Gå til innhold

Ny kjøler montert i går..


The Stig

Anbefalte innlegg

Hei & Hallo!

 

Jeg satte i går på en ny kjøler på min "kjære" P4, jeg hadde en liten org kjøler som jeg nå erstattet med den største pentium lager. I tilegg hadde jeg på en dose (akkurat nok ;)) artic silver. Men da jeg etter et par benchmarker merket til min store forskrekkelse hadde tempraturen som hadde et gjennom-snitt før på 30C "lo" nå på 40C, trodde dette var pga mye "load", men i dag ligger den enda på 40C...! :no:

 

Det er en P4 533mhz buss, org 2.67ghz OC: 2.9ghz

 

"Make any sense to you?"

 

Takker for alle svar :thumbup:

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjølepasta bruker ca 200 "kjøretimer" på å bli fullt effektiv. So do the math.

10 grader er alikevel mye :dontgetit: , så sjekk om kjøleren sitter helt riktig. "Den største kjøleren" sier oss ganske lite, hadde hjulpet med å skrive hvilken du hadde, og den du byttet til. ;) Har du foretatt noen bios oppdateringer og/eller måler du fortsatt med samme prog.?

Lenke til kommentar

Tja... burde nok fjernet det "goofet".

 

Den ligger fremdeles på ca 40 uten kabinettvifet på, men med ALLE (6stk) kabinettvifter ligger den stabilt på 30C. Men den "gamle" greide som sagt 30C uten kabinettvifter på..

 

Har fremdels ikke funnet noe model navn det står bare en hau med tall på begge kjøerne.

Lenke til kommentar
Jippii:-D Nå har jeg fjernet det gamle "goffet" og lagt på Artic Silver, den ligger "idle" på 25C under full load:-D Jippi! Dette er uten noen kabinett vifter på...!

 

jeg liker "Nordisk sølv"

Er ganske sikker på at hovedkortet ditt ikke oppgir riktige verdier, 25 grader full load er umulig, vertfall uten bruk av kabinettsvifter. Med mindre maskina står i et kjølerom da ;)

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...