Jump to content
Sign in to follow this  
S-pec-Z

hva er det beste skjermkortet?

Recommended Posts

Det beste er vel Radeon 9800xt og FX 5950 ultra...

Men da må du betal også... :scared:

Edit: Velkommen til Forumet.

Edited by tbend

forslag - vent til neste gen-skjermkort havner på markedet, så kan du heller gjøre et ypperlig kjøp på det tidspunktet.

det å kaste bort penger på et bra skjermkort per i dag når det ikke er noen skikkelige kravstore titler på markedet (som ikke ditt kort håndterer) så er det bortkastet å kjøpe et toppkort nå.

Behold skjermkortet du har. Det burde være godt nok. Når de nye seriene fra ATi og Nvidia kommer så kan du spørre igjen. Litt dumt å bruke mange tusen på ett nesten nytt skjermkort. Ryktene sier at de nye skjermkorta skal yte enormt! Men rykter er rykter...

jeg har et ati radeon9500, jeg har tenkt å kjøpe/oppgradere.

noen som har noen gode forslag? :yes:

Vent til Pci Express baserte skjermkort har kommet ut.

Ati 423 og company kommer joh snart :)

Edited by Nikkor

Vent til Pci Express baserte skjermkort har kommet ut.

Ati 420 og company kommer joh snart :)

R420 er AGP-basert. R423 blir PCI Express.

forslag - vent til neste gen-skjermkort havner på markedet, så kan du heller gjøre et ypperlig kjøp på det tidspunktet.

det å kaste bort penger på et bra skjermkort per i dag når det ikke er noen skikkelige kravstore titler på markedet (som ikke ditt kort håndterer) så er det bortkastet å kjøpe et toppkort nå.

Enig der ;) Det beste kortet per dags dato er Radeon 9800 XT.

Hehe... nei moddet det, prøve å få det vannkjølt. Får en del artifacts... skal sende opplegget inn ;) se om jeg får noe garanti :D

Per dags dato mener jeg det er:

Hercules Radeon 9800 XT 256MB (Det som jeg har :thumbup:)

Eller Asus Hercules Radeon 9800 XT 256 MB

Til trådstarter:

Radeon9500 er fremdeles et meget bra kort. Dersom du i tillegg er griseheldig har du et kort med minnet i L-form (eller var det rett linje?) Da er det store sjanser for at du kan flashe kortet slik at det yter tilsvarende Radeon 9700. Ytelsen til Radeon 9700 ligger ikke langt bak 9800.

Søk litt her på forumet for å se om ditt kort kan flashes til 9700. I så måte har du gratis oppgradering.

9800xt er i hvert fall bare tull. Dobbel pris for 10% økt ytelse i forhold til 9800pro :ermm: Galskap! Skulle jeg kjøpt kort ville jeg gått for 9800pro, med mindre du vil vente på PCI ekspress, men da må du jo også ha nytt HK, og da må du ha ny CPU og nytt minne også.

Blir fort penger da... :roll: