Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prosjekt Black'n'Blue

Navnet avslører vel litt, tanken er å få alt svart, og alle lys blå, just the way i like it :thumbup:

 

Ok, da var jeg endelig igang! Har planlagt dette en liten stund nå, og har endelig fått delene som trengs...

 

Planen lyder som så:

- Å få alt så stilrent som muligt

- Å Fjerne all støy

- Det skal være portabelt

 

Etter å ha lest en review av et Aero S202 måtte jeg bare ha det, så det ble bestilt ilag med diverse vannkjølingsdeler, Pro Core radiator, Whitewater cpu-blokk og diverse annet. Har også diverse andre småting som skal inn, alt kommer etterhvert ;)

 

Hadde også bestilt meg digitalkamera (Aiptek 3,1Mpix), fikk det idag, ble helt forskrekket over bildekvaliteten :angry: Så da vet dere grunnen til de dårlige bildene...

 

(Har tjuvstarta litt) (Er en mann av få ord, så jeg lar bildene tale for seg)

(bildene er klikkbare)

 

image_1s.jpg

Oppmåling til raddisvifte!

 

image_2s.jpg

Fått på plass den...

 

image_3s.jpg

Pumpe og radiator montert...

 

Dette er da alt jeg har gjort idag :blush: , men er i full gang med resten.

 

Skal gjørest en god del mere etterhvert, så dere får bare følge med ;)

 

Stay tuned!

Endret av razer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bitteliten update:

 

image_4s.jpg

Skifta ut den "irriterende" LED'en i front, og bytta den i en blå :thumbup:

 

image_5s.jpg

 

For de som ikke vet det, er standard med en fading led i disse kabinettene, den fader mellom blå, rød, grønn osv.. Men jeg vil ha blått ;)

 

(ja, jeg vet home.no er treigt)

Lenke til kommentar

Arctic: Håper det ja :yes:

 

kverna: Lurer litt på den luftgjennomstrømningen ja, er kun et lite "hakk" under frontdekslet som er åpent for sånt. Satser det skal gå bra da, siden Aerocool har laget plass til 4x 80mm der!

 

Men da er det også update tid!!

 

Har planlagt å ha en Digital Doc 5 i de to 3.5" bayene. Det første jeg måtte gjøre var selvsagt å bytte ut de stygge oransje/amber LED'ene som var på digidoc'en fra før av:

 

image_9s.jpg

 

Det ble veeldig bra (takk Arctic for hjelp ;) ), Bestemte meg for å lodde vekk de LED'ene som var der fra før, deretter tok jeg to vanlige 5mm blå led's og koblet de til 7volten (måtte ha bestilt nye visst jeg skulle ha loddet de til digidocen). Så limte jeg de fast med epoxy!

 

Neste jeg gjorde var å begynne på ramma som skal holde denne på plass!

 

image_7s.jpg

 

Hadde litt flaks idag, læreren hadde glømt av at han skulle ha time, så jeg fikk brukt knekkemaskina og diverse annet kjekt verktøy på skolen. Passet omtrent perfekt i bayene...

 

 

Digidoc & plata

 

image_6s.jpg

 

 

image_8s.jpg

Her har jeg da nibbla ut (takk til nibbling cuttern).

Videre har jeg tenkt å gjøre så det blir likt med resten av fronten, altså svartlakkert plexi :D

 

Har tenkt at denne kun skal vise temp og RPM på vifter, defor trenger jeg egentlig ikke knappene, så de skal jeg lodde på ledninger og brytere og ha de en plass der de er lett tilgjengelig og ikke vises.

 

Vel, det var alt for denne gang, skal prøve å få gjort en del i helga...

 

- Steffen

 

(på grunn av kvaliteten på bildene gidder jeg ikke å legge opp de større bildene, PM meg om du vil ha de)

Endret av razer
Lenke til kommentar

Update time!

 

Er da ferdig med displayet. Har moddet en Digital Doc 5 inn i de to 3.5" bayene.

Var litt uheldig idag, hadde akkurat fått teipa på plexi-plata og skulle til å tørke av noe støv, men glømte fullstendig av at jeg hadde vært borti noe lim (epoxy) :blush: , kom litt på plata, gikk heldigvis bra med litt Mr. Muscle da :thumbup:

 

image_15s.jpg

Verktøyet som ble brukt

 

image_16s.jpg

Skjært ut der displayet skal være

 

image_17s.jpg

Lakkering av baksiden av plexi'n

 

image_19s.jpg

Fronten som den ser ut idag, ble veldig fornøyd med den! (klikkbart)

 

image_20s.jpg

 

Nice :D (klikkbart)

 

 

Videre skal jeg gjøre det samme med frontene for DVD rom & brenner + Rheobus, er igang med den nå, har ordnet til en alu-plate og skal begynne med den snarest.

 

Noen som har noen tips til vanntank? Tenkte å ha en rett over pumpa. Eller vil det fungere like bra med et fill and bleed system (såg swiftech hadde et) ?

Endret av razer
Lenke til kommentar

Hehe :p , kasta plata opp i lufta, spraya den, og satte den under plata idet den falt ned igjen :p

 

Tror jeg går for en T-ting på slangen ja, blir litt lettere også det.

 

 

Er i kjellern å mekker front til Rheobus'en nå, klart å ødelagt en plate allerede :cry: , litt værre å borre i plexi fann jeg ut...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ahh, endelig kommet litt lengre. Har nå ordnet en Plexi-front til Dvd-rommen:

 

image_21.jpg

Platene klar til lakkering...

 

image_22.jpg

Teipet fast plexi'en til det originale dekslet på Dvd-rommen.

 

image_23.jpg

Nye eject bryteren, det er disse skruene som sitter i frontplatene osv. på kabinettet. Har fjernet audiokontakten og volumknappen på dvdrommen siden jeg aldri bruker disse. Har også teipet over Led'en.

 

image_24.jpg

Sånn!

 

image_25.jpg

Hele tingen ferdig!

 

image_27.jpg

Står til resten av kabinette!

 

image_26.jpg

Et siste bilde med lys, blir kun disse lysene + 2 katoder i hele pc'en.

 

 

Regner med jeg skal få gjort litt i påsken!

 

God påske everyone :fun:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...