Gå til innhold

Sette iframe bakgrunn til transparent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lol. Ja vet egentlig det. Hadde skrevet riktig i sourcen da. Men det iframet blir fortsatt ikke gjennomsiktig. Bakgrunnen (:p) liksom.... Jeg har det sånn at når man kommer inn på aktuell side, så kommer det opp et tom iframe. Den blir da hvit, mens jeg vil at den skal være usynlig. Har lagt ut knapper på samme side som man kan trykke på, og da kommer det opp htm dokumenter inni dette iframet. Disse får gjennomsiktig bakgrunn. Men jeg vil liksom at sourcen til iframet skal ha transparent bakgrunn.. Kan du det? Skjønner du hva jeg mener? :s

 

PS! det heter gramatikken, ikke gratikken :p

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Lol. Ja vet egentlig det. Hadde skrevet riktig i sourcen da. Men det iframet blir fortsatt ikke gjennomsiktig. Bakgrunnen (:p) liksom.... Jeg har det sånn at når man kommer inn på aktuell side, så kommer det opp et tom iframe. Den blir da hvit, mens jeg vil at den skal være usynlig. Har lagt ut knapper på samme side som man kan trykke på, og da kommer det opp htm dokumenter inni dette iframet. Disse får gjennomsiktig bakgrunn. Men jeg vil liksom at sourcen til iframet skal ha transparent bakgrunn.. Kan du det? Skjønner du hva jeg mener? :s

 

PS! det heter gramatikken, ikke gratikken :p

vel egentlig anbefaller jeg å drite langt i alt som heter noe med "frame" iframe inkludert... så jeg kan egentlig ikke hjelpe deg noe mer der...

 

men en annen mye bedre metode er jo å bruke:

 

echo("<div>";

include("page.ext");

echo("</div>");

 

 

men det krever at du har php støtte på server...

 

for da er det veldig lett å sette

background: transparent; <--hvis du bare vil ha "box'en" gjennomsiktig

display: none; <-- hvis du ikke vil ha noe der (da forsvinner "box'en" helt og bruker ikke fysisk plass i siden din)

visibility: hidden; <-- hvis du vil gjøre "box'en" usynlig

 

ja jeg skrev vist litt feil der, er jo sånn som er maks uflaks når man skal rette på andre...

Lenke til kommentar

Hehe.. Ja vet..

 

Men har php støtte og bruker include, men kan egentlig ingen ting om php. Jeg har en liste med noen navn på siden min. Poenget er at når en lubben liten nettsurfer trykker på et av navnene, så skal det komme opp en liten beskrivelse av aktuell person rett under, uten at man kommer til en ny side eller noe. Hvordan funker dette da?

 

Hvis det for eksempel står pål som et alternativ i listen, så vil jeg at hvis man trykker på "pål" så kommer det opp noen linjer om han nedenfor listen. Hvordan gjøres dette?

 

<a href=""> på "pål"???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...