Gå til innhold

Min OC. Hva stopper meg?


Anbefalte innlegg

Hallo, har en 2.4B uten heatspreader, og waterchill, har idle temp på 36-39 grader, og så har jeg ic7 MAX 3. og twinmos pc2700!

 

har vcore: 1.62, ddr på 2.8

 

og spu er klokket til 2.9, 161 FSB, kanskje jeg kan gå noe lenger vet ikke.. ideer om hva som stoppe rmeg, kommer liksom ikke over 2.9..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

satte 1:1 , nå drarn stabbilt på 3.1 ghz.. men minne read: 2500 mb/s.. jeg trur man tjerner litt på å klokke minne jeg.. :yes:.. men cpuen går jo vidre.. er minne som stopper meg, kan tempen på minne være for høy, eller erre bare fsb'en?

 

Edit: Syns noen det er en bra CPU OC da?

Endret av magne30
Lenke til kommentar

Hvordan får dere overklokket en p4 så masse?

 

jeg kan bare klokke min p4 2.8 533FBS til 3.15 klokker jeg mere så nekter den å starte ås da må jeg bytte om på noen jumpere på hket for å få start igjenn. og da er den på 2.8 igjenn også.

 

Har IC7-G og twinmos PC3200 cl2.5

 

 

på forhånd takk

 

 

Magnus J.

Lenke til kommentar
hmm.. jeg har en P4 2.8 800fsb som kan klokkes opp til 3.6..  og som er klokket opp til 3.6.. men lengre enn det så vil ikke maskinen boote..  noen som vet om det er noen muligheter for å få klokket høyere?

Hva slags greier har du ?

 

Jeg har og en 2.8c, boxed vifte, p4p800dlx, pc3200, og jeg kommer ikke lenger enn til 3.1 :( Hva stopper meg ?

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar

CPU: P4 2.8GHz, PC800, 1Mb cache, Prescott

HK: Abit Ai7, chipset: Intel 865PE, DDR SDRAM, maks bushastighet: 800MHz

RAM: 2x512Mb DDR-DIMM PC2100 DDR CL2.5 (twinmos)

 

pluss vannkjøling av cpu og chipset!

 

edit: CPU-temp = ca. 39/50 ved 3.6GHz (idle/load)

Endret av AutoExec
Lenke til kommentar

nei, er ganske sikker på at det er selve prosessoren som har en max hastighet på 3600MHz.. står til og med i ASUS PC-Probe under info om prosessor: "max speed- 3600MHz, current speed - 3621MHz"

 

Klokker jeg høyere enn det så skrur maskina seg på, men den nekter å starte noe i nærheten av et operativsystem før jeg skrur ned hastigheten!

Lenke til kommentar
Hallo, har en 2.4B uten heatspreader, og waterchill, har idle temp på 36-39 grader, og så har jeg ic7 MAX 3. og twinmos pc2700!

 

har vcore: 1.62, ddr på 2.8

 

og spu er klokket til 2.9, 161 FSB, kanskje jeg kan gå noe lenger vet ikke.. ideer om hva som stoppe rmeg, kommer liksom ikke over 2.9..

fattern sin maskin har samme ram/cpu (533)

klokka den til 2.8ghz for å vaere sikker på att den var stabil

2.9 var den ikke 100%

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...