Gå til innhold

Battlefield 1942 VS Call of Duty


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har begge.. digger begge to..

Battlefield er SELFØLGELIG mer teamorientert.. det er jo et internettspill ffs.. ;)

 

men CoD er søren meg ikke særlig lite team orientert heller.. du går praktiskt talt aldri alene.. alti en liten bataljon med medsoldater sammen med deg.

 

og vist du har sett enemy at the gates og likte den kommer du til å elske CoD, enkelte baner der er så identisk den filmen at det er til å få tårer i øynene av :cry:

 

moralen er : CoD = :thumbs::thumbs: BattleField : :thumbs::thumbs:

Lenke til kommentar

Problemet er at mens BF1942 sine medsoldater er ekte mennesker, er CoD sine medsoldater stokk dumme AI-soldater som like godt kunne vært luft.

De stiller seg i veien i døråpninger så man må prøve å hoppe over dem, har aldri hørt om å dekke kompisene sine under ild (flere ganger jeg ble drept bakfra mens jeg sto og sikta med Panzerfaust, selv om det var folk fra mitt platoon rett bak meg. De sto og så en annen vei de. Great)

Lenke til kommentar

Det hadde jeg. Spesiellt i oppdraget der man skal holde broa (engelskmennene) i x antall minutter, og det kommer nye tankser innimellom. HVER gang jeg plukka opp panzerfaust nede ved bunkersen, og begynte å sikte, spawna et par tyskere nesten rett bak meg. Det er vel scripta.

Da hadde jeg flere ganger medsoldater rett i nærheten, som sto og så rundt hushjørnet istedet for å passe på ryggen min.

Måtte reloade ganske mange ganger, fordi tar man ikke tanksene er man sitting duck nede i gropa, og tar man ikke tyskerne som kommer bakfra, blir man poppa i hodet.

 

Og de klumpa seg i døråpninger flere ganger så jeg holdt på å klikke.

Men spillet er jo veldig bra singleplayer messsig uanset.. SPiller ikke online FPS så jeg har ikke testa multiplayer-delen.

Lenke til kommentar

Ja, oppdraget der man skal holde brua og skal skyte tanksene, opplevede også jeg en svikt fra teamet. Ble til stadighet skytt på bakfra, men aldri nok til at jeg falt.

 

Uansett, av Battlefield 1942 og Call of Duty, må jeg nok si at BF1942 er best. Muligheten for å kjøre biler, båter, tanks, fly er bare så utrolig deilig. :green:

Lenke til kommentar

Har spilt BF siden det kom ut og det er det beste spillet som noen gang er kommet ut, CoD er også svært bra, men jeg greier ikke å la være å spille BF(Veldig mange kjekke modifikasjoner til BF :thumbup: Blant annet, Galactic Conquest) Men Kjøpte meg også BF Vietnam i dag, men det fungerte selvfølgelig ikke(måtte være noe som hindret meg i å få spille det :angry: )

Lenke til kommentar

Virker som mange her ikke er klar over at COD også har en utrolig fet multiplayer. Singleplayern er bare en liten forsmak på hva som venter deg online. Og teamplayet er absolutt til stede. Masse gamemodes; DM, TDM, HQ, S&D etc. Selv om jeg har vært svoren BF fan i lengre tid må jeg bare si at selv om COD mangler kjøretøyer etc så er følelsen av orntli krig langt bedre i COD, da tenker jeg særlig på lyden og "feelingen" på våpnene. Det er kanskje ikke "slag" som i BF men mere som små trefninger som blir svært intense. Og nettkodingen er helt fantastisk. COD fikk velfortjent Gullstikka her hjemme og en haug med awards fra div gamesites i utlandet. Det er nok et bedre spill enn 1942 og etter noen dager med Battlefield Vietnam kan jeg ikke si at jeg synes forbedringene fra 1942 er så voldsomme at det heller kan true COD. Men hvis du absolutt må kjøre eller fly et eller annet så er nok BF spillet for deg. Hold også et øye med Söldner: Secret Wars som virker som en hypermoderne BF klone som snart skal komme ut.

Lenke til kommentar

battlefield blir svært mye dårligere en COD når det gjelder bakkekamp ja.. greit nok BF har kjøretøy.. men personlig synst jeg bfield BARE har kjøretøy.. i og med at bakkesoldat opplegget imponerer meg 0.

så da blir det mer som et fly/helikopter spil en et krigs spill.

 

med helikopter mener jeg selvfølgelig DC som alle bfield fans burde laste ned ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...