Gå til innhold

Treg oppstart, Norton sin feil?


rubjell

Anbefalte innlegg

Min maskin starter tregt, jeg har sett at flere klager på treg maskin fordi Norton Ativirus bruker så lang tid på å sjekke filer, er det noe jeg kan gjøre for at den skal

starte raskere.

jeg vet at det er antivirusen som gjør maskinen treg for når den ikke starter opp med maskinen så er den rask som lynet

 

 

Takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På en nyere maskin vil du ikke merke noe særlig til norton antivirus mener jeg. har 2004 kjørende på en 2200+ 512mb ram. Går som et lyn (men har ikke masse programmer som starter i oppstarten da)

 

men har også prøvde det på litt eldre maskiner og da ødelegger det alt. Da er det bare å fjerne det og legge inn et antivirus program som er litt kjappere.

Lenke til kommentar

Vel da er du ikke alene rubjell.

Installerte Norton Antivirus selv for et par dager siden, og merker at f.eks. oppstarten går tregere, en annen ting er også at det tar litt tid fra jeg har trykka på IE til vinduet kommet.

 

Har derfor tenkt å avinstallere norton, og heller finne fram pc cillin igjen, som er mye raskere og enklere.

Men jeg sliter med å finne ut hvordan jeg får avinstallert det jeg finner hverken uninstall.exe og det går heller ikke i "Legg til fjern programmer", det bare ingenting.

Snakka med tekenor også, men de ga meg et nummer som koster 25kr\min ...ALDRI i livet seier jeg bare...

Lenke til kommentar
Vel da er du ikke alene rubjell.

Installerte Norton Antivirus selv for et par dager siden, og merker at f.eks. oppstarten går tregere, en annen ting er også at det tar litt tid fra jeg har trykka på IE til vinduet kommet.

 

Har derfor tenkt å avinstallere norton, og heller finne fram pc cillin igjen, som er mye raskere og enklere.

Men jeg sliter med å finne ut hvordan jeg får avinstallert det jeg finner hverken uninstall.exe og det går heller ikke i "Legg til fjern programmer", det bare ingenting.

Snakka med tekenor også, men de ga meg et nummer som koster 25kr\min ...ALDRI i livet seier jeg bare...

Avinstallere NORTON.

 

http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.n...001092114452606

 

eller

 

installer MSI (MicroSoftInstaller) og velg hva du vil fjerne.''

 

Locator

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...