Gå til innhold

s-ata drivere


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort og en S-ATA Seagate Barracuda disk. Fikk installert driver til S-ATA kontrolleren når jeg installerte XP, og alt funker egentlig helt fint. Men når XP er ferdig oppstarta kommer det opp en gul ballong der det står "Ny maskinvare funnet..." og så kommer det opp en veiviser for installasjon av drivere til S-ATA kontrolleren.

 

For det første skjønner jeg ikke hvorfor dette skjer, når jeg allerede har installert driveren.

For det andre går det ikke an å installere driveren på nytt med veiviseren, ettersom jeg bare får en feilmelding som sier "Ugyldige data".

 

Installerte en driver som heter Sillicon Image SiI 3112 SATARaid Controller. Når jeg går på Enhetsbehandlinga og dobbeltklikker på denne står det bl.a.:

Plassering: PCI-spor 8 (PCI-buss 1, enhet 11, funksjon 0)

 

Jeg har ingen ekstra kontroller enn den som er integrert i hovedkortet.

 

Som sagt virker det som om alt fungerer ellers. Men det er ganske irriterende å få denne meldingen opp hver gang jeg starter maskinen!

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Installerte en driver som heter Sillicon Image SiI 3112 SATARaid Controller.

Siden du skriver det på denne måten går jeg ut fra at du brukte driveren fra Silicon Image sine sider og ikke den som ligger hos Asus ?.

 

Sjekk først i BIOS om det står at du skal bruke RAID, sett i så fall dette til "disabled" eller "no".

 

Når du prøver å installere driveren på nytt, ikke ta det valget som heter "la maskina selv søke etter driver" elns, men hent fra diskett eller hvor du nå har driveren.

Lenke til kommentar

Silicon image kontrolleren bruker to forskjellige drivere, en hvis du kjører raid, en hvis du bare kjører enkeltstående disker...

 

Selv om kontrolleren er integrert på hovedkortet, er den jo koblet til pci-bussen. Meldingen du får er bare det "dumme geniet" windows som tror den har skjønt saker og ting...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...