Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det finner du på abit.com.tw

 

du må ikke oppdatrere bios, men det kan løse noen problemer som kan dukke opp, det er jo ikke akkurat unormalt med sånt innen dataverden

 

du laster ned den nyeste biosen, unpacker fila på en disket eller i en mappe på hdd'en, boter fra en disket rett til dos (<-viktig) og så kjører du en fil fra det du unpacka.

 

abit pleier å lege ved noen txt filer som forklarer ganske nøye

Lenke til kommentar

jeg har hørt om dette, men problemet er: jeg har ikke floppy :)

Ikke har jeg cd brenner heller... :( floppyen ble ødelagt da jeg bygde den nye datan (et eller annet skjedde med strømmen, litt hardhendt kanskje :p) uannsett så tror jeg jeg skal ny floppy, men innen den tid... ? datan har en lei uvane å starte på nytt sånn uten videre og jeg tenkte det kanskje du kunne være bios. Svaret jeg fikk på bios forsterker mine mistanker. Det står at det er en driver sin skyld, og jeg trodde først det var skjermkort driveren, siden jeg har det hyggelige kortet ati radeon 9800 pro med sine fabelaktige drivere som bare elsker windows...

Har kjørt flere forskjellige drivere, en fra windows (den går jo ikke særlig bra) en omega og en cat, alle med samme utslag...

 

kjipt med ny data og den går i vranglås

 

tror jeg stjeler pappa sin floppy for en liten stund jeg :p

Endret av zaxowen
Lenke til kommentar

okay, da bør du kanskje legge inn noen chipsett drivere, de bør ligge på en HK cd som fulgte med...japp HK :p

 

imens kan du sjekke på abit sine sider å se hva de nyere bios oppdatene gjør, og sjekk hvem du har også for å se hvor gammel din er

 

ellers så er det mulighet for å deaktivere rebot when etellerannet fails i egenskaper på min datamaskin, hvis jeg ikke husker feil

 

temp på cpu kan også føre til rebot's, men det kan bare være at bios leser feil temp igjen da...

 

edit: tilleggsinfo

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
temp på cpu kan også føre til rebot's, men det kan bare være at bios leser feil temp igjen da...

Jeg har tenkt å kjøpe en ny vifte i allefall, sammen med enda en rambrikke

Så hvis jeg både oppdaterer bios og kjøper ny vifte burde temp være løst... håper jeg får fikset dette da.

 

Fikk låne en floppy av en venn, så nå kan jeg oppdatere bios

 

Dette har da ikke noe med hk,cpu og minne, men vet du om en god radeon 9800 pro driver? har prøvd: omega, cat (nyeste)

 

edit: Added CPU fan fail alarm option. Dette kan kanskje gjøre noe...

Endret av zaxowen
Lenke til kommentar

rebot problem fix foresten :)

 

høyre klikk på min datamaskin -> properties -> avansert -> oppstart og gjennopretting -> innstillinger

 

klikk vekk start på nytt automatisk

 

det kan løse noen rebot problemer for deg

 

dette er i win xp, men jeg tipper det er nesten likt i win 2k hvis du har det

Lenke til kommentar

bios er en "pakke" med innstillinger som bestemmer hvor mye strøm de forskjellige delene på et hovedkort/grafikkort osv, skal få. styrer også frekvens på kjerner og minne, denne innstillingspakka ligger på hovedkortet i en liten brikke. man kan gå inn og endre på diverse innstillinger ved å trykke del knappen i starten av oppstart av pc hvis du scønner.....

Lenke til kommentar

har kjørt windows update ja, jeg tror at det enten er driveren til grafikk kortet eller så er det RAM-en, men jeg får vel bare leve med det...

Kanskje det fikser seg når jeg får en driveroppdatering, eller windows oppdatering.

 

Takker for alle svar på bios, jeg er nå et godt snev visere innenfor bios :)

Endret av zaxowen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...