Gå til innhold

Problemer med nytt A64 system.


Runner

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har kjøpt meg nytt A64 system med følgende komponenter:

 

MB: Gigabyte K8N

Minne: Kingston HyperX 3200 * 512

CPU: A64 3000+

Skjermkort: Radeon 9800pro.

 

Så var det problemet, det vil ikke starte opp i det hele tatt etter jeg har montert alt. Jeg vet jeg har strøm på hovedkortet da mitt gamle 3COM nettverkskort lyser når jeg plugger det inn. Har testet med 2 forskjellige stømforsyninger og to forskjellige skjermkort. Har prøvd å sette "power" knappen på ulike plasser på denne pin saken og ja, jeg har lest manualen så jeg vet hvor den egentlig skal sitte. Har også prøvd å kortslutte disse med en jumper uten resultat. Har ellers forsøkt tre ulike minnebrikker, to 256 Twinmos og den som er nevnt ovenfor. Prosessoren er trippelsjekket så den sitter korrekt. Har forsøkt 2 ulike batterier.

 

Er dette hovedkortet "ferdig" eller er det en jumper eller liknende jeg skulle flyttet på. Virker jo kun som jeg ikke får start på det da jeg må ha spenning på det ettersom nettverkskortet lyser.

 

Noen tips? På forhånd takk.

 

Runner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er 99 % sikkett et minne problem. Spør en god venn om å få låne en brikke, helst fra Corsair og test. Særlig med twinmos brkker har det oppstått en del problemer, har også sett at folk har litt problemer med Kingston.

Foresten, det er VIA chipsett du har ikke sant? Hvis du har nForce 3 vil jeg tro du må sende tilbake enten hovedkort eller cpu.

Lenke til kommentar

AMI BIOS Beep Codes

*Computer gives 1 short beep when system boots successfully.

*Except for beep code 8, these codes are always fatal.

1 beep Refresh failure

2 beeps Parity error

3 beeps Base 64K memory failure

4 beeps Timer not operational

5 beeps Processor error

6 beeps 8042 - gate A20 failure

7 beeps Processor exception interrupt error

8 beeps Display memory read/write failure

9 beeps ROM checksum error

10 beeps CMOS shutdown register read/write error

11 beeps Cache memory bad

 

 

AWARD BIOS Beep Codes

1 short: System boots successfully

2 short: CMOS setting error

1 long 1 short: DRAM or M/B error

1 long 2 short: Monitor or display card error

1 long 3 short: Keyboard error

1 long 9 short: BIOS ROM error

Continuous long beeps: DRAM error

Continuous short beeps: Power error

Lenke til kommentar

Psuen er en 450W, som burde holde i masse. Kan jo ikke oppdatere bios når maskina ikke gir lyd fra seg i det hele tatt. Er enig i den bonna, skulle tro jeg ville få lyd selv om CPUen var skadet. Mulig det har gått en krets på hovedkortet, men syntes dette er litt merkelig også. Vel...dette går på garantien så skulle ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Hadde det vært skjermkortet hadde det kommet pipelyder av noe slag. Det er nok ikke minne ettersom av samme grunn som skjermkort. Derfor, om du har kjøpt delene på samme sted, ta kontakt med butikken og si i fra om problemene dine. Du bør nok deretter sende inn i allefall både hovedkort og prosessor til de (som jeg tror en eller begge av har dødd). Du kan godt ha støm med lys og greier på hovedkortet uten at dette trenger virke. Antagelig kan du ta dette som en DOA-sak (død ved ankomst)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...