Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Switch!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Skal du først kjøpe "dyr" switch ville jeg valgt cisco.

En eller annen 2950 f.eks.

2950 koster over 1000kr mer pr stk inn og det er uten gbit moduler, med det koster den enda mer. Men bruker 2950 selv til 3 av serverene våre ;)

Da snakker du om en 2950G. Velger du en 2950T har den 2xgbit porter (10/100/1000 kobber). Og den er en god del billigere enn 2950G.

 

Vi har et par hundre 2950T, rundt 50 2950G, 4 3550 og 2 6509 her på jobben. Artig utstyr å jobbe med :)

Endret av kvasimongo
Lenke til kommentar

Standard og standard fru Blom. Alle er forsåvidt standard da :) Den modellen du linker til (som forøvrig har feil bilde) har ikke annet enn 24 10/100 porter (sjekka Cisco sine sider og de har samme bilde... strange. Switchen har ikke de to siste portene som er på bildet)

 

Prod. info fra cisco:

 

24 10/100 ports

1 rack unit (RU) stackable switch

Wire-speed desktop switches offering Cisco IOS® functionality for basic data, video and voice services at the edge of the network

Standard Image (SI) software installed

Ideal for desktop connectivity

 

Men prisen du beskriver skurrer litt hos meg. Prisen vi betaler ligger på rundt 6000+ mva for en 2950T.

 

2950T spec. fra Cisco:

 

24 10/100 ports and two fixed 10/100/1000BASE-T uplink ports

1 rack unit (RU) stackable switch

Delivers intelligent services to the network edge

Enhanced Software Image (EI) installed

Ideal for gigabit migration over copper backbones in the access layer

Lenke til kommentar

prisen på hp'en eller cisco'en ?

 

cisco'en jeg linket til får en for rundt 5k om en vil men dem har som du sier ikke mulighet for utviding med ekstra gbit moduler.

 

Men om en skal ha switcher til "lan-party" så betyr gjerne prisen også litt så da blir det jo uansett ca. 2k å spare pr switch om dem velger hp over cisco (2950T) samt at dem ikke trenger samme erfaring for å administrere dem.

 

Bare for å nevne det så er jeg positiv til cisco og reine cisco nett jeg bare mener at en kan få noe som virker ca. like bra med alle dei funksjonene dei trenger for en lavere pris ved å velge hp switchene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...