Gå til innhold

Prosessorkraften i N6600


Anbefalte innlegg

Har nå hatt min N6600 i godt og vel en uke. Men jeg må nesten spørre meg selv om hvor er det blitt av den voldsomme prosessorkraften man kan se på diagrammene fra feks testene av Amobil? Der raser jo telefonen fra alle med en kjempemessig margin. Men jeg synes telefonen er helt utrolig treg? Den må liksom tegne opp bildet. Ikke tregere enn at det går bra, men det er litt rart synes jeg. Trodde dette var en rask telefon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå hatt min N6600 i godt og vel en uke. Men jeg må nesten spørre meg selv om hvor er det blitt av den voldsomme prosessorkraften man kan se på diagrammene fra feks testene av Amobil? Der raser jo telefonen fra alle med en kjempemessig margin. Men jeg synes telefonen er helt utrolig treg? Den må liksom tegne opp bildet. Ikke tregere enn at det går bra, men det er litt rart synes jeg. Trodde dette var en rask telefon?

jeg er helt enig, utrolig rart det der. Jeg tipper det har noe med og gjøre at da telefonen kom, bringte den en rekke nye funksjoner der 6600 var først ute på alle punkter, og derfor så klarte de ikke og få til alle de nye funksjonene med full ytelse, om du skjønner. Litt vanskelig og forklare. Ihvertfall, så mener jeg at om de skulle ha produsert en tilsvarende prikk lik mobil som 6600 idag, ville de fått den til raskere, mindre, lettere og med større batteritid.

Endret av Sealine
Lenke til kommentar

Amobil bruker JBenchmark, som kun måler ytelse i generic java og det har INGEN sammenheng med ytelse ellers på mobilen.

 

Kanskje på tide at Amobil lærer litt om mobil snart også... :!:

 

En mobil kan være dritkjapp, men ha elendig treg implementering av java-engine, og omvendt.

Lenke til kommentar
Amobil bruker JBenchmark, som kun måler ytelse i generic java og det har INGEN sammenheng med ytelse ellers på mobilen.

 

Kanskje på tide at Amobil lærer litt om mobil snart også... :!:

 

En mobil kan være dritkjapp, men ha elendig treg implementering av java-engine, og omvendt.

Hmm.. interessant! :)

 

Men det er ellers en kjempefin telefon. Fakta er vel egentlig det at det er ikke NOEN telefoner foruten P900 i dag som er særlig finslipte. Alle mangler enten det ene eller det andre. Det som igjen forundrer meg er vel egentlig at de gir ut telefoner med vilje som ikke er kraftigere og bedre testet. Jeg er kanskje en liten perfeksjonist, men jeg mener at når en telefon som kommer ut på markedet lik N6600 med så mange funksjoner så tenker man lett synkront at dette må være en kraftig telefon. Joda, den er faktisk kjapp. Men den henger feks mye igjen når du skal åpne meldinger etc. Skjermen liksom tegner seg rundt meldingene. Litt irriterende. Jeg er generelt kjempefornøyd med telefonen. Men selvsagt har det bugs. Nokia uten bugs er vel som stortinget uten statsminister. Det skjer bare ikke. Men la oss videre se på feks SE610. Den henger på meldingene.. som alltid.. Og SE630 skal visstnok gjøre det samme. Nå er ikke poenget mitt å henge ut SE, men å understreke et poeng; Nemlig jeg fatter ikke at det går an å sende ut telefon på telefon med samme handicapet (treg SMS) når man VET hva folket vil ha. Og man VET om den feilen!! Det er direkte sløvt synes jeg. :/ Den eneste telefonen jeg har hatt som var feilfri var Siemens ME45. Den eneste at 19 telefoner!!!! Hill ME45. Resten av siemens gjengen er lik nokia i feil og mangler. Men igjen, ikke heng dere opp i at jeg nevner merker her. Jeg mener det egentlig helt generelt og induviduelt :)

Lenke til kommentar
Sealine, hvorfor stiller du deg enig? Du har aldri hatt mobilen... Ihvertfall ikke ut fra signaturen din.

 

Forresten, min er bare treg rett etter oppstart, ellers så går min i fin flyt.

Var jeg veldig dum? Vet ikke om du har hørt om og låne, eller teste jeg? Ihvertfall så var jeg og to venner sammen på en hytte i hele vinterferien, og da fikk jeg testet han ene av dem sin 6600 nok til og kunne understreke at den ikke var helt julaften.

 

og som Patience sier, det er altfor mange trege telefoner på markedet idag. Etter fargeskjermen kom, har telefoner generelt blitt tregere, ikke så vanskelig og skjønne ;) Den eneste ordentlig rakse mobilen til dags dato jeg har testet, er Samsung V200. Men jeg har personlig ingen problemer med at telefonene henger bittelitt, bare det ikke blir like mye som på min SE T68i. Men det var jo igjen en av de første fargeskjerm telefonene som kom på norskt marked, så man kan vel ikke kalge, og ihvertfall ikke på SE ;)

Lenke til kommentar
jeg er helt enig, utrolig rart det der. Jeg tipper det har noe med og gjøre at da telefonen kom, bringte den en rekke nye funksjoner der 6600 var først ute på alle punkter, og derfor så klarte de ikke og få til alle de nye funksjonene med full ytelse, om du skjønner. Litt vanskelig og forklare. Ihvertfall, så mener jeg at om de skulle ha produsert en tilsvarende prikk lik mobil som 6600 idag, ville de fått den til raskere, mindre, lettere og med større batteritid.

til sealine:

Aner ikke hvordan jeg skal si det uten å være frekk, men slutt å snakk snart.. Vil ikke vite hva som er d neste som kommer ut av munnen...

først kamera nå dette.... :roll:

 

Du har vel ikke fatta hva som ligger i grunn i p800/900,sx1,6600,sendo X,3650,3660 og sånn du..?

Hvorfor de virkelig er større og raskere ol. en de resterende telefonene og stiller i en klasse som nok ligger litt anderledes en en vanlig mobil..? Hva som gjør de spesielle, og at de kanskje retter seg litt anderledes inn enn andre merker..? Hvorfor de heller er litt større, drar litt mere strøm, kun får å få den større skjermen og bedre eller raskere prossesoren..?

 

likte særlig:

Ihvertfall, så mener jeg at om de skulle ha produsert en tilsvarende prikk lik mobil som 6600 idag, ville de fått den til raskere, mindre, lettere og med større batteritid.

hva var vitsen med å skrive d? d er jo d som skjer ffs!!!! Se fks. på panasonicen, eller på samsungen (kommer ikke på navna i farta) og så har du jo også sx1....

6600 er egentlig ganske mye mindre enn de tlf. den på en indirekte måte tok over for (7650/3650)...

Sealine, du er håpløs og sealine; ja, du er eid...

 

 

edit:

 

litt on-topic:

finnes et program for å overvåke prossesoren da ;)

Selv opplever jeg treghet etter en restart/start der mobilen har vært slått av. Tregheten til meg ligger i at menyene bruker litt lang tid å starte.

 

Bare så d er nevnt, d går selvsagt ann å gjøre mobilen tregere ved å ikke være flink nok til å legge merke til hva man installerer og hvordan det påvirker mobilens uteevne.. Detter er medaljens bakside til symbian, men men ;)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
jeg er helt enig, utrolig rart det der. Jeg tipper det har noe med og gjøre at da telefonen kom, bringte den en rekke nye funksjoner der 6600 var først ute på alle punkter, og derfor så klarte de ikke og få til alle de nye funksjonene med full ytelse, om du skjønner. Litt vanskelig og forklare. Ihvertfall, så mener jeg at om de skulle ha produsert en tilsvarende prikk lik mobil som 6600 idag, ville de fått den til raskere, mindre, lettere og med større batteritid.

til sealine:

Aner ikke hvordan jeg skal si det uten å være frekk, men slutt å snakk snart.. Vil ikke vite hva som er d neste som kommer ut av munnen...

først kamera nå dette.... :roll:

 

Du har vel ikke fatta hva som ligger i grunn i p800/900,sx1,6600,sendo X,3650,3660 og sånn du..?

Hvorfor de virkelig er større og raskere ol. en de resterende telefonene og stiller i en klasse som nok ligger litt anderledes en en vanlig mobil..? Hva som gjør de spesielle, og at de kanskje retter seg litt anderledes inn enn andre merker..? Hvorfor de heller er litt større, drar litt mere strøm, kun får å få den større skjermen og bedre eller raskere prossesoren..?

 

likte særlig:

Ihvertfall, så mener jeg at om de skulle ha produsert en tilsvarende prikk lik mobil som 6600 idag, ville de fått den til raskere, mindre, lettere og med større batteritid.

hva var vitsen med å skrive d? d er jo d som skjer ffs!!!! Se fks. på panasonicen, eller på samsungen (kommer ikke på navna i farta) og så har du jo også sx1....

6600 er egentlig ganske mye mindre enn de tlf. den på en indirekte måte tok over for (7650/3650)...

Sealine, du er håpløs og sealine; ja, du er eid...

 

 

edit:

 

litt on-topic:

finnes et program for å overvåke prossesoren da ;)

Selv opplever jeg treghet etter en restart/start der mobilen har vært slått av. Tregheten til meg ligger i at menyene bruker litt lang tid å starte.

 

Bare så d er nevnt, d går selvsagt ann å gjøre mobilen tregere ved å ikke være flink nok til å legge merke til hva man installerer og hvordan det påvirker mobilens uteevne.. Detter er medaljens bakside til symbian, men men ;)

beklager at jeg ikke har pugga mobranen, men som sagt, så tippa jeg. beklager at jeg ikke tippa riktig :roll:

Lenke til kommentar
jeg er helt enig, utrolig rart det der. Jeg tipper det har noe med og gjøre at da telefonen kom, bringte den en rekke nye funksjoner der 6600 var først ute på alle punkter, og derfor så klarte de ikke og få til alle de nye funksjonene med full ytelse, om du skjønner. Litt vanskelig og forklare. Ihvertfall, så mener jeg at om de skulle ha produsert en tilsvarende prikk lik mobil som 6600 idag, ville de fått den til raskere, mindre, lettere og med større batteritid.

til sealine:

Aner ikke hvordan jeg skal si det uten å være frekk, men slutt å snakk snart.. Vil ikke vite hva som er d neste som kommer ut av munnen...

først kamera nå dette.... :roll:

 

Du har vel ikke fatta hva som ligger i grunn i p800/900,sx1,6600,sendo X,3650,3660 og sånn du..?

Hvorfor de virkelig er større og raskere ol. en de resterende telefonene og stiller i en klasse som nok ligger litt anderledes en en vanlig mobil..? Hva som gjør de spesielle, og at de kanskje retter seg litt anderledes inn enn andre merker..? Hvorfor de heller er litt større, drar litt mere strøm, kun får å få den større skjermen og bedre eller raskere prossesoren..?

 

likte særlig:

Ihvertfall, så mener jeg at om de skulle ha produsert en tilsvarende prikk lik mobil som 6600 idag, ville de fått den til raskere, mindre, lettere og med større batteritid.

hva var vitsen med å skrive d? d er jo d som skjer ffs!!!! Se fks. på panasonicen, eller på samsungen (kommer ikke på navna i farta) og så har du jo også sx1....

6600 er egentlig ganske mye mindre enn de tlf. den på en indirekte måte tok over for (7650/3650)...

Sealine, du er håpløs og sealine; ja, du er eid...

 

 

edit:

 

litt on-topic:

finnes et program for å overvåke prossesoren da ;)

Selv opplever jeg treghet etter en restart/start der mobilen har vært slått av. Tregheten til meg ligger i at menyene bruker litt lang tid å starte.

 

Bare så d er nevnt, d går selvsagt ann å gjøre mobilen tregere ved å ikke være flink nok til å legge merke til hva man installerer og hvordan det påvirker mobilens uteevne.. Detter er medaljens bakside til symbian, men men ;)

Svar skikkelig, eller la være å poste i mine threads.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...