Gå til innhold

Hvem vil du ha til president i USA?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Judge Strikes Down Part of USA PATRIOT Act. A federal judge has ruled that a provision of the USA PATRIOT Act that prohibits providing "expert advice or assistance" to designated international terrorist organizations violates the First and Fifth Amendments because it is overly vague. This is the first court decision striking down a provision of the controversial law. (Jan. 27, 2004)

 

Hvordan kan noen støtte en ulovlig lov?

 

JoachimR, vil du heller oppheve 1. og 5. Amendments?

 

 

Når jeg leser litt kan jeg ikke lavær å tenke på filmen "Enemy of the State" hehe

Endret av boy2star
Lenke til kommentar

Hadde helst sett at Dalai Lama ble president der borte :yes:

 

På grunnlag av flere ting håper jeg at John Kerry blir valgt! Bl.a. fordi han er i mot dødsstraff! Har også tro på at han kan moderere den aggressive utenrikspolitikken som USA har ført, samt føre en bedre og mer sosial innenrikspolitikk! (noe USA trenger sårt)

Endret av Calm
Lenke til kommentar
På grunnlag av flere ting håper jeg at John Kerry blir valgt! Bl.a. fordi han er i mot dødsstraff! Har også tro på at han kan moderere den aggressive utenrikspolitikken som USA har ført, samt føre en bedre og mer sosial innenrikspolitikk! (noe USA trenger sårt)

Han er forsåvidt imot dødstraff... men i ekstreme tilfeller er han for dødstraff. Hva er ett ekstremt tilfelle?

 

Om han kommer til å forandre mye på utenrikspolitikken vet jeg ikke. Tviler litt. Han stemte FOR Krigen i Irak.. :ermm: Er Kerry virkelig så ulik Bush? Tviler sterkt på Kerry og liker han ikke noe særlig... vet ikke om han kommer til å gjøre så mye for USA som vi tror..

Lenke til kommentar

Takk, men patriot act er ikke laget for å plage mennesker. Men for å beskytte et land. :yes:

 

for meg virker det som at Bush vil gjøre USA til et fanatisk kristent land. Fortsetter utviklingen vil vel tvangskristning bli en realitet om ikke altfor lenge

 

Er ikke det bare hyggelig? En kristen stormakt er hva vi trenger. Hallo, tvangskristening er nok ikke aktuelt. Bush vet hva han gjrø, og virker for meg som en smart kar.

 

Kerry er en vinglete fyr. Han sier en ting og gjør det motsatte... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Slik det ser ut nå, er det et valg mellom to onder. Kerry avslørte for kort tid tilbake at han faktisk støtter Israel fullt ut; også i spørsmålet om den omdiskuterte muren. Valget mellom Kerry og Bush er i realiteten et valg mellom en konservativ, og en litt mindre konservativ høyrepolitiker. Ord som "liberal" og "venstrepolitiker" er faktisk skjellsord i det amerikanske samfunn; slik er det altså blitt i et land som utelukkende baserer seg på individets evne til å klare seg selv. Alt er lagt opp til at man skal være sin egen lykkes smed. De sterkeste overlever.

 

Min mening er at vi i Europa ikke kommer til å merke noen særlig forskjell på Kerry og Bush. Jeg var i utgangspunktet positiv innstilt til et maktskifte, men etter å ha sett litt nærmere på Kerry er jeg ikke lenger så sikker.

 

Litt på siden; Det går vel klart frem av avataren og nicket mitt at jeg ikke er overbegeistret for USA. Når det er sagt kommer jeg heller ikke med ubegrunnede beskyldninger i verken den ene eller den andre retningen.

Lenke til kommentar
Takk, men patriot act er ikke laget for å plage mennesker. Men for å beskytte et land. :yes:

 

for meg virker det som at Bush vil gjøre USA til et fanatisk kristent land. Fortsetter utviklingen vil vel tvangskristning bli en realitet om ikke altfor lenge

 

Er ikke det bare hyggelig? En kristen stormakt er hva vi trenger. Hallo, tvangskristening er nok ikke aktuelt. Bush vet hva han gjrø, og virker for meg som en smart kar.

 

Kerry er en vinglete fyr. Han sier en ting og gjør det motsatte... :thumbdown:

At USA blir beskrevet som en kristen stormakt viser bare tydelig den dobbelt moralen som finnes i USA.

Landet har ingen statsreligion men er faktisk tuftet på religions frihet,likevel fremtrer man som et kristent land,der man bør være WASP for å kunne lykkes.

 

JFK er vel den eneste katolikk som har innehatt president vervet?

 

Når det kommer til Kerry så er jeg fremdeles positiv til er bytte,av og til må man ta til takke med det minste av onder.

Lenke til kommentar

jeg sa ikke at US var en kristen stormakt, men jeg skrev at det ikke ville være imot meg.

 

Men, vedgår at muslimer ikke lever veldig godt og trygt der nå.

 

Bush er det jeg vet baptist, katolikker lever også i beste velgående. Og menonitter og "siste dagers kirke".

 

Jøder er det også mye av. Er ikke dette religionsfrihet vet ikke jeg.

 

God bless ya'll.

Lenke til kommentar
Rart at leftist og commie er for skjellsord å regne? Etter alt sosialisme og kommunisme har gjort med menneskeheten?

 

Joachim R; skal jeg ta det du sier seriøst? Uten å helt vite hva du referer til må jeg få nevne at jeg på ingen måte støtter de forbrytelser som er begått i kommunismens navn; men på en annen side - det er da ikke ideologien det er noe feil med? Hva vet du egentlig om kommunismen/sosialismen? I det hele tatt har jeg vanskelig for å ta deg alvorlig. Kanskje du synes det samme om undertegnede, hva vet jeg... :no:

 

Men det er kanskje greit med sånne som meg og deg; vi står på hver vår side av politikken, og det gir øvrigheta noe å innrette seg etter. Hvordan finne sentrum uten ytterpunkter? Mellom ekstremitetene vandrer den gemene hop.

Lenke til kommentar

Du virker som en seriøs fyr, Antikapitalist, men du må nok belage deg på at det her inne ikke alltid er like seriøs diskusjon - det førte blant annet til at forumet ble stengt for en tid tilbake.

 

Kommunismen som styreform er nytteløs, men politikken har hatt svært mye viktig å lære av teorien. Sosialdemokratene, har jo hentet mye i Marx' verker blant annet, og det er en av de ment utbredte ideologiene i Europa. De fleste norske partier baserer seg igrunn på sosialdemokratiet.

 

Men sosialismen, er ikke umulig å gjennomføre - og den må dere for all del ikke gi opp.

Lenke til kommentar
Rart at leftist og commie er for skjellsord å regne? Etter alt sosialisme og kommunisme har gjort med menneskeheten?

 

Og ja, han er en sånn fyr som koser seg med Hanoi-Jane og ødelegger hele Viet Nam krigen. Når det gjelder "veterans from 'Nam" er de svært splittet i sitt syn på Kerry.

Jeg synes det er rart at kristen, amerikaner, republikaner ikke er mere utbredt som skjeldsord etter alt amerikansk WASP-trash har gjort med verdenssamfunnet!

 

Verden er ikke like sort/hvitt som du skal ha det til!

Endret av Calm
Lenke til kommentar
Hvem vil du ha til president i USA? Hva er din begrunnelse.

Bryr meg egentlig bare om USAs utenrikspolitikk og det er soleklart at Norge og resten av verden vil kunne påvirke USAs utenrikspolitikk mye enklere med Kerry som president. Derfor håper jeg han vinner.

Tro meg, Amerikansk innenrikspolitikk har stor betydning for resten av verden også :( De har tross alt strort sett makta.

 

:angry:

Lenke til kommentar
Takk, men patriot act er ikke laget for å plage mennesker. Men for å beskytte et land. :yes:

Men hvis du drar tilbake til USA, så får de noen feilaktige opplysninger om deg. Blir mistenksomme og setter deg i fengesel uten mulighet til forsvarer.

 

Er dette rettferdig?

Tviler på at det skjer med deg, men tenk om du hadde de samme tankene om politikk, men var muslim, hva da?

 

 

En muslim skriver en skoleoppgave om terrorisme og 11/9. Låner diverse bøker om emnet på biblioteket og blir kontaktet av FBI, og evt satt i fengsel. Rettferdig?

Lenke til kommentar
Men hvis du drar tilbake til USA, så får de noen feilaktige opplysninger om deg. Blir mistenksomme og setter deg i fengesel uten mulighet til forsvarer.

 

Er dette rettferdig?

Tviler på at det skjer med deg, men tenk om du hadde de samme tankene om politikk, men var muslim, hva da?

 

 

En muslim skriver en skoleoppgave om terrorisme og 11/9. Låner diverse bøker om emnet på biblioteket og blir kontaktet av FBI, og evt satt i fengsel. Rettferdig?

Du kan ikke stille JoachimR det spørsmålet, fordi dette skjer ikke med uskyldige, hvite, kristne, høyrevridde mennesker... :roll:

 

Det at det skjer med muslimer, kommunister og andre "sånne" er vel helt greit i JoachimR's øyne.... Eller er det ikke JoachimR?

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Du kan ikke stille JoachimR det spørsmålet, fordi dette skjer ikke med uskyldige, hvite, kristne, høyrevridde mennesker... :roll:

 

Det at det skjer med muslimer, kommunister og andre "sånne" er vel helt greit i JoachimR's øyne.... Eller er det ikke JoachimR?

Vi får se hva han svarer, og kan eventuellt vente til da med kritikken ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser faktisk ikke noe galt i det. Hvis en elleveårig muslim skriver at 11/9 var "amerikanernes feil" eller "bush feil" vil han jo lett kunne bli påvirket videre, å bli rekrutert av f.eks. Al-Quaida. Da er det bedre å fengsle ham.

 

Jeg har reist inn og ut i US tre-fire ganger siste 15 mnd. Det har ikke vært NOE problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...