Gå til innhold

Billig bærbar


Anbefalte innlegg

Har fått i oppdrag å kjøpe bærbar til svigermor. Trenger ikke væra høye systemkrav,men helst ikke celeron da de har endel viftestøy.

 

Skal kun brukes til tekstbehandling. E-post og internett.

 

Kom gjerne med gode forslag. Tenkte jeg kunne finne en bra til 6-7000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er enig med forslagene, du får uansett ikke en ny laptop under 8000 kr.

tenker ikke kjøpe brukt. Hun vil ha en ny maskin. Med tanke på både garanti osv. Mener bestemt at jeg kan finne en ny bærbar til rundt 7000 - eller er jeg helt på viddan :cry:

 

skriveleif

Endret av caza
Lenke til kommentar

8-9000 er vel det billigste man finner nye bærbare pc'er til nå til dags.. med mindre man kommer over noe kjempe salg... men da er det jo igjen celeron som du ville unngå.

 

du finner ikke en centrion maskin til 7000.

 

 

du kan jo evt gå innpå dell.no og kjøpe det billigste du finner med finasiering over 24 mnd eller no sånt.. er vel en 4-500 lapp i mnd'n da.. det har vel de fleste råd til! :) blir jo dyrere over tid da.. men men.

Lenke til kommentar
8-9000 er vel det billigste man finner nye bærbare pc'er til nå til dags.. med mindre man kommer over noe kjempe salg... men da er det jo igjen celeron som du ville unngå.

 

du finner ikke en centrion maskin til 7000.

 

 

du kan jo evt gå innpå dell.no og kjøpe det billigste du finner med finasiering over 24 mnd eller no sånt.. er vel en 4-500 lapp i mnd'n da.. det har vel de fleste råd til! :) blir jo dyrere over tid da.. men men.

Må nok si meg enig. Etter en rask titt finner jeg ingen som er så billig :dontgetit:

Tror nok hun må ut med noen lapper til ja. Kjøpte selv bærbar i fjor sommer(500m) og synes kofigureringen på dell var grei. Endte opp med en til 13.300,-(litt tilbehør) og må si meg meget fornøyd med både maskin og Dell Norge. Mente nemlig da at det solgtes bærbare(elkjøp.no) tilrundt 7000 :wow: men jeg gir meg nå....

Lenke til kommentar
Celeron og viftestøy? Har en Toshiba 2ghz laptop som er aldeles musestille.

 

Forøvrig får du, som tidligere nevnt, ikke noe annet enn Celeron for 7k.

Ang celeron cpu såsnakker jeg _ikke_ av ærfaring, men av kommentarer her på forumet. Så det hadde kanskje vært greit med celeron til henne alikavell. Bynner jo å bli litt opp i åra, så hørselen er ikke helt påtopp :thumbs:

Lenke til kommentar

Nei. Må ikke ha bærbar. Men synes det virket kjekt ettersom vi har bærbar. Ser fordelene med å kunne flytte den hvor hun ville. Liten plass tar den også. Så går det jo an å sitte i sofaen å bruke den. Men for all del - det MÅ ikke være bærbar.

 

Evt. gode forslag på pakkeløsninger stasjonær pc :green::green::green:

Lenke til kommentar
Har fått i oppdrag å kjøpe bærbar til svigermor. Trenger ikke væra høye systemkrav,men helst ikke celeron da de har endel viftestøy.

Nå synes jeg du heller skal se på produsentene/modellene enn prosessoren. Det finnes nemlig untak både for celeron og centrino.

 

Personling har jeg en IBM r40 centrino som lager litt støy. mesteparten kommer fra disken tror jeg, men også en del i fra viften.

 

Søstra mi har en Thinkpad satellite A10-603 (tror jeg). Den kostet bare 7000-8000 på lefdal litt etter jul og har celeron prosessor, tror ikke engang det er mobilvarianten. Uansett er maskinen musestille. Skjelden at viften går og den høres nesten ikke når den er i gang.

 

Jeg tror jeg vil anbefale deg en Toshiba om du skal ha en billig maskin med lite støy. de pleier å være flinke på sånt er min erfaring etter å ha vært borti en del forskjellige modeller.

Lenke til kommentar
Jeg er enig med forslagene, du får uansett ikke en ny laptop under 8000 kr.

tenker ikke kjøpe brukt. Hun vil ha en ny maskin. Med tanke på både garanti osv. Mener bestemt at jeg kan finne en ny bærbar til rundt 7000 - eller er jeg helt på viddan :cry:

 

skriveleif

Mine forslag:

 

Acer TravelMate 244XC - C 2.6 GHz - 14.1" TFT 256, CD-R/DVD 7784,-

 

http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=55381

 

Fujitsu Siemens AMILO Pro V1000 - C 2.4 GHz - 14.1" TFT, 256, DVD 6887,-

 

http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=54118

 

(Norske kroner)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...