Gå til innhold

VCORE has exceeded it's limits!


Anbefalte innlegg

Jeg skulle sjekke varmen pA cpu isted. Dette gj0r jeg ved hjelp av et program som heter Hardware Doctor som fulgte med hovedkortet mitt.Dette programmet har ogsA oversikt over spenniing osv. Det som skjedde var det begynte A pipe fra maskinen, og det sto at "VCORE has exceeded it's limits" eller noe i den duren. Det lyste ogsA r0dt og stod at den var pA 1.86. Er dette noe farlig og er det noe jeg kan gj0re?

 

Unnskyld for rart sprAk, men har bare engelsk tastatur ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dette er verdier som du selv kan legge inn som såkalte "faresoner" på hardware doctor. F.eks. hvis du kjører vcore på 1.7 volt så skal denne beskjeden komme opp hvis strømforsyningen din leverer +- 10% av gitt volt. En XP2600 skal klare å kjøre med vcore på over 2 volt, så tror ikke det er det at cpu ikke klarer høyere volt, men rett og slett PSU'en sin som ikke klare å levere stabil strøm. (Eller at marginene på hardware doctor er for små).

 

Håper du skjønte noe av dette. (Og er ikke sikkert at dette er rett, men det er sånn jeg tror det er. Så vær snill å rett meg noen hvis jeg er helt på jordet!)

 

MVH Lars

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...