Gå til innhold

Waterchill...vannkjølingens svar på ikea?


Anbefalte innlegg

jadda...fikk min kt12a-l30 (gpu, chipset og cpu med antarctica blokk, hydor l30 og dual radiator) i dag. jippii tenkte jeg, og satte i gang med å montere shaiten. har seff støtt på et problem, men nekter å tro at det er meg det er noe galt med.

 

har tenkt å feste radiatoren til kabinettet ved å borre hull i toppen, og kjøre skruene gjennom kabinettet, videre gjennom viftene, for så og feste de i radiatoren. problemet er skruene. det følger med 3 pk a 4 skruer, hvorav 4 og 4 er like. ergo...det finnes ikke 8 like skruer i pakken. ett av settene har noen sykt lange skruer, som vil gå igjennom hele radiatoren om de skrus skikkelig til. de andre er like lange, men med forskjellig tykkelse, disse er også akkurat litt for kort til at de kan brukes til å feste radiatoren i kabinettet hvis jeg skal gjøre det på den måten jeg har tenkt.

 

må jo seff kjøpe nye skruer i morgen, men da det er flere her som har waterchill lurer jeg på om dere har hatt det samme problemet, eller om det er jeg som bare har vært uheldig.

 

mvh

frustrert veggiss

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du noengang handlet på ikea? det mangler alltid et par skruer, eller det er noen for mye.

 

har vært og kjøpt nye skruer i dag, så får vi se om ikke jeg blir ferdig å montere i løpet av dagen.

 

btw...har fått tak i 60% isopropanol, duger dette til å rengjøre cpu, northbridge og gpu før påføring av kjølepasta?

Lenke til kommentar

oki. ****** ass...lurer på om det er mulig å bli aluminiumsforgiftet jeg, har sikkert innhalert en del aluminiumsstøv nå. måtte kutte to hull i toppen av kassa til 120mm viftene, og har lissom stått over der og pustet inn masse støv i en time nå. busene mine er hvertfall helt grå :)

 

men gøy er det!!

Lenke til kommentar

er ferdig med å skjære nå uansett..men skal huske det til evt neste gang :)

 

må si jeg er litt skeptisk til northbridge kjøleren ass...er ikke helt trygg på at den sitter som den skal med de stripsene. se om jeg finner noe jeg kan legge under på de andre hjørnene sånn at den hvertfall står stødig.

Lenke til kommentar

var ikke så veldig vanskelig, bare å ta god tid. brukte en dremel til å kutte med, men det vil nok være enklere å bruke en stikksag. bruksanvisningen var ganske bra, men det står ingenting om hvordan man plasserer ting i kabinettet, bare hvordan de skal settes sammen.

 

jeg har et coolermaster atc-201-sx kabinett, ganske lite sådan, og det ble trangt om plassen. fikk dog plass til alt, og når pcen er tørr etter oversvømmelsen jeg hadde, så får vi se hvor langt jeg greier å klokke den. veldig viktig at man dytter slangene langt nok neddi, da jeg greide å søle vann over hovedkort og grafikkort pga en slange som ikke satt godt nok fast i cpu blokken. ganske kjipt, men jeg renger med at alt funker som det skal i morgen, da jeg ikke hadde på pcen da det skjedde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...