Gå til innhold

Grafikkort Overklok


Anbefalte innlegg

Hey... jeg ejer et club 3D 5900 Xt, det køre 390/700 som standard, har monteret en box p4 køler på GPUen og ligger 10 grader lower end normalt.

 

jeg kan clocke mit kort til 435/815 stabilt..

er det skadeligt??? 815 mhz på RAM er da ret meget... har dog sat en køler på ram blokkene også... de bliver overhovedet ikke varme!

min GPU og RAM temp er meget low... men er der en chance for at det kan skade at det er clocket så meget?, kan det "Brænde" sammen selv om temp er fin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minnet kjører i dual altså går minnet i 815/2=407,5.

Sjekk om du får såkalte artifacts i feks 3dmark03(hvite forstyrrende prikker). Skal mye til for at kortet blir skadet av dette, spesiellt siden temperaturen er lav som du sier. Du kan godt prøve å klokke litt til, på eget ansvar, da det gjerne er varmen som begrenser overklokkingspotensialet. Får dsu artifacts så skru ned hastigheten litt til disse forsvinner da skulle du ha kortet ditt i lang tid fremover, lukke til :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg får ingen artifacs. alt køre som det skal np.

så det er bare helt i orden? :ermm:

Vel mine danske venn (for du er dansk er du ikke?)... Du kan skade kortet ved klokking selv om temperaturen er lav. Men sjansen for det er såpass liten at det ikke er noe du trenger å tenke på. Så lenge du ikke klokker det til en usannsynlig klokk skal det gå greit:)!

 

BTW hva får du i 3DMark 2001/03?

Lenke til kommentar
jeg får ingen artifacs. alt køre som det skal np.

så det er bare helt i orden? :ermm:

Vel mine danske venn (for du er dansk er du ikke?)... Du kan skade kortet ved klokking selv om temperaturen er lav. Men sjansen for det er såpass liten at det ikke er noe du trenger å tenke på. Så lenge du ikke klokker det til en usannsynlig klokk skal det gå greit:)!

 

BTW hva får du i 3DMark 2001/03?

takker for dit reply :)

 

mit sys: 2,4 p4@2,77, 512 kingston 2100 <- sucky, p4c800 deluxe, geforce fx 5900 xt 128 mb. 390@435 core, 700@770. (Kan klokke højere men gider ikke)

har moddet mit Grafikkort med en p4retail cooler som er planslebet og articsilver 5

temps: p4: idle 30.6 load 45 (målt efter 4 timers full load)

grafikkort: idle 35 load 39 C

 

Har ikke lige tid til at køre en 3dmark nu men sidste gang scorede jeg

5367 hvilket er ok tror jeg.

i 3dmark01 SE scorer jeg CA. 12-13k 1024*768 32 bit

og 10,5k 1600*1200 32 bit.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...