Gå til innhold

Hvordan har datamaskina forandra en vanlig familie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Positiv, fordi den kan øke kontakten når folk er fra hverandre.

 

Negativ, fordi den kan øke avstanden når folk er sammen (hvis jeg f.eks. har mye å gjøre spiser jeg gjerne foran maskina, og det er ikke spesielt sosialt).

 

Positiv, fordi den kan øke kontakten med folk fra andre steder i landet, og folk fra andre land.

 

Negativ, fordi den kan gjøre at folk heller prater med de samme folkene i steden for å være sammen med venner "av kjøtt og blod".

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg mener at, det svekker nok denne "stue tiden" man har med mamma og pappa i ungdoms alderen, det har iallefall jeg fått høre, men jeg tror samtidig, eller jeg vet at det ikke er like morsomt å sitte nede med mamma mens hun synger til TV'en og pappa leser avisen.

 

Det er da morsommere å låse seg inne å prate med venner og slikt på nettet over MSN ICQ, Yahoo! Messenger etc...

 

Så jeg vet ærlig talt ikke, tror ikke datamaskinen styrker båndet mellom ungdommen og foreldre.

Det er heller ikke veldig populært hvis mamma kommer inn og sier at nå må du gå av dataen.

 

 

Jeg tror ikke det har hatt noen positiv virkning, sosialt sett.

Lenke til kommentar
Hvordan har datamaskina forandra en vanlig familie? Er datamaskinen positiv eller negativ! Hva mener du ?  :ermm:

1876442[/snapback]

 

 

Er jo som sagt tidligere negative og possitive sider ved data'n. I min familie hadde vi jo ikke klart oss uten, betale regninger for eksempel... kan gjøres i pausen under en film på tv istede for å måtte dra på postkontor/banken som ville tatt en halvtime, så er mulig å få ekstra tid med fam'n med data også ;) om man er på ferie er det veldig deilig å kunne sende mail's eller sitte på msn i en halvtime for å prate med familien i hjemlandet... raskere det enn å sende brev som kommer hjem en uke etter deg selv =) men kan også bli problemer med data, unger som sitter å spiller og stenger seg selv fra familielivet, foreldre som maser om at de skal komme å spise, også kommer de aldri... men om man klarer å styre seg med data bruken skal det litt til å få fram noe spesielle negative sider med datan egentlig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...