Gå til innhold

Hvordan få usb 2.0?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et hovedkort som støtter usb 2.0, jeg har innstalert alle drivere til hovedkortet og jeg har også innstalert windows service pack 1.

 

Men når jeg plugger inn et usb 2.0 device kommer det alikevel opp en melding om at "en høyhastighets-usb-enhet er koblet til en ikke-høyhastighets usb-port.

 

Hvorfor har jeg altså ikke usb 2.0?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det et nforce2 hk. sp1 for WinXP må installeres før chipsetdriverne (3.13). Har du gjort det i den rekkefølgen?

 

Windows XP users must install Service Pack 1 prior to attempting to install this package. Failure to do so will result in the inability to support USB 2.0.

 

Fra nvidia sin side.

Lenke til kommentar
Er det et nforce2 hk. sp1 for WinXP må installeres før chipsetdriverne (3.13). Har du gjort det i den rekkefølgen?

 

Windows XP users must install Service Pack 1 prior to attempting to install this package. Failure to do so will result in the inability to support USB 2.0.

 

Fra nvidia sin side.

Har asus a7n8x, så ja, er vel nforce 2. Innstalerte sp.1 først ja(tror jeg). Skal prøve å avinnstalere driverne og så gjøre det på nytt igjen.

 

Inn i maskinvarebehandling og oppdater USBkontrollører manuelt,

egenskaper>driver>oppdater

 

Står bare at den ikke finner en driver som passer bedre til maskinvaren enn den som allerede er innstalert.

Lenke til kommentar
Er det et nforce2 hk. sp1 for WinXP må installeres før chipsetdriverne (3.13). Har du gjort det i den rekkefølgen?

 

Windows XP users must install Service Pack 1 prior to attempting to install this package. Failure to do so will result in the inability to support USB 2.0.

 

Fra nvidia sin side.

Har asus a7n8x, så ja, er vel nforce 2. Innstalerte sp.1 først ja(tror jeg). Skal prøve å avinnstalere driverne og så gjøre det på nytt igjen.

 

Inn i maskinvarebehandling og oppdater USBkontrollører manuelt,

egenskaper>driver>oppdater

 

Står bare at den ikke finner en driver som passer bedre til maskinvaren enn den som allerede er innstalert.

Hvis du fjerner chipsetdriverne bør du kjøre install av sp1 før du installerer de igjen, og ikke bare avinstallere og installere chipsetdriverne.

 

Men hvis du hadde gjort det i riktig rekkefølge så er det jo ikke dette som er problemet.

Lenke til kommentar

Velg start meny - kjør -

Skriv

devmgmt.msc

Enter

 

Åpne enhetene "Universal Serial bus kontrollere"

Her listes det opp USB kontrollerne .

 

Heter kontrolleren "EHCI" eller "Enhanced PCI til USB controller"

da har du kontroller med USB 2.0

 

Heter den OHCI /OHCD er det USB 1.1 (dvs opptil 12Mbs)

 

Standard USB kontroller som navn USB 1.0

 

 

Slik ser man hva slags USB kontrollere man har.....

 

 

Edit: Hvis det listes opp 2.0 er ingen drivere nødvendig å legge inn.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...