Gå til innhold

NF7-S v.2.0 - coax utgang?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Situasjonen er følgende:

Jeg skal bygge meg en hjemmekino i kjellerstuen med HTPC. Til HTPC skal det kobles til følgende: prosjektor, TV og surroundanlegg. Til prosjektor og TV skal det også kobles en Playstation 2.

I PC'en sitter det et NF7-S v.2 hovedkort. Tenkte jeg skulle bruke z-680 som surroundanlegg. Spørsmålet blir da. hvordan kobler jeg opp dette slik at jeg får best mulig lyd fra både TV, PS2 og HTPC til Z-680 anlegget?? Tenkte jeg kunne gjøre det på følgende måte:

 

HTPC- z680 : coax (digital)

PS2 - z680 : optisk (digital)

TV - z680 : phono (analog)

 

Tusenkronerspørsmålet her er mulig å koble PC'en til z-680 vha. en coaxkabel?? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes en løsning!

 

I utgangspunktet har dette kortet kun optisk utgang, men det har også en elektrisk utgang internt på hovedkortet. Dette er av den vanlige jumper-typen. Dersom du lager en liten kabel fra denne til en phono/RCA hunnkontakt som er festet bak på kabinettet (evt. på en utvidelsesbrakett), har du en elektrisk digitalutgang. Mao. en coax-utgang. Du lager en slik for ca. 20,-

 

Jeg har samme kortet selv og har vurdert denne løsningen. Men da jeg også trenger en digital inngang, som ikke finnes, har jeg vært nødt til å nøye meg med eb SB Live! med både digital ut og inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...