Gå til innhold

Greier ikke oppgitte timings!?


Anbefalte innlegg

Haisann :)

 

Jeg har et oppsettet som jeg er ganske godt fornøyd med.... men det er jo alltid gøy å se hva man kan få ut av sin xp2500+....så jeg spaserte meg en tur ned i Markveien for å se hva moro jeg kunne få for en 1000 lapp.

De hadde ikke så mye å velge iblant i butikken, så jeg gikk ut med 2x256 Geil value 3200 2.5-3-3-6 brikker i lomma. http://www.geilusa.com/proddetail.asp?linenumber=35

Kom meg hjem, å stupte ned i kjellern for å se hva disse nye små vennene mine kunne prestere :D

 

Og jeg kan ikke si at de skuffet meg.... Min 2500+ startet glad og fornøyd opp som en xp3200+.... Men et lite skår i gleden var vel at de ikke klarer 2.5-3-3-6 stabilt :dontgetit:. De kjører stabilt 2.5-4-4-8 på 2.6V. Temp ligger på 45C idle på cpu og 24C på MB.... ifølg bios

 

Så jeg lurer litt på om dette er grunn nok til å kunne returnere brikkene???

 

Mvh

 

Stoneheart :cool:

 

 

A7N8X-Delux

xp2500@3200

350W Psu

Igloo silent breez 462

Radeon 9100 :roll: 128mb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Geil Value selv (pc3200 2x512ddr 400mhz) og kjører de 2,5-3-3-10 på 2,8v i dual channel.Har nå 430 fsb og dønn stabilt.Jeg liker brikkene meget godt. Fra Geil er de garantert opp til 2,95V

Jeg har prøvd standard settings (2,5-6-3-3) men fant fort raskere settings via forumet her, så kjører nå med det men skal du klokke fsb med Geil ram må volten opp. :yes:

Ps: det er ikke farlig å sette opp volten på disse brikkene,jeg har kjørt sånn siden de var nye og aldri hatt noe tull,ikke blir de varme heller.Men jeg har ikke gått over de nevnte 2,95v

Lenke til kommentar
Hvis du ikke er fornøyd med brikkene kan du bare benytte deg av angreretten. Du trenger jo ikke å betaler porto eller noe slikt. Dette forutsetter at det ikke har gått 14 dager siden du kjøpte dem da, og at du har kvitteringen-

Nei. Angre-retten gjelder kun hvis man handler i webshop eller over post-ordre..

Og telefon... ;)

Men tviler han har kjøpt det er så mange som kjøper hardware over telefon..

Lenke til kommentar

Tror nok feilen ligger i den lave spenningen du gir dem.

Har selv et par Golden Dragon pc3200 256mb.

De vil ikke starte på 2-3-3-6 med 2.6v, må opp på 2,7 for å få til det.

Men jeg har kjørt dem på 3,2v i over en uke nå uten noe problem(moddet hk).

De blir nesten ikke varme engang.

Tror nok du kan kjøre value serien på rundt 3v uten at det blir noe skade.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...