Gå til innhold

Har bestilt Raptor 74GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har selv 2 stk 160Gb hitachi S-ATA i RAID 0 - funker konge det.

 

Ifølge sisoft sandra så er disse nesten like raske som to raptorer i raid 0.

 

mine: 93Mb/s - raptor i raid 0: 95Mb/s

 

søketiden har nok også litt å si - men ifølge www.storagereview.com så er de hitachi diskene meget raske - raskere enn raptoren på flere områder.

 

+ 2 x 160Gb = billigere enn 1stk 73Gb raptor ;)

Lenke til kommentar

Ryker en av diskene i et 2x160GByte raid 0 oppsett så vips så forsvant 380GByte.

 

Vitsen med raptor er å ha den som systemdisk fordi den er betydelig raskere for pc bruk enn andre. Som server disk må den nok se seg slått kraftig av SCSI disker ved høy belastning (mange brukere).

 

OC-Freak: Var det denne testen du refereret til?:

http://www.storagereview.com/articles/2004...6WD740GD_1.html

 

Eneste gangen hitachi var raskere der var SCSI disken "Hitachi Ultrastar 146Z10", der de sammenlignet raptor med scsi disker.

Lenke til kommentar
Ryker en av diskene i et 2x160GByte raid 0 oppsett så vips så forsvant 380GByte.

 

Vitsen med raptor er å ha den som systemdisk fordi den er betydelig raskere for pc bruk enn andre. Som server disk må den nok se seg slått kraftig av SCSI disker ved høy belastning (mange brukere).

 

OC-Freak: Var det denne testen du refereret til?:

http://www.storagereview.com/articles/2004...6WD740GD_1.html

 

Eneste gangen hitachi var raskere der var SCSI disken "Hitachi Ultrastar 146Z10", der de sammenlignet raptor med scsi disker.

http://storagereview.com/articles/200310/2...25VLSA80_1.html

 

Var testen jeg tenkte på. Ser nå at det kun var 36Gb raptoren som var med i den testen :blush: oops

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hatt min nye raptor nå i noen dager(74gb utgave).. og den har overrasket meg på flere måte. For det første at bråker den veldig lite i forhold til hva jeg hadde forventet. Tror faktisk den er stillere enn WD80SE diskene jeg hadde fra før. Den "knitrer" litt under stress, men det er greit nok. Når det gjelder hastigheten, så gikk jeg fra Raid-0 på 2stk WD 80(8mb cache) til singel raptor, og syns ikke det går dårligere. Windows starter markant kjappere, og responsen er heftig. Overføringshastigheten er kanskje mindre(mb pr sek)... men jeg digger når ting spretter opp øyeblikkelig(respons...)

 

Vi får se om et års tid, når S-ata kontrollerne er forbedret og jeg har råd til en til... om det blir enda heftigere :)

 

MVH ZemteX

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...