Gå til innhold

Kloning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi mennesker er slike at vi fårstår avanserte ting og ikke simple ting.

Kloning er ekstremteknologi som har gode utsiktr i framtiden, men! Vi mennesker skjønner ikke at vi må ofre oss for utviklingen en gang i bland og derfor er det vedtatt en regel som sier at kloning av mennesker ikke er lov.

 

****** ta alle forskere innen genteknologi!

Lenke til kommentar

Kloning har sinnsykt mange fordeler, samtidig det motsatte også. Mitt tema er vel genmodifisering, jeg mener det burde være lovlig fordi da kan vi kvitte oss med arvelige sykdommer (HIV, diabetes++).

 

Kloning kan være en viktig prosess i fremtiden, en nød i verste fall. Overlevelse, eller som en vis man sa enkelt "Survival of the fittest".

 

Vi har en trang for å overleve og i fremtiden blir det muligens slik at vi må benytte oss av kloning og genteknologi for å skape mennesker.

 

Å bruke kloning til perfekte soldater og annet slikt saddambushhitlerbæsj er noe forbanna idioti.

Lenke til kommentar

HIV er da ikke arvelig? Så vidt jeg vet en det et virus eller noe.. som ligger i dvale og når det "aktiveres" så får man AIDS..

 

Kloning og Genmanupulering er dumt etter min mening.. ja man har vel både bakdeler og fordeler med begge (genmanupulering mest vil jeg tro) men uansett så tror det er det som blir menneskers undergang om vi ikke holder det litt kontrollert.. :ermm: Nå er ikke jeg noen proff innen dette emnet så..

Lenke til kommentar
Hvilke spørsmål mener du det er viktig å stille i forbindelse med kloning av dyr og mennesker?

 

Hvorfor skal vi egentlig klone mennesker? Er vi ikke mange nok?

 

mvh

Pantera

Det er vel mest aktuelt med tanke på å klone en kopi av seg selv for å få celler som er skadet på seg selv. Har jo vert enkelte som har drevet noe utplukking av sædseller for å få en med rette gener til å helbrede en av deres syke unger.

 

 

Det er sikkert mer innen medisinke veier som det kan være nyttig også.

Lenke til kommentar

En ting jeg alltid har lurt på!

 

Hvis man kan lage en kopi av seg selv, og "reparer" på de tingene som ikke var perfekte og legge på ekstra ting, vil man ikke da til slutt få et "super mennesket"?

 

Jeg mener, man vil være imun mot alle salgs sykdommer, man vil kunne bli både smartere/tenke mer effektivt, bli mye sterkere osv.

 

Er det ikke da veldig feil å klone folk?

Lenke til kommentar

nei.. for da vil tilslutt alle være supermennesker, og de som ikke er klonet vil være verdifulle og antikke.. hehe :devil:

 

selv er jeg for klonig.. hva om du trenger ny lunge da? hva skulle du gjort uten kloning da?

 

og man kan faktisk klone et og et organ, man trenger ikke å klone hele mennesket..

Lenke til kommentar

Det å klone seg fram til et supermenneske er jo bare vås. Historien viser at når vi har blitt kvitt en sykdom, så tryller naturen frem en ny og bedre versjon. Man kan jo lure på hvorfor!

 

En lungefarm trenger vi heller ikke. Kollapser den ene lungen, kan du fint klare deg med den andre du har.

Lenke til kommentar

kloning er ikke så sinsykt avansert, hvis det skjer "natturlig"

altså få en gris til å føde en annen gris som er identisk med en annen gris...

 

det som er værre er å lage dyr, altså ingen fødsel.

jeg er for kloning, vi har teknologien, så hvorfor ikke?

men jeg er imot at de skal drive å prøve seg fram og forandre ting

de bør også ha en god grunn for å klone, f.eks at de er sterile, eller at et barn(spedbarn) ble drept/døde natturlig, og de vil ha tilbake ett barn, jeg synes det burde være en aldersgrense, ikke kloning av folk over 1 år med mindre det kan redde liv...

 

og hvis de lager sånne supermennesker, da blir de som ikke er det syke og dør, fordi man ikke klarer å takle de sykdommene som har utviklet seg

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...