Gå til innhold

Hvem vil du ha til president i USA?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var bra for USA og oss at vi fikk Marshall hjelpen, det hjalp oss alle. Ikke noe galt i det, men det som er GALT er når amerikanere sier at vi må støtte dem, i noe vi synes er moralsk forkastelig, fordi vi fikk Marshall hjelpen, som hjalp dem nesten like mye som den hjalp oss.

Lenke til kommentar

synes du det er galt? De brukte faktisk ganske mange penger på at vi skulle få bygget opp landet vårt. Ja, det hjalp dem også, men det var ikke noe de hadde trengt. Vårt forsvar kan bli bedre ved å hjelpe/delta i amerikansk ledete operasjoner. Ved å hjelpe amerikanerne kan vi få et bedre forhold til dem, og lavere arbeidsledighet. Flere vinn-vinn situajsoner kan finnes. USA fortjener hjelp fra oss, de støttet oss da vi var i krig, vi må støtte dem når de er i krig.

Lenke til kommentar
Jeg oppfordrer, IGJEN, til at folk skal slutte å mate seg mett på forenklet journalistikk fra pressen, og faktisk lese faktaene selv.

Hva er de nøytrale fakta, Seixon?

 

Du oppfordrer folk til å styre unna forenklet journalistikk; kanskje du burde tenkte litt på dette du også? Holder på med en bachelorgrad i journalistikk selv, og der er man meget fokusert på kildekritikk/kildeproblematikk og bevisstgjørging knyttet til innhenting av informasjon. Til opplysning vil jeg bare si at jeg har lest et par meget gode og veldokumenterte artikler om emnet i Morgenbladet. Anbefales.

Lenke til kommentar

Nødvendigvis. På en annen side finnes det ingen objektiv sannhet. At journalisten (jeg antar at du sikter til John Pilger) er radikal er det liten tvil om, men det svekker ikke det faktum at han er en prisbelønnet skribent. Artiklene er veldokumenterte.

 

Forøvrig er jo Morgenbladet (historisk sett) en meget konservativ avis. :D

Lenke til kommentar
synes du det er galt? De brukte faktisk ganske mange penger på at vi skulle få bygget opp landet vårt. Ja, det hjalp dem også, men det var ikke noe de hadde trengt. Vårt forsvar kan bli bedre ved å hjelpe/delta i amerikansk ledete operasjoner. Ved å hjelpe amerikanerne kan vi få et bedre forhold til dem, og lavere arbeidsledighet. Flere vinn-vinn situajsoner kan finnes. USA fortjener hjelp fra oss, de støttet oss da vi var i krig, vi må støtte dem når de er i krig.

Hvis USA blir invadert kan jeg med glede kaste en MP5 på ryggen og forsvare landet, men jeg blir ikke med i ANGREP som jeg ikke støtter.

 

Det er en stor forskjell her Joachim, og hvis du ikke ser den er du dummere enn jeg trodde...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Her føler jeg at vi har litt motstridninger mellom Seixon og JoahimR som begge støtter krigen, og forsvarer den.

Ja. Joachim og jeg er ikke akkurat av den samme oppfatning om en rekke ting...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...