Gå til innhold

PS2 vs XBox


whizzy

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjøpt meg xbox med Halo og Rallisport Challenge. En kompis kom innom, og vi spilte 2-player i flere timer. I dag ringte han og sa at han hadde kjøpt seg xbox selv, og at PS2'n var til salgs.

 

Man kan mene mye om Microsoft, men å kjøpe PS2 i dag er idiotisk da man kjøper en maskin som er 1 1/2 år gammel. Selvsagt er det flere titler til PS2, det skulle da bare mangle! xbox har vært på markedet i kun 1 mnd, og allerede er det flere kongetitler å få kjøpt. DET er IKKE dårlig, aner her en viss avesjon mot Microsoft og en fanatisk holdning til PS2.

 

Og det at xbox ikke er en "ordentlig" konsoll... Eh, hva er argumentene for denne påstanden? Ja, xbox har 8gb hd, 750 mhz prosessor og et rått grafikk-kort. Men er det negativt??

 

Hvor kommer hatet fra? Eller er det bare PS2 eiere som har surnet?

 

Jeg er interessert i det beste, og driter i hvem som er produsent! Ærlig talt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

veeel, definisjonen av "best" er mildest talt subjektiv, men om du snakker om maskinvare, som for øyeblikket er "alles" hovedargument til fordel for X-box, så er jo en heftig PC det "beste" Selv min pc, som ikke er oppgradert på over ett halvt år, er x-box laaangt overlegen med hensyn på maskinvare.

 

Snakker du om spillene, noe jeg vil se som mest hensiktmessig er "best" sterkt avhengig av personlige preferanser. Liker du Square er PS2 for øyeblikket veien å gå. Marioelskere og folk som kan bruke småsøsken/barn som unnskyldning/medvirkende årsak bør ta med seg en Gamecube, osv.

 

Å kalle noen idioter for ett valg de har tatt blir svært bombastisk, og får personen bak utsagnet til å virke ureflektert og dum.

Lenke til kommentar

Gratulerer med Xboxen M'Head.

Prøv Halo på "Legendary" og det blir sikkert mange mange uker til neste gang du har tid til å skrive et nytt inlegg her :smile:

Playstation 3 kommer ikke før 2005!!!!!!Så denne diskusjonen kan vi ta om et par år. Før den tid er Xbox 2 også like rundt hjørnet.

Ja, en får vel de fleste spill for PC uansett men det å klikke på musa for å skyte er nokså uvirkelig, MohAA er da ikke Windows...Det å bruke XBox kontroller'n ligner tross alt mer på en "trigger" som hos et våpen.

I tillegg oppgrader du deg blakk sett over en periode på 3-4 år for å kunne spille de nyeste spill mens 2/3 delen av resursene går med å holde Operativ Systemet i drift. Det å kjøpe High End PC for å spille Games er som å kjøpe Ferrari til bestemoren min som aldri har kjørt fortere en 70 km/ timen.

En kan godt vente til Halo kommer til PC men det blir aldri det samme på en 19 tommer skjerm. Halo skal spilles på en wide screen 32* TV for å få med seg allt.

Jeg leser mange spillanmeldeser (i arbeidstid hehe...) og det duker stadig mer ting opp som: "stort sett det samme på PS2 og Xbox, bare at grafikken til Xbox utgaven er bedre..."

Spørsmål til slutt: Har noen noensinne sett at det kom noe fra Japan som ikke Amerikaneran har gjort bedre...?

Sushi kanskje?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 05:09, Roamer skrev:

Watchtower, hva med biler, mat og konsoller? :smile:


_________________

Jon Are Dahl



<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-05-06 05:15 ]</font>


 

Mat kan diskuteres, bilene er klart best når det gjelder holdbarhet og driftsikkerhet. Men kjøre glede å ytelse, I don't think so. Der er Amerikanerne bedre! Amerikanerne er ikke best, men de er bedre enn Japanerne på det punktet... Konsoller kan også diskuteres :smile:

Lenke til kommentar

Det jeg mener med at Xbox ikke er overlegen Gamecube, er at hvordan all maskinvaren er satt opp og hva som er inni betyr veldig (veldiiiig!) mye.

Har blitt fortald fra flere kunnskapsrike kilder at problemet for Xbox som gjør at en del av maskinvaren ikke blir utnyttet i spill (ja ikke alt av tallene klarer å bli utnyttet) er nemlig at Microsoft ikke har tatt de delene som passer best inn i en konsoll.

Jeg vil kalle Xbox en halvgammel pc. Maskinvaren er ikke spesialdesignet (virkelig spesialdesignet) for et formål....Å spille spill! Hadde Xbox hatt den korrekte maskinvaren og vært optimalisert for spilling, skulle dere sett enda bedre spill grafisk sett en det dere ser nå! Min mening...og ikke noe hat mot Microsoft. Og jeg er ingen Ps2 eier :smile:

Også...Gamecube er ingen ungekonsoll. De tidligere konsollene fra nintendo var det kanskje. men siden Gamecube er den enkleste å produsere spill til (bekreftet fra alle spillutviklere) skal dere se en utrolig vekst i spillutviklere og forskjellige sjangre til Gamecube..Trenger jeg nevne Resident Evil? Soul Calibur 2? Eternal Darkness? Need For speed hot pursuit 2? mange mange fler......

Til en del av dere som kommer med påstander. Sjekk kildene deres. Det gjør jeg. Eventuelt finn noen kilder å sjekke istedet for å "tro" :smile:

Ha det gøy folkens!

*stikker tilbake til sin gamecube og rogue leader* :grin:

Lenke til kommentar

Chrysler eller Suzuki?

Chevrolet eller Nissan?

Harley Davidson eller Yamaha?

 

For ikke så lenge siden kjøpte Japsene opp Amerikanske og Europeiske biler for å demontere/kopiere dem før så å reprodusere dem. De kopierte til og med produksjonsfeilene hehe...

 

But seriously...

Det var bare spøk.

 

"The man who learned how to teach, then forgot how to learn"

Brian May

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-07 00:59, AciD18 skrev:

Det jeg mener med at Xbox ikke er overlegen Gamecube, er at hvordan all maskinvaren er satt opp og hva som er inni betyr veldig (veldiiiig!) mye.

Har blitt fortald fra flere kunnskapsrike kilder at problemet for Xbox som gjør at en del av maskinvaren ikke blir utnyttet i spill (ja ikke alt av tallene klarer å bli utnyttet) er nemlig at Microsoft ikke har tatt de delene som passer best inn i en konsoll.


 

Det er forsåvidt sant, men forbrukeren vil ikke merke noe av dette, da prisen er satt ned på samme nivå som Gamecube. De beste spillene på Gamecube vil nok fortsette å se like bra ut som de beste spillene på Xbox. Men, Xbox vil i gjennomsnitt være et lite steg foran Gamecube.

 

_________________

Jon Are Dahl

Gamer.no

 

[ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-05-07 13:57 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 03:05, Watchtower skrev:

Har noen noensinne sett at det kom noe fra Japan som ikke Amerikaneran har gjort bedre...?

Sushi kanskje?



 

Biler, electronik, animasjon, some spill genrer, osv. Japan er faktisk det landet jeg beundrer mest. De er pionerer innen nesten alle former for teknologi. Men selv om de er et av de mest ledende industrielle landet i verden, så har de beholdt sin identitet og kultur.

 

Grunnen til at USA er så store innen teknologi og industri, er at landet er så rikt på ressurser, og at lovene er formet slik at bedrifter har (eller retter sagt hadde) det lett for å vokse til stor konsern, med minimal statlig innblanding (lave skatter osv).

 

Japan er mer imponerende enn USA!

Lenke til kommentar

OK hør her. Alle spil som kommer til Ps2 Xbox Gamecube vil komme til pc

Ja ps2 har mange brae spil. Det har også X-box, men Ps2 og X-box har vært lenge, x- box er egentli en Pc....

Gamecube er nyt og vil sikert ha brae spil til våren.

_____________________________________________________

LIT hva jeg synes om form design og fremtid

 

PS2: Den har en anminlig størlese kontrolene er det samme som ps.kjedelig. Du kan si det er forbedring av Ps......... ps2 er ikke så mye i dagens frem tid..

 

 

 

 

Xbox: er svær.. men det er ju en pc kan man si.

kontrolene her også svære, men konfontable

Xbox er mer i dagens fremtid..

 

 

Camecube: er liten og mange muligheter..

spilene er som små CD-er.

Kontrolene er rare og kvalmene å se på...

Helt klart i dagens fremtid

_____________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

___________________________________________________

 

Jeg har laget en liste hva fordeler disse har.

 

 

 

PS2

Prosesor:Sony Emotion Engine 295 Mhz

memory ram: 32 Mb

memory vidio: 4 Mb

memory lyd:4 Mb

Andre ting: Dvd Usb 1 ugang for minidisc, interrnet,digitalt camra.

 

X-box

Prosesor:Intel Plll 733 Mhz

memory ram: 64 MB

memory vidio: 250 Hhz

memory lyd:

Andre ting: DVD internet musikk fra cd

 

jeg her ikke skrivi så mye om x-Box for de dette er alt oplyning jeg har om den.

 

Camecube

Prosesor: IBM Gekko 485 Mhz

memory ram: 40 MB

memory vidio: 162 Mhz

memory lyd: 16 Mb

Andre ting: Digital av 2 small DVD Panasonoc

Du kan koble din Gameboy adva..

Lenke til kommentar

Her har du en liste med spill til gamecube ok

 

 

:smile::):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

18 Wheeler American Pro Trucker

2002 FIFA World Cup

All Star Baseball 2003

Batman: Vengeance

Bloody Roar: Primal Fury

Burnout

Cel Damage

Crazy Taxi

Dave Mirra Freestyle BMX 2

ESPN International Winter Sports 2002

Extreme G3

FIFA 2002 World Cup

FIFA Soccer 2002

Gamecube Console

Gauntlet: Dark Legacy

James Bond 007: Agent Under Fire

Jeremy McGrath's Supercross World

Luigi's Mansion

Madden 2002

NBA 2K2

NBA Courtside 2002

NBA Street

NFL Blitz 2002

NFL Quarterback Club 2002

NHL Hitz 2002

Pac-Man World 2

Pikmin

Resident Evil

Sega Soccer Slam

Smashing Drive

Sonic Adventure 2 Battle

Spider-man the Movie

Spy Hunter

SSX Tricky

Star Wars Rogue Squadron 2

Super Monkey Ball

Super Smash Brothers Melee

Tarzan Untamed

The Simpsons Road Rage

Tony Hawk's Pro Skater 3

Top Gun: Combat Zones

Universal Studios Park Adventure

Wave Race: Blue Storm

__________________________________________________

Gamecube game Dates

Dates are approx ship dates and subject to change

4/3/2002 Driven

4/16/2002 Spider-Man

4/23/2002 2002 FIFA World Cup

4/30/2002 Burnout

5/1/2002 Resident Evil

5/15/2002 Zoo Cube

Rayman Rush

5/21/2002 Redcard Soccer 2003

Virtua Striker 2002

5/28/2002 Lost Kingdoms

Legends of Wrestling

6/11/2002 WWF Wrestlemania X8

6/17/2002 Jimmy neutron Boy Genius

6/18/2002 Top Gun

Gravity Games Bike: Street Vert, Dirt

6/24/2002 Eternal Darkness

7/16/2002 Freestyle

 

____________________________________________________

 

 

 

Her har dere en side om Features

til Gamecube

http://www.nintendo.com/systems/gcn/gcn_ov...verview.jsp#key

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...