Gå til innhold

Videocapture fungerer ikke!


Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter med et kjipt problem her... Postet for en stund siden om at jeg ikke fikk til å ta video-capture fra et Sony DCR-TRV27E videokamera (på fatterns nyinkjøpte pc!). Capture stopper opp og blir svart (kameraet surrer og går fortsatt..) etter 5 sekunder.

 

------

specs:

MSI KT6 Delta FISR

barton XP2500+

512MB ram

------

 

Jeg har lagt inn alt av nye drivere og oppdatert windows XP (inkluder SP1)

Jeg fikk da anbefaling å kjøpe inn et pinnacle-sertifisert firewirekort fra Tekram.

Jeg får akkurat samme problemet nå også!!

Jeg har Prøvd å skifte kabel, fungerte ikke det spor bedre..

Jeg testet kameraet opp mot min egen pc forrige jul, fungerte som bare det..

 

hvem som helst svar om dere har peil på hva dette kan være..

 

mvh

 

Håkon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det samme problemet selv, greide faktisk å få det til å virke. Som du var inne på; dette er ikke et software problem! men har med hardware oppsettet å gjøre, og da spesielt irq-deling. Er en stund siden jeg slet med det, så jeg husker ikke nøyaktig alt jeg prøvde før jeg fikk det til, men her er noen tips: Sjekk i enhetsbehandling om det står at du har et 1394-nettverkskort. deaktiver det hvis det står der. List opp enhetene etter tilkobling og sjekk om noen enheter deler IRQ. Hvis du ser at noen deler irq så må du flytte om på enhetene i pci-slottene. Uansett bør ikke 1394 -kortet stå i slotten ved siden av agp slotten. Selv om det i enhetsbehandling ikke står noen irq-konflikter, er det verdt forsøket å prøve seg frem med forskjellige pci-slotter. -ta da ut de kortene du ikke trenger mens du prøver deg frem, koble også ut mest mulig av enheter i bios. de fleste nye systemer bruker noe som heter ACPI, i så fall bør 'plug and play' disables i bios. Mange mener at systemet blir bedre uten denne konfigurasjonen, men da må windows lastes inn på nytt, og du må passe på å velge -standard- pc under innlastingen.

Lenke til kommentar
Hadde det samme problemet selv, greide faktisk å få det til å virke. Som du var inne på; dette er ikke et software problem! men har med hardware oppsettet å gjøre, og da spesielt irq-deling. Er en stund siden jeg slet med det, så jeg husker ikke nøyaktig alt jeg prøvde før jeg fikk det til, men her er noen tips: Sjekk i enhetsbehandling om det står at du har et 1394-nettverkskort. deaktiver det hvis det står der. List opp enhetene etter tilkobling og sjekk om noen enheter deler IRQ. Hvis du ser at noen deler irq så må du flytte om på enhetene i pci-slottene. Uansett bør ikke 1394 -kortet stå i slotten ved siden av agp slotten. Selv om det i enhetsbehandling ikke står noen irq-konflikter, er det verdt forsøket å prøve seg frem med forskjellige pci-slotter. -ta da ut de kortene du ikke trenger mens du prøver deg frem, koble også ut mest mulig av enheter i bios. de fleste nye systemer bruker noe som heter ACPI, i så fall bør 'plug and play' disables i bios. Mange mener at systemet blir bedre uten denne konfigurasjonen, men da må windows lastes inn på nytt, og du må passe på å velge -standard- pc under innlastingen.

 

Hei!

Jeg har undersøkt pc'en det gjelder i helga, og fant ut at det ikke er noe konflikt i forbindelse med firewirekortet. Det fungerer utmerket. Men det er en driver som har med å starte opp videocapture å gjøre (husker ikke hva det var, er ikke ved pc'en nå, men det var noe Pinnacle DV/AV greier), men ihvertfall det er utropstegn på to drivere under "Lys-, video- og spillkontrollere" på enhetsbehandlig. Den andre driveren som det er utropstegn på får jeg som info at en eldre driver ligger allerede i minnet.

 

Jeg har prøvd å både enable og disable "plug & play" i bios, og til og med resatt irc-tabellene.. Så det er ikke noe irc-konflikt heller. Jeg har også prøvd å satt firewire kortet i forskjellige pci-slotter (+ at jeg har deaktivert onboard firewirekort) uten at det ble noe bedre..

 

Det er heller ikke noe galt med kameraet siden jeg testet det på min egen pc i går.

 

Når jeg kommer hjem til gammeltfolket neste gang så blir det til at jeg kommer til å reinstallere win XP og håpe på at det vil gå bedre. Ellers kommer jeg til å sjekke win 2000 om det blir samme symptomene da..

 

Det har seg nemlig slik at jeg har _nesten_ samme hovedkort som fattern.

Jeg har MSI kt6 delta-ISR

han har MSI kt6 delta-FISR

 

Hovedforskjellen er at han har gigabit LAN og onboard firewire

 

... om ikke noen har noen andre forslag.. :D

 

mvh

Håkon

 

Edit: det var driverne: "Pinnacle Systems Studio AV/DV E4 og Overlay" som ikke startet

Endret av slakkis
Lenke til kommentar

Prøv å konfigurere pc'en som standard og ikke acpi når du laster inn xp(tror du må slå av acpi i bios før du begynner). Vennligst fortell hvordan det går, for når jeg skulle prøve igjen så hvirket det ikke hos meg heller. (Nå er det mulig det er kameraet denne gangen, for dv-porten begynner å bli slarkete). Kan legge til at jeg også har Msi hk. Nb! det skal gå uten sp1, for da jeg fikk det til å hvirke hadde jeg kun xp-pro, uten noen oppdateringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...