Gå til innhold

Sint på Chess....


Anbefalte innlegg

Kom som et sjokk når jeg fikk regninga mi idag, har endel venner som studerer i england, og sender endel sms pr. mnd til de. Og nå tar jaggu meg Chess 1,49 pr sms til utlandet. For no røverier.

 

samtidig regnet jeg ut forrige mnd sms utgift, og får et ikke til å stemme overens med regninga.... Gjorde det samme med regninga til en kompis, og det stemmer ikke overens i det hele tatt :realmad:

 

Er litt arg nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sendt mail til Chess, de er jæ***g flinke til å sende ut sms til folk når de setter ned prisene, men ikke når de setter opp.... Jeg trodde egentlig slikt var lovpålagt jeg. Er greit i butikken at ting går opp, for det ser vi når vi skal kjøpe det, men man skal vel ikke måtte gå inn på sidene til chess og sjekke priser for hver gang man skal ringe.... eller sende sms.....

 

Håpløst.

Lenke til kommentar

Mener du at de plutselig har satt opp prisene på meldinger til utlandet?

Det virker jo isåfall merkelig, de andre (Telenor og NetCom) har jo alltid tatt seg ekstra betalt for å sende meldinger til utlandet, så da er det j merkelig hviss Chess ikke har gjort det før nå... (hvis du forstår hva jeg mener!)

Lenke til kommentar

Det er meget merkelig at det ikke har stått spesifisert på regningene til chess før nå, på den jeg fikk idag.... Der står det spesifisert til sms til utland, har ikke gjort det før....

 

(EDIT)

Sendte mail til Chess tidligere idag som sagt, og svaret poster jeg ut her, så får vi se hva folka sier. Men som sagt, de er veldig flinke til å si ifra når det er noe som går ned o.l, men når de setter opp prisene gir de blanke f. :angry:

(/EDIT)

Endret av karrog
Lenke til kommentar

Dårlig praksis å ikke varsle prisøkning. Høres ikke helt lovlig ut heller.

 

Jeg sjekket nettopp mine fakturaer og det viser seg at de fakturerer meg for tjenester som iflg. prislisten ikke skal koste ekstra på mitt abonnement. :realmad:

 

Prøvde nettopp å ringe dem, men blir bare stående i telefonkø i en evighet... har de ikke åpent på lørdager ? Det står ikke åpningstider på kontaktsidene :no:

Sendte e-post.

 

edit: e-post bekreftelsen opplyser om åpningstider :roll: De stenger selvsagt kl 15 på lørdager så svar kommer nok ikke før etter helgen.

Endret av tigerdip
Lenke til kommentar
Dårlig praksis å ikke varsle prisøkning. Høres ikke helt lovlig ut heller.

 

Jeg sjekket nettopp mine fakturaer og det viser seg at de fakturerer meg for tjenester som iflg. prislisten ikke skal koste ekstra på mitt abonnement. :realmad:

 

Prøvde nettopp å ringe dem, men blir bare stående i telefonkø i en evighet... har de ikke åpent på lørdager ? Det står ikke åpningstider på kontaktsidene :no:

Sendte e-post.

Jo, det står det, åpent til kl 15 på lørdager...... Mener jeg så det på sidene deres etter at jeg hadde fylt inn skjemaene... Har alltid likt Chess kjempe godt, synd at de skal ødelegge.....

Lenke til kommentar

Jo, det står det, åpent til kl 15 på lørdager...... Mener jeg så det på sidene deres etter at jeg hadde fylt inn skjemaene... Har alltid likt Chess kjempe godt, synd at de skal ødelegge.....

Hvor på sidene ? Jeg finner det ikke. De henviser til denne siden:

http://www.chess.no/kontakt/presseinfo.asp?mn=7

men der står det ikke noen tider.

 

Chess har så langt vært bra, men hvis de ikke klarer å fakturere på en ryddig måte så kommer statusen kjapt til å synke hos kundene (oss).

Lenke til kommentar

edit: e-post bekreftelsen opplyser om åpningstider :roll: De stenger selvsagt kl 15 på lørdager så svar kommer nok ikke før etter helgen.

Refererer til din nest siste post, du fant det selv, jeg mener jeg så åpningstidene deres etter at jeg hadde fylt ut kontakt oss skjemaet....

Lenke til kommentar
Hei

 

Nå har ikke Chess oppgitt noen steder at det er like billige å sende sms til utlandet ,så dere vet jo ikke om at Chess har økt prisene da,jeg ringte til Chess om priser for sms til utlandet og da følger de priser som Telenor,dette ble jeg fortalt for 1 1/2 mnd siden.

Men da er det jo merkelig at jeg ikke har fått det spesifisert på regningene mine da, jeg får jo spesifisert når jeg ringer til utlandet... og hvis de skal kjøre forskjellige priser på tjenestene bør\skal de oppfører forskjellige poster på fakturaen slik at vi som er kunder skal kunne følge dette opp!!

 

(EDIT)

Fikk det spesifisert på regninga for feb.

(\EDIT)

Endret av karrog
Lenke til kommentar

Dette her er jo det rene sludder. Prisene for SMS til utlandet har alltid vært de samme hos Chess som hos Telenor. Lurer på hvor i all verden noen har fått det fra at Chess plutselig har satt opp prisene på slike meldinger? Dette er tøv, enkelt og greit. Tullepost.

Lenke til kommentar

Da er det jo litt merkelig at jeg som har vært chess kunde i laaang tid aldri har fått det spesifisert på mine regninger, når jeg venner og kjærest i england jeg har kontakt med hver dag via sms.......

 

For jeg mener da at mobiloperatører er pålagt å ha egne poster på fakturanene når det opereres med forskjellige priser, slik at brukeren kan ha nogenlunde kontroll over sitt forbruk.

Endret av karrog
Lenke til kommentar

"SMS til utlandet".

 

Skal dette gjelde bare til utenlandske abonnement, eller også til norske abonnement som befinner seg i utlandet, f.eks. på ferie?

Jeg mener på det siste, da jeg fikk dette på min siste regning. Og jeg visste ikke engang at mottaker var i utlandet :angry:

 

Når jeg RINGER til norske i utlandet, er det jo DE som blir belastet fra Norge og dit de er (jeg i Norge betaler jo som normalt).

Lenke til kommentar
"SMS til utlandet".

 

Skal dette gjelde bare til utenlandske abonnement, eller også til norske abonnement som befinner seg i utlandet, f.eks. på ferie?

Jeg mener på det siste, da jeg fikk dette på min siste regning. Og jeg visste ikke engang at mottaker var i utlandet :angry:

 

Når jeg RINGER til norske i utlandet, er det jo DE som blir belastet fra Norge og dit de er (jeg i Norge betaler jo som normalt).

JA det stemmer, har de norske abo i utlandet så er det de som betaler fra norge og til dem, du betaler bare de takstene du ville gjort i norge, det jeg snakker om er sms fra mitt chess til engelske abo.... har aldri blitt belastet for det før....

Lenke til kommentar

det gjelder bare til utenlandske abb. Du kan jo aldri vite om naboen plutselig har brådratt på handletur til svinesund. Er på samme måte der som det er med ringing. Er jo mottaker som betaler mellomlegget, når han er utenlands.

 

Jeg har også vært chess kunde lenge, og har sjekka sms priser til utland. Og de har vært de samme som telenor sine. Tror kanskje dem er litt dyrer på move/connect enn busy/king. Men tror ikke dem har satt dem opp..

 

Høres veldig suspekt ut. Men ta det med chess på en pen måte, tror dem er veldig flinke til å ta selvkritikk. Dem har blant annet fjerna avgifra for å bytte abb internet. Det var etter et par stykker her på forumet blant annet sendte et par mail. Vet ikke om det var akkurat det som gjorde utslaget, men det hjelper å si fra på en pen måte. Hvertfall til firmaer som enda har beina plassert på jorda.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...