prosessorer etc får bedre ytelse med 2x 256 enn 1x512 mb ram men er det samme med a64? syns jeg husker å ha lest at det ikke blir noe bedre :dontgetit:

 

 

Men husk at du har brukt opp alle minnesloter med to brikker v/ 166/200MHz moduler på 754 socket.(arrester meg hvis jeg har feil)

Når 64bit XP kommer for fullt krever det 1GB, og hvis du bruker 2x256 MB moduler, så "mangler" du 512MB til 64 bits XP.

Lenke til kommentar
Men husk at du har brukt opp alle minnesloter med to brikker v/ 166/200MHz moduler på 754 socket.(arrester meg hvis jeg har feil)

Det er da tre plasser...

 

Jo, men når du kjører minne på 166 el. 200, kan du bare bruke slot 1 og 3.

I allefall på mitt Soyo k8usa

På mitt ECS 755-A er det enkelt og greit 2 minneplasser pga av at det er problemer med 3 minneplasser som Mantra17 sier . Hmmm, det er faktisk blå farge på dem også. Lilla printkort og Orange AGP port? Jeg er en skikkelig motegris i PC-verdenen! :p

Lenke til kommentar
Men husk at du har brukt opp alle minnesloter med to brikker v/ 166/200MHz moduler på 754 socket.(arrester meg hvis jeg har feil)

Når 64bit XP kommer for fullt krever det 1GB, og hvis du bruker 2x256 MB moduler, så "mangler" du 512MB til 64 bits XP.

Minnekontrollen til Athlon 64 (sokkel 754) støtter opptil 3 vanlige ('unbuffered') DDR400 minnebrikker og opptil 4 registerte DDR333 minnebrikker med eller uten ECC-støtte faktisk. For mer detaljert informasjon om Athlon 64 sin minnekontroller så se kap. 2.4.2 (s. 12) i dette dokumentet:

http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty..._docs/24659.PDF

 

Forskjellene mellom den gamle C0- og den nye CG-steppingen er heller ikke så store, bare at den nye støtter litt bedre timings og opptil DDR333 ved bruk av 4 minnebrikker mot DDR266 før:

cg_02.gif

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...