Gå til innhold

Musikk Spiller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv foobar2000

Jeg gikk over til den fra Winamp og synes den er genial, men det tar kanskje litt tid å sette seg inn i alt. Den er svært konfigurerbar og ikke sentrert om eyecandy. Hvis du dropper endel av de valgfrie funskjonene/plugins får du nok en svært lett spiller "uten alt for mye stæsj". Mest glede av den får du nok om du setter deg mer inn i den, og foobar2000 forumet er den beste kilden til info.

 

Playlist formateringen er noe av det jeg liker best og kan bl.a. lastes ned herfra foobar2000 formatting strings web site hvis du ikke vil lage en selv. Det finnes endel tredjeparts plugins og mange av dem finner du her 3rd party foobar2000 components. Det finnes blandt annet også to tredjeparts UI komponenter (foo_tunes og foo_ui_columns) hvis du ikke liker den som er default. Spilleren tar kanskje litt mer ressurser med flere plugins , men det du kan få mye større glede av den.

Lenke til kommentar

Jeg er på utkikk etter "den perfekte musikk spilleren" :p

har brukt winamp, itunes og foobar2000 men ingen av dem har alt jeg ønsker meg.

desktopen min ser omtrent slik ut:

http://home.no/hade0land/pics/desktop.GIF

 

Her med foobar2000, kjempe spiller, men jeg ønsker meg en spiller med egenskapen at den kan bli gjennomsiktig, som den jeg har nå, den skal ikke ha noen linje på toppen (med lukk og minimer knapp) slik som DU meteret du ser på bildet. Og den skal ikke ha noen boks nede på oppgavelinjen (taskbar), men i høyre menyen.

 

Altså, en simpel spiller med samme egenskapene som DU meteret :D Hadde vært konge hvis dette finnes, noen forslag?

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke Du meter, men hvis du minimerer foobar2000 til system tray, kan du bruke foo_looks plugin til å vise akkurat så mye som du ønsker ved å lage ditt eget look/skin. Du kan se noe av det som er mulig på denne siden foobarlooks.tk, men den er litt utdatert nå (hvis du ikke finner noe som passer kan du jo spørre om noen vil lage til deg.). Muligheten har blitt veldig store siden man kan bruke LUA til å programmere. Finnes mer info i tråder på forumet, (f.eks denne: foo_looks v2.1, Questions, comments, support, etc.)

 

Men ok, jeg skal gi meg med foobar2000, for det er nok ikke for alle, men blir litt irvig siden jeg har stor glede av den selv, det var ikke tilfellet første gang jeg prøvde siden jeg ikke brukte nok tid på å sette meg inn i hva den har å tilby. Man må som tidligere sagt være villig til å investere litt tid hvis du vil konfigurere absolutt alt til akkurat slik du vil ha det. Basic oppsett er ikke vanskelig, men å endre hver minste detalj kan ta litt tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...