Gå til innhold

DVD-brenneren har sluttet å fungere


Anbefalte innlegg

Hei der.

 

Jeg har nettopp kjøpt meg denne brenneren. har brukt den til å brenne noen mp3-plater, litt ghosting og annet småtjafs.

En kveld så holdt jeg på å ta noe backup av en del musikkvideoer som jeg hadde. Dette ville fylle ca 2 DVD'er så jeg satte den på brenning og stakk i butikken mens den drev på. Da jeg kom tilbake så var den åpen og jeg trudde den var ferdig, men i Nero så sto det en feilmelding om at jeg måtte sette inn en tom dvd :dontgetit:

Jeg satte den inn igjen men fikk samme feilen. merkelig....restartet maskinen uten at det hjalp. Prøvde å brenne noen musikkcd'er på vanlig cd......ikke tale om. Brenneren vil ikke brenne noen plater eller lese noen plater........orginal eller kopi. Fungerer ikke i det hele tatt. Jeg avinstallerte den og reinstallerte den igjen uten effekt.

 

Jeg har ikke oppgradert noen firmware eller på noen som helst måte gjort noe med denne brenneren.

 

Noen som har noen ide om hvordan jeg skal få den til å fungere igjen. Regner med at jeg må sende den tilbake, men hadde vært fint om jeg hadde sluppet...

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd å klokke ned....?

klokke ned?

 

Dersom du mener å sette den på å brenne med lavere hastighet så kunne det kanskje vært en løsning........en midlertidig en.

men den finner ikke media....! Uansett hva jeg setter i den så finner den det ikke. Bare spinner en stund (ca 10-15 sek) og kommer tilbake med en melding om at det ikke er noen cd/dvd i spilleren.

Lenke til kommentar
Dette ville fylle ca 2 DVD'er så jeg satte den på brenning og stakk i butikken mens den drev på. Da jeg kom tilbake så var den åpen og jeg trudde den var ferdig, men i Nero så sto det en feilmelding om at jeg måtte sette inn en tom dvd :dontgetit:

Det " forsviver" meg at noe har skjedd mens du var ute... At brenneren har fått seg en "knekk" --- kanskje overbelastning og varme. Så ser jeg på signaturen din at du har overklokket noe... Kan IDE-busen være kommet mye over 33...hvis den er blitt 40 så kan enkelte ting ta skade.

Det er seff ditt problem, men siden du spør ville jeg bare forsiktig henlede oppmerksomheten... :green:

 

Har vært borti at "Nero" har gått i vranglås...

Lenke til kommentar

Jeg bruker Verbatim. Har ikke hat noen problemer med disse før, men den skulle vel uansett lest orginale cd'er???

uansett hva jeg legger i den brenneren så er den død!

Overklokkingen min er da høyst beskjeden så jeg tviler på at den er skyld i noe, men skal teste det bare for å være sikker :)

Lenke til kommentar

Kan du ikke prøve å skifte firmware i den da? Se om det hjelper. Eller prøve å avinstallere den en gang, for så å la maskinen finne den på nytt? Bytt plassering på ide-kabel og se om det hjelper, og ikke minst sjekk kabelen slik som Afseth sier. Har hatt mye krøll grunnet defekte ide-kabler opp gjennom tidene, men kun med de runde :dontgetit: Kommer nok ikke til å se runde kabler i min maskin igjen noen gang.

Lenke til kommentar

Til nå så har jeg koblet den ut (tatt ut strøm og IDE-kabel), startet opp maskinen. Sjekket at den var helt ute for så å koble den til igjen og la windows finne den på nytt. Hadde ingen effekt. Er mulig det er noe med kabelen, som forresten er rund, men burde ikke hd'en som står som slave blitt påvirket av dette da? Den fungerer helt fint. Jeg klokket også ned uten at det hjalp noe.

 

Skal oppgradere firmwaren for å se om det fungerer. Dersom ikke så får jeg bare sende den tilbake.........og håpe den fremdeles ikke fungerer når den kommer frem.

 

Kom på en ting....skal teste den i en annen maskin og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...