Gå til innhold

Beste japanske artist


tigerdip

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

Jeg er også helt enig med Ayumi Hamasaki.. Så utrolig bra..

derfor jeg vil at du skal besøke www.ayu.no , Nemesis86.. :)

 

Andre favoritter er Utada Hikaru, Namie Amuro, ELT og koreanske Kwon BoA..

 

*kose seg med noen cder*

 

Nå bryr jeg meg egentlig ikke så mye om tranceremixene da, synes nesten alle originale er bedre.. men det er meg

Lenke til kommentar

-Abigail (Herlig black-thrash metal)

-Gore Beyond Necropsy (Grindcore)

-S.O.B (Grindcore)

 

-Maiko Kaji (Fantastisk musikk til filmen Lady Snowblood, hvor hun og spiller hovedrollen)

-Toshiro Masuda (Mannen bak Naruto soundtracket)

-Yuji Ono (Utrolig bra musikk til Lupin III: Castle of Cagliostro)

-Joe Hisaishi (Favoritten min, med musikk til nesten alle Takeshi Kitano og alle Hayao Miyazaki filmer)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hørt noen japanske artister tror jeg.

 

Hvis dere gidder, må dere gjerne sammenligne de dere nevner med noen andre (mer kjente) vestlige artister, så man vet hva man kanskje liker før man bestiller musikk i hytt og vær :) Fint med sjangre altså, men jeg tror ikke jeg vet hva en brøkdel av DEM er engang. (Grindcore, hva er det..?)

 

Eks. Futu Rama -> industriell techno-aktig popmetall ala Rammstein og NIN.

 

 

Bare artistnavnene sier kanskje litt lite for alle oss som ikke er inne i markedet, men som er åpen for nye ting :)

Lenke til kommentar
Er veldig begeistret for "New Japan Philhar Orchest". Tror det er sånn det skrives.

De har bl.a. laget musikken til Spirited Away.

New Japan Philharmonic Orchestra har spilt inn musikken til Sen to Chihiro/Spirited Away, men den er skrevet av tidligere nevnte fantastiske Joe Hisaishi (bortsett fra tittel-låta/avslutnings-låta Itsumo Nando-demo: Tekst Wakako Kaku, Melodi/framført av Youmi Kimura).

 

Ellers, Yoko Kanno har skrevet utrolig mye kuul musikk.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...