Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nettet er ofte billigere enn butikker med mange ansatte, dyre lokaler og 30-dagers returrett. Utenlandske nettbutikker er billigere og har langt større utvalg enn norske (utlandet er stort), men her dukker to typer problemet opp: 1) De leverer ikke utenfor dette landet (oftest USA) 2) Vi må betale avgifter ved import. Et tredje problem gjelder alle nettbutikker: 3) Hvilke rettigheter har man? Har man returrett? Og hva med service?

 

Har noen av dere erfaringer med kjøp fra nett?

Endret av ousman8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utenlandske nettbutikker kan nok være endel billigere enn de vi har i Norge. Når alt kommer til alt og den norske stat har krevd inn sitt på avgifter og toll og etc. ved kjøp over 200 kr fra utenlandske nettbutikker så tror jeg at til syvende og sist det blir billigere og kjøpe fra de norske nettbutikkene..(håper jeg tar feil)

 

Når man bor i ett avgifts diktatur så kan man vel egentlig ikke regne med at man skal få kjøpt en vare uten og betale over halvparten i avg... :mad:

 

Politikere :thumbdown:

 

P.s. litt offtopic kanskje men måtte bare si det.. :yes:

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Når du handler fra Norske nettbutikker så har du 30 dagers returrett. Dette er lovbestemt, men gir deg ingen trygghet for at nettbutikken er seriøs.

 

Har handlet mye fra de "store" norske nettbutikkene og har aldri oppleved problemer med levering eller reklamasjon.

 

Les "Webshop erfaringer" delen av forumet så finner du raskt ut hvilke webshopper som andre har gode erfaringer fra.

Lenke til kommentar
Når alt kommer til alt og den norske stat har krevd inn sitt på avgifter og toll og etc. ved kjøp over 200 kr fra utenlandske nettbutikker så tror jeg at til syvende og sist det blir billigere og kjøpe fra de norske nettbutikkene..(håper jeg tar feil)

det er det mange tror. det eneste du må betale er frakt, og 24% mva.

 

toll gjelder ikke for videokameraer.

Lenke til kommentar
Når du handler fra Norske nettbutikker så har du 30 dagers returrett. Dette er lovbestemt, men gir deg ingen trygghet for at nettbutikken er seriøs.

 

Har handlet mye fra de "store" norske nettbutikkene og har aldri oppleved problemer med levering eller reklamasjon.

 

Les "Webshop erfaringer" delen av forumet så finner du raskt ut hvilke webshopper som andre har gode erfaringer fra.

man har 12 dagers angrefrist dersom pakken blir levert tilbake i den stand du fikk den utlevert- at man har 30 dagers full returrett er for meg helt ukjent.

Lenke til kommentar
Når du handler fra Norske nettbutikker så har du 30 dagers returrett. Dette er lovbestemt, men gir deg ingen trygghet for at nettbutikken er seriøs.

 

Har handlet mye fra de "store" norske nettbutikkene og har aldri oppleved problemer med levering eller reklamasjon.

 

Les "Webshop erfaringer" delen av forumet så finner du raskt ut hvilke webshopper som andre har gode erfaringer fra.

man har 12 dagers angrefrist dersom pakken blir levert tilbake i den stand du fikk den utlevert- at man har 30 dagers full returrett er for meg helt ukjent.

12 dager?? - jeg trodde det var 14

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...