Gå til innhold

VannKjøling På XP-2500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal hjemmelage en vannkjøling av direct die typen.

CPU er Barton 2500.

Det jeg lurte på var om CPUen kan kortslutte hvis den får vann direkte på seg ?

Noen som har prøvd ?

Jeg har hjemmelaget vannkjøling på min overklokkede 2500+ funked fett, men nei. har ikke prøvd å sølt vann på den :p

Lenke til kommentar

Uten å vite det sikkert, tipper jeg at core tåler vann (om enn ikke på lengre sikt).

 

Du skal nok derimot være forsiktig med å få vann på broene rundt core, der er det nok større fare for kortslutning.

 

Var det ikke en artikkel på overklokking.no om en som gjorde akkurat dette, på en intel cpu uten heatspreader. Det vil jo i såfall være akkurat det du er ute etter. Du får sjekke. Link her.

 

 

Edit: rettet opp nettsted og la inn link til artikkel.

Endret av da Gauss
Lenke til kommentar
Uten å vite det sikkert, tipper jeg at core tåler vann (om enn ikke på lengre sikt).

 

Du skal nok derimot være forsiktig med å få vann på broene rundt core, der er det nok større fare for kortslutning.

 

Var det ikke en artikkel på overklokking.no om en som gjorde akkurat dette, på en intel cpu uten heatspreader. Det vil jo i såfall være akkurat det du er ute etter. Du får sjekke. Link her.

 

 

Edit: rettet opp nettsted og la inn link til artikkel.

Ja da det var intel, jeg lurte på om vann skal skade broene eller kortslutte noe ?

Gjør den det så har jeg mer arbeid med å lage en vannblokk. lol,

Lenke til kommentar
lalalalallala  /me peker på linken til Overklokking.no og rusler vidare

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(ok.no har testa direct die vannkjøling)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edit:

 

Link for blinde: Direct Die del1

Valget av prosessor falt på en Intel P4. Rett og slett fordi den har en større kjerne og ingen overflatekomponenter som kan kortslutte ved eksponering av vann.

 

...

Endret av ComputerBoy
Lenke til kommentar

Fordi at overklokking.no valgte en intel for prosjektet, betyr ikke at det ikke går med en amd barton. Det går nok så lenge man ikke får vann på broene, og de kan man lime over (nøye).

 

Konlusjonen fra ok.no-prosjektet var at det fremdeles finnes ferdige, konvensjonelle vannkjøleløsninger med bedre ytelse enn hjemmelaget direct-die. (Kanskje du gjør det bedre, da :) )

 

Hvis det blir noe av prosjektet, pass på å post mye her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...