Gå til innhold

Wireless feil på whitebox CL50


Anbefalte innlegg

Hei jeg har et problem med min bærbar. Når jeg søker etter nett så finner jeg gjerne trådløse nett, men den klarer aldri å velge noen. Hvis jeg f.eks er på skolen og det kun er skolens nett der, så når jeg velger den, så får jeg opp meldingen "Found one or more wireless networks, choose the one you want" eller noe sånt noe, og når jeg da velger igjen får jeg samme melding.

 

Er det noen som har erfart med det samme og kanskje vet hva problemet er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du hvordan nettverket på skolen fungerer? Jeg antar at det ikke er slik at enhver person med trådløst nettverkskort kan bare koble seg opp på skolen. For eksempel så har NTNU benyttet seg av at alle som logger seg på via trådløst må bruke en vpnklient. Hvis man ikke klarer å sette den opp selv, kan må få hjelp av datahjelpetjenesten Orakel.

 

Ellers har jeg hatt lignende problem, men har funnet ut at det ikke er feil hos meg, men bare det at feks på skolen må jeg bruke en vpnklient, samt at hjemme var det feil oppsett på routeren.

Lenke til kommentar
hadde akkurat samme problemet med mitt trådløsekort, men da visste det seg at jeg bare hadde glemt og innstallere programvaren som følgte med kortet.. hadde bare innstallert driverne. :blush:

Skulle ønske det var mitt tilfelle, men jeg har faktisk installert softwaren også. Den aoeros greia og den andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...