Gå til innhold

Ny EU Lov


am3k

Anbefalte innlegg

Hentet fra itavisen.no

I dag vedtok EU-parlamentet over en ny lov som åpner for straffeforfølging av privatpersoner som kopierer og deler musikk, film og spill. Samtidig forbyr den filmbranjens sonesystem.

 

Loven er en kraftig utvidelse av det såkalte Infosoc-direktivet, som bare gir retningslinjer til de enkelte land om hvordan de skal takle opphavsrett til digitale medier.

 

Privat og profitt samme sak

Når den nye loven trer i kraft, vil skillet mellom privat kopiering og kopiering i profittøyemed bli svekket, eller forsvinne helt

:no: :no:

Og siden Norge dessverre følger alt EU gjør kommer denne loven hit, stakkars oss (for ikke å gleme DVD-Jon som sikker blir tiltalt igjen)

 

Vi som til nå har kunnet lage kopier av alt vi eier til privat bruk vil sansynligvis bli stemplet som kriminelle og risikere å bli raidet av alle de rettighetssyke filmselskaper, programvare produsenter og det som verre er...

 

:thumbdown::cry::thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om det blir ulovelig. Hvorfor stoppe?

 

Jeg kommer aldri å slutte å kopiere diverse ting.

 

Hvem er det som kommer til å bli raidet fordi de har kopiert sine ""egne"" saker?

 

EDIT: Har 200GB fullt med kopiert innhold! ( politi: les 0 gb )

Endret av I hate Compaq
Lenke til kommentar

Nå er det ikke snakk om tilbakevirkende kraft. Skulle de finne ut at de vil sjekke din pc eller ditt hjem for piratkopier (og riktignok får tilatelse til dette) kan de komme inn hos deg og sjekke (ta med seg) pc, kopier (alt brent innehold) mm. Gleder meg ikke akkurat til dette!

 

******* idiotlov (unskyld språket), blir ikke lenger snakk om privatliv eller mulighet til å ta backup av lovelig kjøpt programvare. Såsant ikke produsenten klart gjør rede for at du har mulighet til dette.

 

Hva blir det neste, filmprodusentene skal kunne komme inn og sjekke at du ikke har for mange som ser på film hjemme hos deg?

Lenke til kommentar
Nå er det ikke snakk om tilbakevirkende kraft. Skulle de finne ut at de vil sjekke din pc eller ditt hjem for piratkopier (og riktignok får tilatelse til dette) kan de komme inn hos deg og sjekke (ta med seg) pc, kopier (alt brent innehold) mm. Gleder meg ikke akkurat til dette!

 

******* idiotlov (unskyld språket), blir ikke lenger snakk om privatliv eller mulighet til å ta backup av lovelig kjøpt programvare. Såsant ikke produsenten klart gjør rede for at du har mulighet til dette.

 

Hva blir det neste, filmprodusentene skal kunne komme inn og sjekke at du ikke har for mange som ser på film hjemme hos deg?

JA. eller hvor mange som spiser av sjokoladen en kjøper på Rimi?

Det er jo det samme prinsippet!

Endret av I hate Compaq
Lenke til kommentar

Forstår til en viss grad kommentaren om at en kan drive på til politiet kommer på døra. I hennhold til dagens lovgivning har de ikke mulighet til å sjekke fysisk om du har programvare, musikk filmer ol. på HD uten at de tilnermet må vite det med sikkerhet først. Etter at den nye loven kommer vil du kunne bli straffet for å ha PRIVATE kopier av programvare osv. Dvs. lovlig kjøpte produkter som du vil ha sikkerhetskopi av det vere seg programvare, dvd filmen til ungene, cd for festbruk (og listen bare fortsetter).

Lenke til kommentar
***** heller og jeg som skal på TG og greier!!!!

Ta det med ro du. Hvis den loven kommer til Norge så blir det neppe før TG.

Vi vet jo alle hvor raske den norske regjeringen er :roll:

 

Men uansett, jeg tviler på det noen gang vil bli en razzia el. l. mot sammenkomster som TG. Det er tross alt over 5000 mennesker der, og jeg vil tro at 99,9% av disse har en eller annen ulovlig fil på deres respektive PCer...

Lenke til kommentar

Det er nå forståelig at dette blir ulovelig da, men jeg tror de får STORE problemer når de skal begynne å "arrestere" folk som laster ned/deler!

 

Jeg kommer i vertfall ikke til å bremse ned, har lastet ned 300-400 gig på noen måneder med filmer å spill!

Lenke til kommentar

Vet du hvordan å beskytte deg så bør du ikke ta dette så altfor seriøst. Men om du tar en kopi av "Valen tv" dvd en din, hvem i all verden vil finne det ut? Tviler på vi får en ny guestapo periode hvor folk er hemmelig politi og går å bisler til RIAA om pirat kopiert material. Hold deg temmelig langt nede i gresset og ikke skill deg ut fra de andre mange millionene filesharere. Og hvorfor er dere så redde for TG? dere er der en uke og har nye ip-er når dere kommer tilbake hjem og på lanet klarer de ikke å finne ut hvem som eier hvilken pc.

 

Selv tviler jeg på om RIAA får holde på særlig lenger sånn som nå. Nytter ikke å bare slå gresset. Det må tas ved rota.

I dag sa lederen fra RIAA opp sin stilling til fordel for jobb i et stort advokatfirma, men jeg tror jeg aner en skjult agenda. I det siste har RIAA fått massiv kritikk fra flere hold om deres måte på å håndtere fildelere på internett.

 

Dette er ingen oppfordring til å drive med fildeling, men en oppfordring til å slutte å være så veldig redde for denne loven som "kansje" kommer til norge.

Lenke til kommentar

klikker for meg...Eg HATER Norge.. suger penger utav oss..

betaler en haug med moms, avgifter for ditt og for datt..

 

og norge skal være verdens beste land og bo i???tror ikke det nei..

Dette sjedde jo i danmark..de sjekket storbrukerne til kazaa...i en måned..60kr i bot for hver sang..

Lenke til kommentar

Ro ned dere som har "mistet alle filmene og spillene dere pga brann i CD skapet deres"

 

Så dere er jo uskyldige til det motsatte er bevist og hvordan kan de motbevise att når du hadde med deg cd skapet til spania og det brant på hotellet eller en båt-tur der.

 

Eller er det noen advokater her som kan forklare hvordan rettsystemet fungerer.

 

 

Edit: Du hadde ett brannsikkert sikkerhetskopiskap hjemme :p

Endret av Ducklink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...