Gå til innhold

chieftec full tower. noen med erfaringer/meninger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter dagens stilige kabinett-standard, så er ikke Chieftec noe å satse på egentlig. Men ja, toweret leverer, det er stort, har mye plass, og er lett å modde. Jeg ville kjøpt et stiligere kabinett, men det er bare min mening.

 

[innrømme]

Jeg har det selv... :blush:

[/innrømme]

 

Edit: Leifern..

Endret av atrax
Lenke til kommentar

Chieftec er genialt om du ikke har tenkt å flytte PC'n mye rundt. Det veier MYE om du kjøper det i stål (ca 15kg tomt), men jeg tror det finnes i aluminium oxo. Det er stort nok til å bo i, og har mange smarte løsninger. eneste minus er at HK-plata ikke kan taes ut.

 

Er du hendig med verktøy er det i tillegg stort potensial for designforbedringer (les Casemod) . Om dette er en fordel eller ulempe vet bare du ;)

 

EDIT: denne posten kom ca 3 min for sent....

Endret av jankr
Lenke til kommentar

Hadde før et Chieftec Full/Big tower Blue.

I begynnelsen elsket jeg kabinettet, og ville aldri ha byttet, men etter å ha vært på lan et par ganger så innså jeg hvor stort dette egentlig var.

Jeg fikk aldri utnyttet plassen, kabinettet var rett og slett for tungt for meg. Men så hadde jeg riktignok ikke mange enheter på den tiden. Men kabinettet er tungt som bare det, og en rygg eller to ødelagt skal du ikke se bort ifra ;)

 

Jeg hadde heller sett på et mindre kabinett, i hvertfall aliminiumsversjonen, men den koster såpass at man like godt kan kjøpe virkelig kvalitetskabinetter som Lian Li.

Lenke til kommentar
http://yycase.com/products/yy0221.htm ta en titt på det heller :D

 

Yeong Yang Cube server tower! G O D plass!

Se bort fra at det ser ut som en microbølge-ovn er dette en av de mest praktiske kabinett jeg har sett. :D Har du flere linker til gode løsninger så post dem.

Har selv big tower utgaver av både Chieftech og Aopen.Anbefaller begge.

Tunge ja,men pc-byggernes favoritter. :cool:

likte ikke designet på det der japse - greiern, men sikkert fint å bygge i :cool:

Lenke til kommentar
Etter dagens stilige kabinett-standard, så er ikke Chieftec noe å satse på egentlig. Men ja, toweret leverer, det er stort, har mye plass, og er lett og modde. Jeg ville kjøpt et stiligere kabinett, men det er bare min mening.

 

[innrømme]

Jeg har det selv... :blush:

[/innrømme]

ganske fine kabinetter det da, eller?

skjønner ikke hva som er galt med det :dontgetit:

Lenke til kommentar
her er bilde av det: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DA01BLD

kjenner en som skal selge et. kan kjøpe det for 300-400.

hva syns dere?

+ en ting til: får man god lufting i et slikt kabinett, og lavere temp?

Du bør absolutt slå til !

 

Er det med en ok PSU også er det et røverkjøp.

 

I "standard" kabinettet er det plass til 1x 120mm vifte over PSU, 2x80mm bak og 3x80mm foran nede. Tror det skulle holde for de fleste.. I tillegg er det noen som leveres med 80mm vifte i døra sånn som på bildet.

 

Fyller du boksen med vifter får du nok luft, men bør vurdere hørselvern..

 

2 vifter foran som blåser luft inn over diskene samt en bak som blåser ut bør funke greit nok.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...