Gå til innhold

Nye høyttalere til pc


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe høyttalere til pc'en min.

Spørsmålet er hvilket merke, om jeg skal ha surround/2.1 osv.

 

Er det noen som har gode forslag? Har sett på Logitech Z-640 til 570kr hos www.itbutikken.dk. Disse virker greie. Eventuelle erfaringer?

 

Vet ikke hvor mye jeg vil investere i høyttalere, men må ha noe som kan spilles litt musikk på, som funker bra til spill, og litt andre ting. Tror 800kr vil være en øvre grense, men det er selvfølgelig ikke noe minus om det finnes gode alternativer til under det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe høyttalere til pc'en min.

Spørsmålet er hvilket merke, om jeg skal ha surround/2.1 osv.

 

Er det noen som har gode forslag? Har sett på Logitech Z-640 til 570kr hos www.itbutikken.dk. Disse virker greie. Eventuelle erfaringer?

 

Vet ikke hvor mye jeg vil investere i høyttalere, men må ha noe som kan spilles litt musikk på, som funker bra til spill, og litt andre ting. Tror 800kr vil være en øvre grense, men det er selvfølgelig ikke noe minus om det finnes gode alternativer til under det...

Har god erfaring med Creative p580 5.1

Er ikke så gal pris heller...God kinolyd :thumbup:

Lenke til kommentar

Se på noen av de trauste Creative-modellene. De ser ofte kjedelige ut, men gir deg valuta for pengene gjennom lyden. Dette gjelder også for de billigere modellen rundt 500kr. Har selv hatt et 2.1 sett i to år(kjøpte dem for 350kr) før jeg nå byttet ut med z-680.

 

Wollis :)

Lenke til kommentar

Jeg har sett www.hardware-test.dk sine tester på OZAKI-høyttalere. De fikk dårlig fram hvordan lydkvaliteten var på høyttalerene, det så ut som om design var det de la mest vekt på... Så de testene var til liten eller ingen nytte. Noen som har erfaringer med OZAKI-høyttalere, og/eller vet hvordan de spiller?

 

Fortsatt: Spiller Creative P580 eller Logitech Z-640 best? Design er uvesentlig.

Endret av Gammelmann
Lenke til kommentar

Rommet er godt egnet til 5.1. Men spørsmålet er vel heller Lydkvaliteten... Har kikket litt på Altec Lansing ATP3, som har fått gode kritikker overalt.

5.1 er jo en fordel til film (hvilket jeg bruker svært lite), men så mange andre fordeler vet jeg ikke om det er... Har lest noen steder at det kan lønne seg å kjøpe 2.1 og heller satse på lydkvalitet i den prisklassen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...