Erlendz Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Vil en eventuell hastighet økning hos bluecom gi meg som allerede har bindingstid bedre linje? Eller må jeg vente til etter bindingstiden?
Akke Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Tele2 må jo lage en xlarge-pakke til 469,- elns, hvis ikke har de tapt meg som kunde ihvertfall. Venter spent på bluecom sitt tilbud også.
Thorvald Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Kanskje telenor kan starte en ny kampanje for "n00b-kunder". Tilbud: 2 milioner bit nedlasting og 256 tusen bit opplasting for KUN 549 Kr.Mnd.
Rim Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Lurer på hvorfor ikke Telenor sett opp upload hastigheten jeg, hva er grunnen lissom ? Er det noe kapasitetsproblemer eller hva ******... Jeg vil tro at det er utstyret telenor har i sentralene sine som setter begrensningen. NGT bruker de samme linjene, så det er ikke der det ligger. Men NGT monterer som kjent opp eget utstyr i selve sentralen. De kjører samme hardware så det tviler jeg på. Det har nok noe med transit-prisene og peering-avtaler. Videre så klarer 90% seg fint med den oppstrømshastigheten Telenor tilbyr.
Ulven Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Skrevet 17. mars 2004 Vil en eventuell hastighet økning hos bluecom gi meg som allerede har bindingstid bedre linje? Eller må jeg vente til etter bindingstiden? Vil vel tro at du vil slippe å vente til kontraktstida går ut. Vil vel tro at BC kommer til å justere på noe, eller så er det nok mange som kommer til å skifte ISP.
TommyL Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Tror ikke BlueCom kommer til å forandre pris etterhvert. Dette er svaret jeg fikk på en forespørsel idag: " Hei! Vi har ikke tatt noen bestemmelse på om vi skal følge denne priskrigen enda. BlueComs filosofi har alltid vært at det er riktig bredbånd som er viktigere enn det billigste. De fleste privatpersoner har stort sett ikke behov for en 2 mb-linje, så derfor satser vi på god support og riktige produkter i de ulike segmentene, fremfor pris. Selvsagt legger vi oss omtent sammen med de andre, men foreløpig koster en 2 mb linje hos BlueCom kr. 795,- og 1 mb. koster 595,-. 720/128 linjen koster per i dag 349,-, så hvis du betaler mer enn dette kan du få ny pris hos fakturaavdelingene vår mot nye 12 måneders bindingstid. Hvis du er fornøyd er vel ikke det noen hindring. Du kan ta en telefon til vår fakturaavdeling, og ta en prat med dem der rundt dette, og evt. bestille en hastighetsendring på [email protected], hvis dette er aktuelt. Mvh Camilla H Knutsen, BlueCom AS " Hvis dette er tilfelle har dem en kunde mindre MVH TommyL
Uderzo Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 (endret) Tror ikke BlueCom kommer til å forandre pris etterhvert. Dette var dårlig nytt Hvis ikke dem senker prisene snart, går jeg over til en annen isp ! Endret 17. mars 2004 av StrongBad
Ulven Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Skrevet 17. mars 2004 Dette var dårlig nytt Hvis ikke dem senker prisene snart, går jeg over til en annen isp ! Ja, jeg venter maks en uke ! Da skifter jeg. Bluecom kommer til å oppleve at kunder flykter om dem seriøst tror dem kan opprettholde de prisene som de holder i dag. Det blir for dumt.
Pusern Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Meget skuffet over Bluecom nå ja. Har vært trofast kunde der i noen år, men nå skifter jeg hvis det ikke skjer noe. Sendte en forespørsel for et par dager siden og har enda ikke fått noe svar. Var det "god support" det stod i brevet ovenfor her?
consilium Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Har også BlueCom, har vært kunde i snaue ett år. Bindingstida går snart ut, og jeg vurderer en annen ISP. Som en over her sa, vil ikke BlueCom gjøre noe med prisen. Så, vet dere om noen andre ISP'er som er litt billigere? Vet om NGT, men installasjonsprisene er for høye. Ønsker helst å bruke eksisterende utstyr, som da jeg skiftet fra Telenor til BlueCom.
reybr Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Ønsker helst å bruke eksisterende utstyr, som da jeg skiftet fra Telenor til BlueCom. Nå har ADSL markedet forandret seg litt siden sist du byttet leverandør. Tidligere leide man ADSL modem av leverandørene. I dag så blir ADSL-modemet din eiendom (Hos de fleste leverandører ihvertfall). Så hvis du sier opp BlueCom abonnementet ditt vil du måtte returnere det gamle ADSL modemet ditt til Telenor Networks (som du leier det av) og få/kjøpe er nytt modem fra din nye leverandør
Pusern Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Alt håp er likevel ikke ute. Fikk nettopp denne mailen fra Bluecom: Hei Vi har fått med oss endringen som Telenor gjør. Vår markedsavdeling arbeider med nye produkter og løsninger får å kunne matche endringene som skjer i markede. Alt er enda ikke helt klart, men Bluecom vil nok komme til å foreta seg noe med hensyn til dette. Følg med på våre nettsider: www.bluecom.no, så vil eventuelt endringer bli lansert der. STÅ PÅ BLUECOM
Uderzo Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Jeg håper virkelig dem kommer med konkurransedyktige priser
zebigboz Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 (...) så hvis du betaler mer enn dette kan du få ny pris hos fakturaavdelingene vår mot nye 12 måneders bindingstid. Er det ingen som reagerer på dette? Ser at både BC og Tele2 kjører med den filosofien, mens NGT og Telenor reduserer prisene uten at de krever 12 nye måneder med bindingstid. (Eller har jeg glemt å lese det med den lille skrifta?)
Uderzo Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 (...) så hvis du betaler mer enn dette kan du få ny pris hos fakturaavdelingene vår mot nye 12 måneders bindingstid. Er det ingen som reagerer på dette? Ser at både BC og Tele2 kjører med den filosofien, mens NGT og Telenor reduserer prisene uten at de krever 12 nye måneder med bindingstid. (Eller har jeg glemt å lese det med den lille skrifta?) Jo, jeg reagerer på det ! Jeg synes at det er helt utrolig at det går ann å behandle kundene sine på den måten, gamle trofaste kunder skal straffes mens nye kunder får lavere priser
anon12234 Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 men blir hastigheten satt op automatisk?, sånn at min linje blir automatisk oppgradert uten at jeg må bestille på nytt ellr noe?, hvis det er slik så er det HERLIG
tøs Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Noen som vet om det skjer noe for eksisterende tiscali kunder?
PureTamil Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Noen fakta som er verdt å reflektere over: - NextGenTel taper penger så det suser, det kan de ikke gjøre i all evighet, investorer liker ikke å tape penger. - Catchcom tjener penger per d.d. - Telenor har begrenset ut-hastighet til sine ADSL-kunder fordi de er landets største tilbyder av serverhosting for bedrifter. De trenger ut-hastigheten sin mot NIX og utlandet til dette.
anon12234 Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Noen fakta som er verdt å reflektere over: - NextGenTel taper penger så det suser, det kan de ikke gjøre i all evighet, investorer liker ikke å tape penger. - Catchcom tjener penger per d.d. - Telenor har begrenset ut-hastighet til sine ADSL-kunder fordi de er landets største tilbyder av serverhosting for bedrifter. De trenger ut-hastigheten sin mot NIX og utlandet til dette. ja, men blir de eksisterende kundene hos telenor også oppgradert?, sånn automatisk?
NERV Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Hva med Telenor Avidi (Canal digital) ? Noe nytt der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå