Gå til innhold

Hvor mange watt?


Orbitz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er ikke helt med her.. altså hvis peltiet trekker 226 watt, så må du altså sørge for at PSU tåler den belastningen, ikke sant? Jeg ser at det står på flere at de trekker 15 eller 15,5 volt. Det jeg lurer på er hvordan man fikser en forsyning på 15,5 volt. Følger det med noen transformator eller er det noe man må mekke selv?

og er dette offtopic? stjeler jeg topicen din, orbiz? :ermm:

Lenke til kommentar

Det går fint å bruke peltier elementet på 12v, 3v mindre har ikke så mye å si.

 

du får vel kanskje "litt" mindre effekt på peltier elementet, men det kommer nå til å gå bra ;)

men trenger vel en KRAFTIG PSU, 24A er ganske mye.

 

Men noen som vet hvor mange watt ASUS R9600XT produserer?

har tenkt å først kjøpe peltier elementet for swiftech som er på 80w, hadde vært greit å vite hvor mange watt.

Lenke til kommentar

Finn fram spec'n av prosessoren, der står det f.eks 50w

 

Når du øker hastigheten øker varmeutviklingen lineært med dette, så hvis du har gått fra 1000 MHz til 1500 MHz så er det en økning på 50% og prosessoren utvikler da 75w varme (50*1,5) (1,5 får du ved å ta 1500/1000)

 

Når du øker volten øker varmeutviklingen kvadratisk med dette, så hvis du hadde en volt på 1,5 og har økt til 1,65, så er dette en økning på 10%, og prosessoren utvikler nå 90,75w varme (75*1,1*1,1) (1,1 får du ved å ta 1,65/1,5)

 

Så.. hehe dette er hvorfor det ikke alltid hjelper å øke volten for å klokke høyere, du skrur opp effekten ganske grundig samtidig :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...