Gå til innhold

Velge mp3 i ett rom, fra pc i annet rom?


Anbefalte innlegg

Hei jeg har planer om å ha en PC på kontoret med mye musikk jeg har rippet, men stereo anlegget mitt er i stua. Jeg trenger en måte for å velge sang etc på kontor pc'en min fra stua. Jeg har soundblaster live platinum med frontpanel og fjernkontroll. Men denne klarer ikke akkurat sende signaler gjennom veggen samtidig hadde det hvert praktisk å faktisk kunne se hvilke sanger jeg valgte.

 

I utgangspunkter ser jeg for meg to alternativer men litt usikker hva som er best. Jeg trekker uansett en digital audiokabel for å få best mulig lyd. Men så er det å finne ut hvordan jeg skal klare å styre musikken best.

 

Alternativ1. Kjøpe en slik boks som sender bilde og ir signaler fra en sender til en annen sender trådløst. Dette får man kjøpt på Claus Ohlson og flere andre steder. Men er litt usikker på kvaliteten. På dette alternativet vill jeg kunne sende IR signaler til sound blaster kortet for å velge musikk og vil kunne sende bildet også til TV'en slik at jeg kan se hvilke sanger jeg velger.

 

Alternativ2. Jeg har trådløst WAN mellom PC'en på kontoret og en laptopp. Tenkte kanskje jeg kunne gå inn med RemoteDesktop med laptoppen og styre musikken på den måten, men hvis jeg spiller musikk via RemoteDesktop så spiller den bare musikken av på laptoppen. Ikke fult så bra lyd på laptoppen min som på anlegget :cool: Så finns det noen programmer som mulighjør dette alternativer?

 

Alternativ3. Jeg har som sagt bare 2 alternativer, men føl dere fri til å komme med flere forslag... trenger veldig hjelp med å finne ut hva som er best. Noen som har erfaringer med dette?

 

Forslag? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt trådløse tastatur (Logitech cordless MX) funker fint gjennom veggen mellom stue og soverom, og kan således styre musikken (som da sendes til receiver'n via optisk kabel)...

 

Ser jo ikke hva jeg gjør, men kan i hvert fall skippe til neste, og det holder ofte. Dessute; om jeg vil kan jeg jo sende bilde til TV'n via s-video kabel eller .no

Lenke til kommentar

Hei, det er ingen problemer å få remotedesktop til å spille av på maskinen du er koblet til, og ikke spille det av på laptopen, det er bare en innstilling FØR du logger inn på maskinen...

 

Dette vil nok være det beste og enkleste alternativet for deg da du har alt utstyret du trenger fra før av.

 

 

Mvh. Steffen

Lenke til kommentar

Hva med å koble på laptopen og spille mp3 fra nettverket?

Dette er et supert lydkort for bærbare (samt stasjonære pc'er):

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr

Det har optiske inn/utganger (samt analoge RCA kontakter), kobles enkelt og kjapt på en USB kontakt.

Jeg kan anbefale det ganske sterkt siden jeg har det selv.

 

 

(Jeg kan sende deg noen bilder av selve boksen(lydkortet) hvis du ønsker det)

 

 

Link til creative sine sider med produktinformasjon; http://www.creative.com/products/product.asp?prodid=4991

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Takk for inspill. Det å spille via remote desktop på fra laptoppen min er nok det beste og billigste. Jeg prøvde å få til dette med å forandre instillingene slik som var foreslått. Jeg valgte "Leave at remote computer" på Remote computer sound så jeg trodde jeg skulle få det til. Men får beskjed at det er noe feil. Feilen er helt lik som hvir man prøver å spille en sang som er ødelagt eller slettet. Vet ikke helt hva som er grunnen til dette skjer. Noen forlsag??

 

Angående logitech tastaturet så var faktisk ikke det en dårlig idee. Hvis jeg velger toppmodellen til logitech så har jeg muligheten å bare ta med selve num padden ut i stua og bytte sanger med den. Da kan jeg også se hvilken sang som spiller i displayet. Tror rekkevidden på de er ca 10 meter så burde holde.

 

Å spille musikken fra lapptoppen er jo altids ett alternativ men ville fortrukket å slippe det. Jeg har sett det eksterne lydkortet til Creative og det er også ett alternativ, men vil i første omgang om jeg finner en løsning hvor jeg slipper det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...