Gå til innhold

ereg / eregi problem


Anbefalte innlegg

Eg har et registreringsskjema der brukeren skal skrive inn telefonnummer. Men det skal være alternativt. Derfor tenkte eg at eg skulle bruke ereg() for å sjekke at det kun er brukt tall og så sette antall tegn som kan brukes i {}. Men finnes det noen måte å fortelle at det skal være mulig å skrive inn 0 eller 8 tall? Altså ikke være mulig å skrive inn 1-7 tall?

 

 ereg(^[0-9]{???}$, $telefon) 

Endret av _TT_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

btw: noen som har en link til en lettfattelig guide til ereg() og/eller eregi(). Prøvde å lese om det i manualen, men det var ikke helt lett.

 

Skal forresten strippe vekk filendelse, så hvis noen har det klart, kan dere sende en PM eller poste her?

 

Sorry for trådkapring...

Lenke til kommentar
btw: noen som har en link til en lettfattelig guide til ereg() og/eller eregi(). Prøvde å lese om det i manualen, men det var ikke helt lett.

 

Skal forresten strippe vekk filendelse, så hvis noen har det klart, kan dere sende en PM eller poste her?

 

Sorry for trådkapring...

Jeg har skrevet en liten into her:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=204849

 

Hvis det bare er filendelsen fra en tekststreng kan du bruke explode . så henter du ut siste delen av arrayen end(), ellers så kan du sjekke filtypen - ta en kikk i manualen på filesystem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...