Gå til innhold

Omtale av Deus Ex: Invisible War (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Riktignok har jeg bare prøvd demoen av Deus Ex Invisible War, men jeg må si jeg var meget skuffet. Nesten alt det som gjorede Deus Ex til et flott spill er borte. Som anmelderen sier mangler disse. Forferdelig. Rett og slett forferdelig. Nok en gang får vi servert en konsollport. Når de attpåtil skal ødelegge en tittel med et så stort potensiale, ja det blir trist rett og slett.

 

Interfacet er FUBAR. Det hadde nesten vært lettere å måtte bruke console. Av en eller annen grunn blir det ikke "mer på bildet" som man observerer i de fleste andre spill når man øker oppløsningen, enten funker det ikke( har Ati 9700 PRO, på en dell 4550) eller så scaler de alt opp igjen. Jeg liker 1280x1024, og vil gjerne få beholde den oppløsningen.

 

Deus Ex, Invisible War er en meget svak oppfølger.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på om dette har vært nevnt før i dette forumet, men kan varmt anbefale DX2 Texturepack, en teksturpakke på rundt om 55MB som bytter ut en del teksturer med noen langt mer interessante. Mer informasjon finner en her. Før vs etter.

 

For øyeblikket legger jeg ikke ut noen direkte linker da SETUP må oppdateres for å takle den europeiske versjonen av DX:IW. Den fungerer, men man jo jobbe litt etterpå for å få teksturene igang. I mellomtiden kan kanskje de spesielt interesserte ta en titt innom denne tråden på Ion Storm sitt forum :)

Lenke til kommentar

Teksturpakke-installasjonen fungerer såvidt meg bekjent helt smertefritt nå, ikke noe kløneri. Den kan absolutt anbefales, men det er vel ikke annet å si at den bare demonstrerer hvor slepphendt PC-utgaven er, når en "amatør" kan fikse opp teksturene i spillet såpass radikalt.

Lenke til kommentar

Å si at plottet i dette spillet var bedre enn forgjengeren hører vel egentlig ikke noe sted hjemme. Etter omtrent en times spill, da alle fraksjonene var introdusert, var det ganske åpenbart, ihvertfall dersom man har spilt Deus Ex 1, hvem som var hva og hvordan det hang sammen. At de ikke en gang greide å koke opp noen nye fraksjoner sier vel egentlig nok. Dessuten har ikke de valg du gjør tidlig i spillet, selv om de virker avgjørende, ingen ting å si for resten av spillet, utfallet blir det samme.

Det første Deus Ex, med sine ganske enorme og troverdig detaljerte miljøer er milevis bedre enn denne søpla. At jeg spilte dette spillet ferdig skyldes ene og alene at jeg ville se om det ble bedre og det ble det ikke. Når jeg, på siste brettet, drepte en av fraksjonslederene og han senere kontaktet meg for å forsøke å overbevise meg om å følge hans sak ble jeg overbevist om hvor lite dette spillet hadde til felles med Deus Ex. Orginalens svakeste punkt var den hjerneskadde AI'en og den var ikke blitt mye bedre siden den gang..

 

Nei, bruk penga på noe annet, kjøp orginalen isteden.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Å si at plottet i dette spillet var bedre enn forgjengeren hører vel egentlig ikke noe sted hjemme. Etter omtrent en times spill, da alle fraksjonene var introdusert, var det ganske åpenbart, ihvertfall dersom man har spilt Deus Ex 1, hvem som var hva og hvordan det hang sammen. At de ikke en gang greide å koke opp noen nye fraksjoner sier vel egentlig nok. Dessuten har ikke de valg du gjør tidlig i spillet, selv om de virker avgjørende, ingen ting å si for resten av spillet, utfallet blir det samme.

Jeg skjønner ikke helt hva du sikter til her. Jeg sier vel ingen steder at plottet i spillet er bedre enn forgjengeren?

Lenke til kommentar

DX:IW er helt katastofalt dårlig etter min mening. For det første så er det helt ufattelig irriterende at når man dør, så får man bare opp en melding om at man er død og et OK hake å trykke på for så å gå tilbake til menyen. Kan bli gal av det.

 

For det andre så suger våpnene maksimalt. Kan ikke satse på å ta et enkelt skudd i hodet på fi for å ta dem ut.

Og hva er det med den HUD saken? Er det mulig i dag å lage en HUD med så dårlig oppløsning og fargedybde? Har ikke sett maken på nedtur.

Det føles som man aldri har spillt et spill før når man spiller DX:IW. Åhh som jeg angrer på at jeg kjøpte den etter anbefaling fra ITavisen.no. Jeg gir DX:IW terningkast 2(den får 2 i stedet for 1 pga....øhhh...kult cover elns).

 

Anbefales så absolutt ikke!

Lenke til kommentar

Jeg er på mange måter veldig enig i anmelderen,

 

Synn at Ion ikke klarte å lykkes med flerhistorie delen.

 

Det er vel litt godtroende å tro at man skal oppleve ett "hyperspill" Det tar tid å utvikle en ny genere. Bare tenk på hvor glade vi er i de linjære historiene enten det forekommer i bok, film eller spill. Gleder meg til den dagen da DeusEx blir som vi vil ha det:

Simulerende, fleksibelt, troverdig og konsekvensielt.

 

DeusEx - Invisible War er alikevel ett godt spill med noen flotte høydepunkter.

(Hadde de bare optimalisert det ordentlig for PC)

Endret av Lacktain
Lenke til kommentar

Spilte også gjennom spillet av en eneste grunn: For å se om det ble bedre etterhvert. Det ble litt bedre, men man ble ikke engasjert i det hele tatt, slik som i forgjengeren.

Selve level-designen var også svært lite å skryte av i DX2. Det eneste høydepunktet jeg kan komme på må være(possible spoiler) da jeg fikk vende tilbake til Unatco hovedkvarteret som lå i ruiner. Først da ble spillstemningen hevet et par hakk, men da var det dessverre altfor sent. :(

Lenke til kommentar

Dere som dømmer spillet nord og ned etter å ha prøvd demoen, FY!

Ion Storm har selv innrømmet at demoen var dårlig, og ikke et rettferdig innblikk i hvordan spillet egentlig er.

Men det er vel ingen som tvinger dere til å kjøpe spill dere sikkert ikke liker uansett :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dere som dømmer spillet  nord og ned etter å ha prøvd demoen, FY!

Ion Storm har selv innrømmet at demoen var dårlig, og ikke et rettferdig innblikk i hvordan spillet egentlig er.

Men det er vel ingen som tvinger dere til å kjøpe spill dere sikkert ikke liker uansett :p

Problemet er jo at man HAR kjøpt spillet og da av to grunner.

1) Den første var helt kanon

2)ITavisen ga den full pott

 

Når man da skjønner at alt man syntes var utrolig kult i den første er borte, og at ITavisen ikke har peil i det hele tatt så må det være lov og slakte spillet.'

Endret av Machz
Lenke til kommentar

Dette spillet er hverken katastrofalt dårlig eller dårlig i det hele tatt. Spillet er faktisk relativt bra, og jeg tror faktisk at folk som ikke har prøvd det orginale Deus Ex vil like det mye bedre enn fans av det første. Selv har jeg spillt gjennom det første spillet 4 ganger og det var like spennende hver gang, men jeg har inn til videre kun gjennomført etterfølgeren en gang. Jeg skal snart ha meg en tur til...

Lenke til kommentar
Dette spillet er hverken katastrofalt dårlig eller dårlig i det hele tatt. Spillet er faktisk relativt bra, og jeg tror faktisk at folk som ikke har prøvd det orginale Deus Ex vil like det mye bedre enn fans av det første.

Dersom man ser helt bort fra det første spillet vil vel denne utgaven havne sånn "skikkelig midt på treet" ikke spesielt bra men ikke spesielt dårlig heller. Men at det er dårligere enn enern, ved sammenligning, er helt uten tvil. Da må man også kanskje begynne å bruke begrep som "katastrofalt dårlig".

Lenke til kommentar
Dette spillet er hverken katastrofalt dårlig eller dårlig i det hele tatt. Spillet er faktisk relativt bra, og jeg tror faktisk at folk som ikke har prøvd det orginale Deus Ex vil like det mye bedre enn fans av det første. Selv har jeg spillt gjennom det første spillet 4 ganger og det var like spennende hver gang, men jeg har inn til videre kun gjennomført etterfølgeren en gang. Jeg skal snart ha meg en tur til...

Hæ?

Klart at spillet er katastrofalt dårlig når det rent teknisk er så elendig laget. Texturer som ser ut som er klattet hop på en kveld og tungdreven grafikk som ingen PCer klarer å kjøre uten å stille ned kravene kraftig.

Far Cry går brillefint på min XP2500+/GF4Ti4400/512MB RAM og grafikken der er overlegen grafiken i DX:IW.

Hele opplegget med samme ammo til de forskjellige våpnene, det faktum at man ikke trenger å "huske" koder man finner gjør at spillet er blitt veldig forenklet rett og slett.

Eneren ga en mye mere interaktiv følselse enn IW som er blitt mere simplifisert.

Ikke får jeg de forskjellige mod'ene til å funke heller.

En annen ting som de ikke har fikset på i IW er at det er litt knotete å holde oversikt på hvilken våpen man har mod'et og hvilken som ikke er det. Blir litt toskete når man bruker ressurser på å skreddersy en gunner som man kanskje roter bort i stressa situasjoner. Kanskje bare meg men... :hmm:

Lenke til kommentar

Spillet var abeulutt ikke dårlig. Jeg runna det nå, for første gang. Grunnen til at jeg ikke har spilt det før er at for mer så hang musa etter på en merkelig måte i starten, men det ga seg etter vert fant jeg ut nylig.

 

Spillet mangler mye som det første hadde ja, men det er fortsat et bra spill. Jeg ville kanskje gitt det 8, eller 75%.

 

Jeg likte historien her, og jeg liker det at en kan jobbe for de forskjellige organisasjonene. Det har kanskje ikke så mye å si i starten, men det gjør ikke no første gangen.

 

 

 

Jeg valgte å drepe alle lederne. Jeg gjorde som de omar folka, eller de blackmarked folka ville. Det ente med at menneskeheten gikk under, og det var kunn sånne omar folk som kunne klare og leve vidre.

 

 

EDIT: I starten brukte jeg gift pistolen, jeg lot vær å drepe. Etter vert brukte jeg den så sverd mens de klaga over gifta. Enda seinere brukte jeg litt forskjellig våpen, men jeg brukte cloak, så de hadde aldri sjang å se meg. De kunne så vit se meg i noen sekunder når jeg skøyt. Det var ultimat, på det måten sleit jeg ikke med noe. Ingen av skjefane jeg kverka på slutten skada meg en gang.

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar
Spillet var abeulutt ikke dårlig. Jeg runna det nå, for første gang. Grunnen til at jeg ikke har spilt det før er at for mer så hang musa etter på en merkelig måte i starten, men det ga seg etter vert fant jeg ut nylig.

 

Spillet mangler mye som det første hadde ja, men det er fortsat et bra spill. Jeg ville kanskje gitt det 8, eller 75%.

 

Jeg likte historien her, og jeg liker det at en kan jobbe for de forskjellige organisasjonene. Det har kanskje ikke så mye å si i starten, men det gjør ikke no første gangen.

 

 

 

Jeg valgte å drepe alle lederne. Jeg gjorde som de omar folka, eller de blackmarked folka ville. Det ente med at menneskeheten gikk under, og det var kunn sånne omar folk som kunne klare og leve vidre.

 

 

EDIT: I starten brukte jeg gift pistolen, jeg lot vær å drepe. Etter vert brukte jeg den så sverd mens de klaga over gifta. Enda seinere brukte jeg litt forskjellig våpen, men jeg brukte cloak, så de hadde aldri sjang å se meg. De kunne så vit se meg i noen sekunder når jeg skøyt. Det var ultimat, på det måten sleit jeg ikke med noe. Ingen av skjefane jeg kverka på slutten skada meg en gang.

høres jo enda mer kjedlig når man kan runne spille slik uten å slite 'litt' :no:

 

 

Spilte det i 2-3 timer jeg og synes det var et middelmådig spill med mye feil..

 

Men-men smaken er som ræva..... :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...